שיווק באינטרנט וקידום אתרים, איך להשתמש בפלטפורמות כדי לקדם את העסק שלך

מאיפה כדאי לך לשווק את העסק שלך?

שיווק באינטרנט- דרכים עיקריות

קודם כל, לפני כל פרסום של העסק שלך, אתה חייב לשאול את עצמך, מה המטרה של אותו פרסום?

האם המטרה שלי היא לעורר סוג של הכרה במוצר או בשירות שאני נותן, האם זה קידום הנישה, או אולי אפילו לקדם את עצמי בתור מישהו שיכול להשפיע עם הידע שלי ולמי אני פונה? אחרי שביררנו מה המטרה שלנו, אפשר להתחיל.

לפני 25 שנה או אפילו 20 (גם כאשר האינטרנט היה זמין עדיין לכולם), אפשרויות הפרסום של העסק שלנו היו די מוגבלות, כאשר הדרכים הטובות ביותר היו: טלוויזיה, עיתונים, מגזינים ופה לאוזן. 

היום בעידן של שיווק באינטרנט ופרסום באתרים ורשתות החברתיות כשאין לנו פרטיות יותר בחיים, כל עסק יכול להיות מותג והאפשרויות גדלו בהתאם.

 אז הנה לכם כמה אופציות טובות לפרסום מהסוג החדש.

שיווק באינטרנט בעיד החדש

קידום בגוגל אורגני

היום מאוד חשוב לעשות אתר מעוצב ונעים לעין, אבל זה לא מספיק.

אם אנחנו רוצים אתר טוב, שיגיעו אליו גם לקוחות מתעניינים, אנחנו חייבים לעניין אותם במה שחיפשו ולשם כך הגיעו לאתר שלנו.

ככל שניתן יותר מידע על התחום בו אנחנו עוסקים, אנחנו ניחשב למומחים בתחום, גם מבחינת הלקוחות שלנו וגם מבחינת גוגל, וזה יעלה אותנו בתוצאות החיפוש בצורה מהירה יותר ויביא לנו גולשים איכותיים יותר.

יתרונות: הלקוחות מחפשים אותנו וכאשר אנחנו מקדמים זאת בצורה טובה, יש אחוזי סגירה טובים יותר, והתהליך הוא בחינם ולאורך זמן!

חסרונות: צריך הרבה סבלנות וזה יכול להיות גם תהליך ארוך- תלוי גם במתחרים שלנו.

פרסום ממומן בגוגל

תנועה ממומנת לתוך דף הנחיתה שלנו. 

בניגוד לקידום אורגני, כאן גוגל נותן משקל גדול גם לכסף שבעל העסק ישלם כדי להגיע זמנית לעמוד הראשון מפני  שגוגל עושה מספר חישובים כדי להבין את מי לקדם יותר מהר. 

כמובן שבשביל שנוכל לעשות את זה בדרך שלא תקרע לנו את הארנק, וגם בשביל גוגל שלא יעלה אתרי “זבל” לעמוד הראשון יש מספר קריטריונים כדי להבטיח שהגולש יקבל את מה שחיפש. 

חשוב שתהיה התאמה בין מילות המפתח של הגולש למודעה שהעלנו וכמובן לאתר שאליו מופנית המודעה. ככל שהמודעה והאתר יהיו רלוונטים למילות המפתח, המפרסם יוכל לשלם פחות עבור כל הקלקה.

 יתרונות: קידום מהיר, אפשר להגיע תוך יום לעמוד הראשון 

חסרונות: עולה כסף, אנשים נוטים לדלג על מודעות בלי לשים לב כי הם יודעים שבאים למכור להם.

שיווק בשיטת דחיפה- פייסבוק ואינטגרם

כאן נדבר על שלוש פלטפורמות שדי דומות: פייסבוק ואינסטגרם שהם באותה המערכת, ופרסום בטיקטוק.

שיווק בפייסבוק:

אפשר לטרגט (לכוון) את המודעה שלנו לאנשים ספציפים לפי קריטריונים וככה הסיכוי לסגירת עסקה יכול להיות גדול יותר והפרסום אישי יותר.

החסרונות הם שבניגוד לגוגל ששם הלקוח מחפש אותך, כאן אתה מחפש אותו ולכן יחסי הכוחות משתנים. 

דבר נוסף הוא המגבלות ואיסורים של פייסבוק- צריך אישור מפייסבוק כדי לפרסם מודעה והרבה פעמים הם מאוד נוקשים בחוקים שלהם.

שיווק באינסטגרם: 

נקנתה ע”י פייסבוק, הפרסום אליה קשור גם לגוגל רק הקהל יעד והתכנים בפלטפורמה שונים.

שיווק בטיקטוק

פלטפורמה די חדשה, ומתאימה בעיקר לגיל צעיר יותר, אבל גם מתחיל להגיע לגילאים המבוגרים יותר. גם שם צריך לדעת להכניס את התכנים השיווקיים בצורה שמתאימה לפלופורמה, עם המוזיקה, עם ההומור המתאים ולפעמים אפילו עם הריקודים.

שיווק ביוטיוב

זה כבר יותר לאמיצים שביניכם שרוצים להיכנס כבר עד הסוף ומוכנים לחשוף את עצמם עוד יותר בפני הלקוחות הפוטנציאלים. 

שיווק וידאו זה כרגע השיווק הכי מוכר שיש, כי לא לכולם יש את הכוח לקרוא טקסטים. 

הדרך הטובה ביותר לקדם את הסרטונים ביוטיוב היא על ידי יוטיוב עצמו שרוצה לשווק אתכם כמה שיותר, וכמובן לחשוף את הסרטונים ואת הערך שתביאו ללקוחות שלכם מכמה שיותר זירות שונות.

שיווק במיילים

השיטה המשתלמת ביותר גם מבחינת רימרקטינג (שיווק מחדש) וגם מבחינת לקוחות חדשים לקבלת ערך. 

יתרונות: פרסום חינם. ברגע שיש לנו מערכת דיוור, היא שלנו ואין לנו שום מגבלה של אף פלטפורמה שתגיד לנו מה אסור לנו לכתוב ללקוחות הפוטנציאלים שלנו.

חסרונות– המיילים עמוסים ולפעמים זה נבלע בתוך כל המיילים או שמגיע לספאם. לשוב לדעת איך להימנע מזה.

שיווק נייטיב

שיווק בנייטיב זה מונח שמדבר על שיווק שמשולב בתוכן. די דומה לשיווק בוידאו. אם תשימו לב שרוב הסרטונים שבאים למכור ביוטיוב, מתחילים קודם כל בתוכן שמטרו לתת סוג של מענה מסויים, ורק אח”כ המכירה.

כשמדובר על תוכן, הכוונה לכל דבר שאפשר להעביר לגולש ולא רק באמצעות תוכן כתוב. אבל הפלטפורמות הטובות ביותר הן אאוטבריין וטאבולה. תחשבו שאתם גולשים בוויינט או בוואלה, שהם אתרים מאוד גדולים ופתאום אתם רואים מודעה שנראית חלק מהעמוד עם טיפים בתחום שמעניין אותכם. לא נשמע מושך יותר מאשר עוד פרסום שדוחפים לכם בפייסבוק?

אז מהי שיטת השיווק והפרסום הכי מתאימה לעסק שלך ספציפית

בגדול… החלטה שלך.

 לכל זירה יש יתרונות וחסרונות שלה, אבל עצה שלי, PUT YOUR HANDS TOGETHER… 

אנחנו רוצים להביא לקוחות לעסק, לא מעניין אותנו מאיפה! 

צריך לדעת מאיפה הגיעו כדי לדעת להתנהל בהתאם, אבל כל שיטות השיווק באינטרנט הם בסך הכל כלים כדי להביא לנו את הלקוחות.

 כי אם לא היה לנו את הכלים האלה שראיתם במאמר, הייתי אומר לכם גם לצאת החוצה ולהביא את הלקוחות מהאזניים כדי שהעסק ימשיך לפעול, ואפילו לפעול טוב!

אהבת את התוכן? שתף עם מי שזה יכול לעזור לו!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן