מה עובר לך בראש כשהמילה בלוגר נשמעת באוויר? אני יכול להגיד שלפני שנכנסתי לתחום של שיווק באינטרנט וקידום אתרים, מה שפעם עבר לי בראש זה בן אדם שיושב עם מחשב נייד בבית קפה פלצני בתל אביב וכותב יומן בפומבי על מה שעובר לו בחיים ומספר את זה לכולם, ושיש אשכרה אנשים שמפנים את הזמן שלהם כדי לשמוע מה שיש לו להגיד!

מאז נכנסה לי קצת הבנה לראש, ולמרות שהרבה מהבלוגרים באמת היו כאלה שכותבים בשביל הכיף ולא ראו מזה הכנסה, אבל יש כאלה שבאמת היה להם איזשהי מטרה עסקית בכתיבת הפוסטים והבלוגים לאנשים זרים שהם לא מכירים.

איך זה מתבטא? יש כאלה שכתבו בלוג על חדשות על סלבס ובנו לעצמם אחר כך אימפריה ותנועה כדי לקבל כסף מפרסומות בבלוג שלהם, ויש כאלה שפשוט לקחו את המחשב נייד שלהם לטיול בחו”ל, העבירו חוויות לבלוג, וקיבלו שכר על מקומות שהמליצו בטיול שלהם לפי הצלחה ולקוחות שהביאו מהעמוד שלהם, כמו שעושים בשיווק שותפים כדי לקבל עמלות מאתר שכבר מריץ תנועה.

יש לך ידע בתחום שלך שאתה יכול להעביר לגולשים שלך? תפנק אותם בעזרת הבלוג שלך… אתה, הלקוח שלך וגוגל תצאו מורווחים מהעניין.

מי שלא יודע, וורדפרס במקור שלה היא מערכת לניהול תוכן ובלוגים עוד לפני שהייתה מערכת מפחידה לבניית אתרים. אז מי שעדיין לא התקין וורדפרס באתר שלו והסתפק עד היום בכלים אחרים, הגיע הזמן לעצור הכל ומיד לבנות בוורדפרס.

הכנתי בשבילך גם מדריך וורדפרס בחינם לבניית אתרים לעסק ללא צורך בכתיבת קוד.

אבל בינתיים תוכלו באמת להבין למה אתם חייבים לנהל בלוג באתר שלכם.

שלושת הסיבות להקמת בלוג, מגזין או עמוד פוסטים באתר באתר:

נעבור על שלוש סיבות, אבל יש עוד הרבה- כרגע נתמקד יותר בעניין של ה SEO.

אוטוריטה בתחום

כשאתם הולכים לרופא שיניים, אתם מצפים שהוא יסביר לכם בדיוק מה קרה לכם, למה כואב לכם, ואיך הטיפול שלו הולך לעזור לכם.

אם הוא לא ישתף אתכם במחשבות שלו ועל דרכי הטיפול, אתם לא תבינו למה אתם צריכים את זה וקצת יירד לכם מאותו רופא. כנ”ל לגבי אנשי מכירות שלא יודעים טוב על המוצר שלהם או לא התנסו בו.

כשמישהו מוכר לכם משהו, אתם מצפים שהוא יכיר טוב טוב את המוצר, ויהיה מקצוען בתחומו. ולכן בלוג עם מאמרים, וידאו והסברים על התחום, יבהיר לגולשים וללקוחות הפוטנציאלים שאתם יודעים הכי טוב במה שאתם מתעסקים.

זאת גם הסיבה שהרבה מאוד מהלידים והמכירות מגיעים דווקא מיוטיוב, שם בדרך כלל לא תראו מישהו בא וישר זורק לכם “בואו תקנו” אלא נותן סרטון עם ערך על איך לפתור איזשהי בעיה או נותן בכללי ערך טוב, ובסוף הסרטון מציע איזשהי הנעה לפעולה, מכיוון שכבר למדתם להכיר את איש המקצוע, ועכשיו אתם סומכים עליו יותר.

הדבר הזה מוכח גם במחקר שערך חוקר של כלכלה התנהגותית בשם רוברט שאלדיני, וגם הוציא על זה ספר, בו הוא מסביר מה גורם לאנשים להגיד “כן” לאנשי מכירות- גם כשלפעמים הלקוח בכלל לא צריך את המוצר!

אחד הגורמים היה אוטוריטה, שכאשר אנחנו רואים מישהו עם תעודה, עם מדים או מוסמך במשהו ספציפי ומסביר לנו משהו שקשור לתחום שלו, זה יותר ייקנה אותנו. אפשר לקרוא כאן קצת יותר על רוברט שאלדיני, השפעה ושכנוע בתהליכי שיווק ומכירה.

קידום האתר ב SEO

גוגל אוהב תוכן. המשפט “התוכן הוא המלך” מקבל משמעות גדולה יותר ב SEO. אם בפרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק מספיק להעלות תמונה, סרטון וכמה מילים ועם תשלום הוגן לעלות לעמוד הראשון, קידום אורגני בגוגל אמור להיות דבר חינמי (בעיקרון…) שהגיע למקומות הגבוהים בגלל עבודה קשה ומרובה וערך רב לגולש.

כשאנחנו חושבים על העסק שלנו, אנחנו חושבים על מה הגולש רוצה לדעת, ולכן אנחנו בונים לעצמנו מחקר מילות מפתח מראש. בדרך כלל מחקר כזה ישאיר אותנו עם לפחות 150 מילים שאנשים מחפשים בעסק שלנו בצורה עקיפה ועל דברים שקשורים אלינו.

זה נותן לנו להגיע לגולש ביותר דרכים, על מילות מפתח שלא חשבנו שצריך לשים באתר שלנו, ומסדר לנו את ההיררכיה של האתר.

נגיד לדוגמא, אנחנו מתחרים בשוק תחרותי מאוד של לימודי שיווק באינטרנט. כנראה שהגדולים והמוכרים שהתחילו לפני 15 שנה כשהשוק עדיין היה בחיתוליו (יחסית), יתפסו את מילות המפתח הכי מוכרות עם הנפח הגדול ביותר, ואחרים יסתפקו בביטויי זנב ארוך.

יותר מזה… מחקר כזה בטוח יכלול מעל 1500 מילות מפתח פוטנציאליות על תחומים שיכולים לעניין את הגולש, כמו פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, גוגל, טאבולה, אאוטברייו, קופירייטינג, השפעה ושכנוע, בניית דפי נחיתה ועוד…

אתם מבינים? הגולש יכול להיכנס אליכם גם מהחלון ולא רק דרך הדלת הראשית… תנצלו את זה! תנו לו תוכן וערך שמעניין אותו וקשור לתחום שלכם גם בעקיפין.

איך עושים את זה? בונים בלוג או מגזין או איך שתרצו לקרוא לזה בשפה מקצועית או בשפה שכונתית בהתאם לעסק שלך, ומתחילים להביא תוכן מעניין ואיכותי לבלוג כדי שתוכלו להכיל את כל הכמות הזאת כפוסטים ולא לפתוח עמוד לכל מילת מפתח שתפציץ את האתר בעמודים.

היררכיה לאתר

כמו שאמרתי קודם, תהיה לכם כמות גדולה מאוד של מילות מפתח שתוכלו לפתוח עליהם מאמרים בהתאם למה שהגולש מחפש. אתם צריכים להבין מה אתם רוצים להשיג מהאתר.

נגיד והמטרה שלי היא ללמד בניית אתרים, והעמוד הכי חשוב שלי הוא קורס בניית אתרים בוורדפרס.

במצב כזה אני בונה את האתר ומשקיע בו, והחלטתי שמילת המפתח תהיה “קורס בניית אתרים בוורדפרס”. כמה אני יכול לכתוב על אותו דבר?

לכן אני גם בודק את כל האופציות במחקר, עליהם אני יכול לבנות מאמרים נוספים מסביב למילת המפתח של המילה המרכזית, כדי שמתוך הפוסטים באתר ומחוצה לו, אוכל לקשר לעמוד שאותו אני רוצה לקדם.

לכן את הביטויים הכי חשובים לעסק שלכם אותם תרצו לקדם אתם מסמנים כ”ביטויי מטרה” ואת השאר כביטויי עזר שלבסוף דרכם ייכנסו הגולשים לביטיי המטרה, ולכן ההיררכיה צריכה להיות שפוסטים משרתים את העמוד המרכזי או את העמוד שאליו אתם רוצים שהגולש יגיע!

סיכום

הכנתי לך במיוחד וידאו על איך ליצור מאמרים דרך תבניות של וורדפרס, כדי שתוכל לבנות את הבלוג שלך בצורה המקצועית ביותר, ואין זמן טוב יותר להתחיל מאשר עכשיו!

אם עדיין לא בנית אתר, כנס עכשיו למדריך וורדפרס למתחילים ותבנה את האתר הראשון שלך, ואז אפשר להתחיל עם בניית הבלוג.

דילוג לתוכן