מהי תוכנית עסקית פסימית, מהי תוכנית עסקית אופטימית ומהי תוכנית עסקית ריאלית?

שתף את המאמר:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

תוכנית עסקית פסימית היא תוכנית המניחה את הגרוע ביותר. הוא מקווה לטוב אבל מתכנן לגרוע ביותר. תוכנית עסקית אופטימית היא תוכנית שמניחה שהטוב ביותר יקרה ויש לה תוכניות מגירה אם דברים ישתבשו. תוכנית עסקית מציאותית היא איזון בין ראייה אופטימית ופסימית כאחד.

כאן נדבר על שלושת סוגי התוכניות הללו וכיצד להשתמש בהן בעסק שלך.

למה מישהו צריך לכתוב תוכנית עסקית מציאותית?

תוכנית עסקית היא מסמך שעוזר לך להתמקד במה שצריך לעשות כדי להשיג את היעדים שלך. תוכנית עסקית ריאלית תכלול פרטים על המוצר, השוק, מבנה החברה והמידע הפיננסי שלך.

מהם היתרונות בכתיבת תוכנית עסקית פסימית או אופטימית?

היתרונות של כתיבת תוכנית עסקית פסימית או אופטימית תלויים בסוג התעשייה בה אתה נמצא. בענף תנודתי יותר, כמו בנקאות, קשה לחזות אירועים עתידיים. לעומת זאת, בענף יציב, כמו עסקים קמעונאיים למשל, קל יותר לחזות את העתיד.

תוכניות עסקיות פסימיות מציעות יתרונות מכיוון שניתן להשתמש בהן כדי לצפות כישלונות שוק ואתגרים שעלולים להופיע בדרכם. זה נותן לחברה הזדמנות להתכונן ולתכנן מראש לכל כישלונות או אסונות אפשריים לפני שהם קורים. לתוכניות עסקיות פסימיות יש פוטנציאל להיות מדויק יותר כי קל יותר לחזות מה יקרה בעתיד כאשר יודעים מה קרה בעבר.

כמה זמן צריכה להיות תוכנית עסקית?

אורכה של תוכנית עסקית טיפוסית משתנה בהתאם לצרכי הבעלים. תוכנית עסקית יכולה לנוע בין קומץ עמודים ל-60 עמודים או יותר.

ישנם הרבה גורמים שבאים בחשבון כאשר מחליטים כמה זמן צריכה להיות תוכנית עסקית. למשל, אם אתם מבקשים מימון ממוסד חשוב שתהיה לכם תכנית יסודית ומקיפה עם מספרים ותחזיות מפורטים. תוכניות מסוג זה מורכבות בדרך כלל מ-40-60 עמודים על מנת להמחיש את הרעיון שלך במלואו.

למה מישהו צריך לכתוב תוכנית עסקית מציאותית?

תוכנית עסקית היא מסמך שעוזר לך להתמקד במה שצריך לעשות כדי להשיג את היעדים שלך. תוכנית עסקית ריאלית תכלול פרטים על המוצר, השוק, מבנה החברה והמידע הפיננסי שלך.

מהם היתרונות והחסרונות של תוכנית עסקית אופטימית?

יש אנשים שחושבים שתוכנית עסקית אופטימית לא כדאית כי היא יכולה לגרום לחברה להיראות פחות רצינית. אבל אחרים טוענים שתוכנית עסקית אופטימית נחוצה לחברת סטארט אפ מכיוון שהיא יכולה לעזור להם להשיג יותר מימון או למשוך כישרונות.

היתרונות של תוכנית עסקית אופטימית הם שהיא יכולה לתת לחברה תחושת דחיפות, לבנות מורל ולמשוך לקוחות חדשים לחברה. זה גם לא עולה כלום להחזיק תוכנית מסוג זה. החסרונות הם שחלק מהאנשים חושבים שתוכנית עסקית אופטימית נשמעת טוב מכדי להיות אמיתית או חסרת אמינות.

מהם היתרונות והחסרונות של תוכנית עסקית פסימית?

מהם היתרונות והחסרונות של תוכנית עסקית פסימית?

תוכנית עסקית פסימית היא אסטרטגיה שארגונים משתמשים בה כדי להפחית סיכונים. ארגונים יכולים להשתמש באסטרטגיה זו כדי להבטיח שיש להם תוכנית גיבוי אם יקרה משהו בלתי צפוי. אחד היתרונות העיקריים של תוכנית עסקית פסימית הוא שהיא מנהלת סיכונים. בתוכנית מסוג זה, יש פחות סיכוי שיהיו הפתעות גדולות. תוצאות שליליות צפויות מההתחלה, מה שאומר שארגון יכול להתכונן לקראתן לפני שהן קורות, ובכך לנהל את הסיכון שלהן.

קל יותר לצפות תוצאות שליליות גם בתוכנית עסקית פסימית מכיוון שהן כתובות ומתוכננות אסטרטגית במקום להיות גורם לא ידוע בפעילות החברה. החיסרון באסטרטגיה עסקית פסימית הוא שהיא לא מקדמת צמיחה או שגשוג מכיוון שהיא צופה כישלון.

מהם היתרונות והחסרונות של תוכנית עסקית מציאותית?

תוכניות עסקיות הן מסמך חשוב עבור כל חברה, אך הן חשובות אפילו יותר עבור סטארט-אפים. הם יכולים לעזור בתחזיות עסקיות, תחזיות פיננסיות וגיוס כספים. עם זאת, תוכנית עסקית חדשה נוטה להיות הרבה יותר מפורטת מאלה שהיו בשימוש בעבר. זה כבר לא רק תחזיות הכנסות, יש הרבה מידע שצריך לכלול כדי למשוך משקיעים ולהמציא מקרה מוצק לסטארט אפ.

איזה תוכנית כדאי לך לכתוב לעסק שלך?

קל…

לכתוב את שלושת הגירסאות, קודם כל אופטימית בשביל לשאוף גבוה, אחר כך פסימית כדי להוריד את עצמך לקרקע ולהבין איפה יהיו מכשולים שיכולים למנוע את התוצאה הרצויה, ואז להביא את עצמינו לתוכנית הריאלית.

בשפת ה NLP זה נקרא מודל דיסני, אבל זה תקף מאוד על הנושא הזה.

עכשיו הגיע הזמן שלך לכתוב את התוכניות העסקיות שלך!

הרשם למגזין העסקים שלנו

כאן תקבל את כל הדברים שיעזרו לך לקדם את העסק ולתפעל אותו נכון

עוד דברים שיעניינו אותך לחקור בנושא:

איך לייצר לידים בכל חודש

איך לייצר לידים בכל חודש ולמה אתה צריך יותר ממה שיש לך (מילות מפתח: יצירת לידים, הפקת לידים, הפקת יותר לידים, יותר לידים בכל חודש)

קרא עוד »

מה זה סרפ ואיך זה קשור ל SEO

סרפ הוא תוצאה של שאילתת מנוע חיפוש. זה יכול להיות אתר אינטרנט של ארגון, דף אינטרנט ברשת העולמית, או אפילו סרטון מסוים. אנשים שמבצעים קידום

קרא עוד »

איך כותבים תוכן שיווקי?

אז איך לעזעזל כותבים תוכן שיווקי? יצרת חומר באיכות גבוהה, ובכל זאת אף אחד לא ביקר באתר שלך? בדרך כלל, בעיה כזו אינה חמורה כפי

קרא עוד »
דילוג לתוכן