טרגוט באינטרנט- איך הכוונת התוכן שלנו לגולש הרלוונטי תגדיל לנו את אחוזי ההמרה

טרגוט בשיווק באינטרנט

לקוח הגיע לדף הנחיתה שלך לאחר שראה את הפרסום או שחיפש אותו באינטרנט, השאיר פרטים ונעלם כאילו לא היה.

מעצבן אה?!

יש לזה כמה סיבות:

א. הוא לא היה זמין והוא עדיין רלוונטי ומעוניין במוצר שלכם.

ב. הוא עוד לא מספיק שם.

ג. אופציה שלישית שפחות תאהבו לשמוע- הוא מראש לא היה האיש המתאים (אפילו אם השאיר פרטים).

במאמר ובסרטון הזה נדבר על טרגוט.

טרגוט זה מלשון “target”, מיהו לקוח המטרה שלנו, או בשפה מקצועית “אווטר”.

גם אם אנחנו מנתחי פלסטי הכי טובים בעולם, זה לא יהיה רלוונטי לנסות למכור את השירות שלנו לבן אדם שהגיע אלינו בגלל כאבי רגליים.

הדבר החשוב ביותר בשיווק העסק שלך, לפני כל כלי דיגיטלי, זה קודם כל להבין שבצד השני עומד לקוח מתעניין ופוטנציאלי, שמחפש פיתרון לבעיה מסוימת שכרגע אנחנו יכולים (אולי) לפתור לו.

חשוב לדעת מה הוא צריך מאיתנו, והאם אנחנו באים אליו בטוב ובשביל זה חשוב מאוד לעשות מחקר לקוח, ולדעת למי אנחנו פונים בתהליך השיווק שלנו.

למה חשוב בשיווק דיגיטלי לטרגט ישירות ללקוח?​

אם בעבר רצינו לשווק מוצר, היינו צריכים לעשות זאת בטלוויזיה, חדשות, רדיו ומגזינים.כמובן שלרוב, הפרסומת הייתה מגיעה לכל אדם, לא משנה מה הרקע שלו, או בעיות שאיתן הוא מתמודד ביום יום.

לדוגמא: פרסומת לפרויקט של דירות יוקרה במרכז תל אביב.

אם פעם היינו מוציאים כזה פרסום, משווקים אותו בצורה הטובה ביותר, נוף על הרחוב והרגשה של חופש ואוויר צח במרפסת של קומה 12 קרוב לעננים מצד אחד ורחוק מהרעשים של האוטובוסים מצד שני, והכל היה נשמע באמת מדהים.

אבל מה זה נותן אם הפרסומת משודרת בטלויזיה של כולם ואנחנו לא פונים לקהל הספציפי שיש לו את היכולת לקנות את המוצר, אלא “יורים בחושך” ואם משהו יפגע אז יצא לנו טוב, מפני ש90% מהאנשים שצופים כרגע באותה פרסומת לא רלוונטים לנו.

וכאן נכנס היתרון הגדול של השיווק החדש, בעידן האינטרנט, אנחנו יכולים לטרגט את הפרסום שלנו לאנשים הרלוונטיים, שבאמת יקנו את המוצר, ובכך אנחנו מיעלים את הפרסומת וחוסכים בעלויות בצורה דרסטית, כי ככל שנדע מי הלקוחות שלנו, כך תהליך השיווק והמכירה יהיה קל יותר, כי נבין את הצורך של הלקוח.

מי הלקוח הפוטנציאלי שלי לעסק?

טרגוט נכון וחכם ומחקר לקוח הוא דבר חובה ובלי זה, חבל לנו להוציא פרסום!

אנחנו חייבים להבין שבצד השני יש בן אדם. עם כמה שאנחנו אוהבים את עצמנו ואת המוצר שלנו- אנחנו לא המרכז. המרכז הוא הלקוח ואנחנו צריכים לדעת בדיוק למה הוא צריך את המוצר שלנו, איפה הוא תקוע היום ולאן הוא רוצה להגיע אחרי שישתמש במוצר.

חשוב להבין ובלי זה אי אפשר להתקדם- אנחנו לא מוכרים מוצר, אנחנו מוכרים פיתרון, ולכן כדי שנבין מה הלקוח שלנו צריך, אנחנו צריכים לדעת קודם כל מי הבן אדם. היום בתחום השיווק, כל בן אדם יכול להיות לקוח פוטנציאלי. לכן אנחנו צריכים לבנות בדמיון שלנו בן אדם, ולבנות לו דמות עם רצונות ובעיות. ואם יש כמה סוגים, אז עושים התאמה.

טרגוט

לדוגמא: אתם מתעסקים בפיזוטרפיה ורוצים להוציא מודעה. דמיינו לקוח פוטנציאלי או אפילו כמה שונים. למי אתם פונים?

לקוח ראשון– קוראים לו אברהם, בן 20-35, מתאמן קבוע בחדר כושר, מרים משקל כי רוצה להגיע לתוצאות מסויימות, מגיע לחדר כושר בסביבות הערב, משתדל לאכול בריא ולאחרונה מרגיש כאבים מטורפים באזור הכתפיים.

לקוח שני– שמוליק בן 50, עשה תנועה לא נכונה, לא נוהג להתאמן הרבה, יש לו כאבים בברכיים.

המצאנו לעצמנו כבר שני לקוחות שבעצם מייצגות קהילה שלמה של אנשים. אחרי שבנינו לו סוג של אישיות, יהיה הרבה יותר קל לשווק את השירות שלנו לאותו בן אדם ספציפי, שאמנם המצאנו אותו- אבל הוא באמת קיים!

סיכום

לפני שמוציאים פרסום או מאמר, תדעו מי הלקוח שלכם, דברו אליו בשפה שלו ותבינו איזה בעיה הוא צריך לפתור!אם יש לכם עסק משלכם, חשוב לעשות לו שיווק נכון, כי בסופו של דבר, בלי לקוחות אין עסק!

אהבת את המאמר?

Share on facebook
שתף בפייסבוק.
Share on twitter
שתף בטוויטר.
Share on linkedin
שתף בלינקדין.
Share on pinterest
שתף בפינטרסט.
דילוג לתוכן