הפיכת תבנית וורדפרס לעברית

איך לקחת תבנית וורדפרס באנגלית ולשלוט בה בעזרת CSS ללא ידע בקוד!

לך פעם שניסית לקחת תבנית יפה של אתר מוכן, להלביש אותו בעמוד שלך באתר, אבל למרבה הצער משהו לא זרם שם עם העברית? או אולי פיצ’ר או תוסף מסויים לא השתלב עם אלמנטור כמו שצריך?

אלמנטור זה בונה האתרים הטוב ביותר שיש לוורדפרס להציע, כאשר מתחריו בתחום נמצאים הרחק מאחור.

אבל גם הבנה רחבה מאוד באלמטור ככל שתהיה, משהו יחסר לך אם לא תדע לשלוט גם קצת בקוד css שאחראי על עיצוב האתר.

כמובן שאין צורך לדעת css, אני אגלה לך סוד:

לא יהיה לך צורך בזה בכל אתר שיהיה ברשותך, אבל מדי יהיו אתרים שכן ידרשו את זה כי משהו לא יהיה שלם שם, או טיפה עקום, בעיקר כשאנחנו מעבירים את התבנית לאותיות בעברית.

במאמר הזה נלמד איך לשלוט על התבנית ולבחור איך לשחק איתה בעזרת css בשלושה שלבים פשוטים.

 

שלב ראשון:

הורדת התבנית והתקנת העיצוב

כאן זה השלב בו מורידים תבנית מוכנה, מתקינים אותה ומתחילים לשנות את כל מה שצריך מאנגלית לעברית, ולהעביר את כל הפיצ’רים והכותרות לעברית מימין לשמאל עד כמה שאפשר באמצעות אלמנטור.

יש אתר שנקרא מנסטר טמפלטס שמרכז עיצובים מדהימים של מעצבים שכבר עשו את העבודה בשבילך והביאו לך את התבנית על מגש של כסף. עלות של תבנית מקצועית יכולה לנוע בין 50-300 דולר, ויש גם אפילו חינמיות.

הבעיה בעניין, היא שבהרבה מקרים התבניות לא בנויות לקהל הישראלי, ולא תמיד אפשר לעצב אותן כמו שרוצים רק באמצעות בונה האתרים של אלמנטור, שזה קצת מאתגר את העניין של “לגייר את התבנית” שתהיה מותאמת לאתר שלנו במאה אחוז, וזה מביא אותנו לשלב השני בתהליך.

שלב שני:

מציאת קוד ה CSS המתאים

כאן אנחנו מגיעים לתכלס. כפי שאתם יודעים, דף וורדפרס מחולק לאיזורים, שבתוך כל איזור יש עמוד, ובתוך אותה העמודה ישנן פיצ’רים (או אלמנטים בשפה יותר מקצועית) כגון כותרת, פסקה, תמונה ועוד…

כשאנחנו רוצים לשלוט על אלמנט מסויים ב CSS, אנחנו נכנסים לאתר עצמו (לא לעריכה) והולכים לאלמנט שאותו נרצה לערוך, נלחץ על כפתור ימני ונלחץ על בדיקה (inspect  אם הדפדפן באנגלית)

ממש כמו בתמונה:

בדיקת אלמנטים באתר ושינוי תבנית וורדפרס מאנגלית לעברית

 

 

 

לאחר שכרום יפתח לנו חלון עם הרבה קודים מלחיצים, נסמן עליהם עם העכבר עד שהאלנט שלנו יסומן בתכלת- אם תלחצו על האלמנט הנכון מראש, אוטומטית הוא כבר יסמן לכם את הקוד שלו…

שלב שלישי:

עריכת האלמנט באתר והעתקת העיצוב לדף העריכה באלמנטור

אחרי שמצאנו את הקוד של הפיצ’ר המתאים, אנחנו יכולים לערוך אותו בחופשיות ולהוסיף לו עוד אפשרויות שגם לא כתובות שם, כמו להוסיף רקע, צבעים, לשלוט על כיוונים ומרווחים.

כמובן שבתור התחלה אנחנו עורכים זאת בלייב באתר עצמו ורואים את התוצאה מול העיניים, לאחר מכן עוברים ל SOURCE של אותו אלמנט, עורכים אותו כמו שרוצים ומעתיקים את הקוד לאלמנטור.

איפה מדביקים את הקוד?

נכנסים להגדרות של האלנמט, לדוגמא לכותרת, הולכים למתקדם ו COSTUM CSS, שם אנחנו פשוט מדביקים את הקוד- וסיימנו!

 

סיכום:

שליטה מינימלית ב CSS כשאנחנו בונים אתר בוורדפרס זה אמנם לא חובה ורוב הזמן לא ממש נשתמש בזה למעט מקרים מסויימים, אבל זה משהו שממש כדאי לדעת אם נרצה לשלוח על האתר באופן מלא, ולא להסתמך רק על היכולות של אלמנטור.

שתף את הפוסט:

אהבת? הירשם לניוזלטר כדי לקבל עוד תכנים מפנקים לשיווק וקידום העסק שלך!

בניית אתרים לעסקים
קידום אתרים אורגני
קידום אתרים באינטרנט
משפך שיווקי
קורס חינם לבניית דפי נחיתה בוורדפרס
קורס פרסום ממומן בגוגל
קורס פרסום ממומן בגוגל לבעלי עסקים
תיק עבודות- אתרים שבנינו. אתר עם תמונות
אתרים לדוגמא