קידום אתרים בגוגל- מבוא ל SEO

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

סרץ אנג’יין אופטימיזיישן, או בתרגום לעברית אופטימיזציה למנועי החיפוש. תמיד כשמדברים על SEO, ישר מתכוונים לגוגל, אבל לא רק. גוגל הוא כמובן מנוע החיפוש הטוב בעולם בפער גדול ביחד עם יוטיוב, והרבה אחריהם יש כמה מעוני חיפוש נוספים כמו BING שמגיע בתור ברירת מחדל בדפדפנים מסויימים או יאהו וכל מיני אתרים שמגיעים בטעות כעמוד חיפוש. אגב בגוגל צוחקים על מנוע החיפוש של BING שזה ראשי תיבות של “BUT ITS NOT GOOGLE”

כאשר רוצים לעשות קידום אתרים בגוגל, צריך לעשות שורה של פעולות בתוך האתר ומחוץ לאתר, וצריך לעשות סקר שוק ומחקר ענף כדי להבין מול מי אנחנו מתחרים והאם יש לנו סיכויי טוב להגיע לעמוד הראשון בגוגל.

קידום אתרים בגוגל ובמנועי החיפוש- מאיפה להתחיל להתמקד?

כמו שרשמתי קודם, 2 המנועים החזקים ביותר בעולם (אלא אם אתם גרים בסין, דרום קוראה ורוסיה ועוד כמה מדינות שגוגל אסורה שם או פחות פופולרית) הם גוגל וYOUYUBE!

לכן כאשר אנחנו מוסיפים סרטון למאמר, ומקדמים גם את הסרטון ברשתות חברתיות וביוטיוב עצמה, זה גם עוזר ל SEO, ולפעמים מביא אותנו גם לתוצאת אפס בגוגל, וכנ”ל גם בנוגע לתמונות וכו’…

תוצאת אפס בגוגל אלה התוצאות שנמצאות מעל התוצאות הממומנות וזה מקבל את החשיפה הגדולה ביותר. כמובן שגם בסרטונים יש דרגות, ולייבים מקבלים עדיפות, אבל זה כבר לנושא אחר של איך לעשות קידום אתר ללא קישורים ולהגיע באופן זמני לעמוד הראשון במהירות לתוצאת אפס.

בשביל לעשות אופטימיזציה למנועי חיפוש, צריך להתחיל בלסדר את האתר שלנו בצורה שגם גוגל וגם הגולש יתחברו לתוכן שלנו, ושזה ייתן להם ערך. תבנו את האתר שלכם בצורה שהייתם רוצים לראות אם אתם בעצמכם הייתם צריכים להיכנס לאתר שלכם כלקוחות!

אגב, אם עוד לא בנית אתר, מהר לעבור למדריך לבניית אתרים ללימוד עצמי.

אופטימיזציה לאתר

אופטימיזציה לאתר זאת מילה קצת כללית, ואפשר להגיד שזה קצת רשימת מכולת שצריך לעשות בתוך האתר. זה מתחיל במחקר מילות מפתח מעמיק שעושים כדי לדעת באיזה מילים להתמקד כשאנחנו שמים את התוכן באתר, וכדי שנדע כמה אנשים בכלל מחפשים את מה שיש לנו להציע.

אחרי שהבנו מה מחפשים, אנחנו מחליטים עם עצמנו על ההיררכיה באתר, זה אומר מה הדף הראשי שלנו, מהם הדפים הפנימיים החשובים, באיזה מילים וביטויים להשתמש בהם, ואיזה פוסטים להכניס לבלוג וכמובן- קישורים פנימיים בין העמודים הרלוונטיים באתר.

חשוב להקפיד על תגיות נכונות, כותרות טובות, מטה טגיות ותיאור.

חשוב שהתיאור לא יהיה סתם תיאור, אלא משהו שימשוך את הגולש גם ללחוץ, כי אם הוא יראה שזה פחות רלוונטי לדבר המדוייק שהוא חיפש, הוא ייחסף לתוצאה שלכם, אבל יתעלם ממנה. את התגיות האלה עושים באמצעות תוסף יוסט. ככה זה נראה בתוצאות החיפוש:

meta-description.jpg

חשוב מאוד להכניס הרבה תוכן ומאמרים יחודיים משלך ולתת כמה שיותר ערך איכותי לקהל שלך.

האם אופטימיזציה בתוך האתר מספיקה בשביל להיות ראשון בגוגל?

לצערי לא, וזה לא כזה פשוט כמו זבאנג וגמרנו, אלא צריך להראות לגוגל שאתרים נחשבים, וגם אתרים בנישה שלנו גם מכירים וממליצים על האתר שלנו, ולכן זה מצריך מאיתנו לקבל קישורים מארים אחרים, ולהיות קצת יותר ויראליים בנישה שלנו.

ככל שיש אתרים איכותיים יותר, שמשחררים קישור לאתר שלנו, זה מעלה את הערך שלנו מבחינת גוגל. אפשר גם להגיע גם בלי הקישורים האלה למקומות ראשונים, אבל זה מאוד תלוי במתחרים שלך שמתחרים על אותו הביטויי. ככל שהביטוי כללי יותר, כך גם התחרות תהיה גדולה יותר.

זה היה על קצה המזלג, אם תרצה להעמיק קצת יותרב תחום של קידום אתרים בגוגל, כדאי לך לעבור למושגים בקידום אתרים אורגני

אהבת את התוכן? שתף עם מי שזה יכול לעזור לו!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן