איך להפוך למקור סמכותי על ידי גוגל

במאמר הזה ננסה לסייע לכם להצליח במשימה לא פשוטה: להעריך את המהימנות, הסמכות והמקצועיות של אנשים, ובפרט אלו שמציעים לכם שירותי SEO – קידום אתרים אורגני והתאמה של דפי אתרים לתצוגה במנועי החיפוש. כדי לעשות זאת, ננסה לעשות שימוש בהנחיות של גוגל לבודקים האנושיים שלה, שמטרתם לבדוק בכלל אתרים, או יותר נכון, התאמה של האתרים המופיעים במנוע החיפוש שלה, לכוונת החיפוש של הגולשים.

איך להשתמש בהנחיות גוגל כדי להעריך מהימנות, סמכות ומקצועיות של מקדמי אתרים

 

 

איך קשורות הנחיות שמפרסמת גוגל לבודקים אנושיים שמטרתם לבדוק איכות של אתרים, לניסיון לעמוד על טיבם של נותני שירות בתחום של קידום אתרים בגוגל ו – SEO (ראשי התיבות של Search Engine Optimization)?

מיד תוכלו להבין זאת, אולם לפני כן חשוב יהיה שנתמקד בפעילות הבודקים האנושיים שעומדים לרשותה של גוגל, ונבין מה ניתן ללמוד ממנה על הדרך שבה גוגל מדרגת אתרים.

למה בכלל זקוקה גוגל לבודקים אנושיים?

מנוע החיפוש של גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם. ככזה יש לו תפקיד חשוב: עליו להכיר בכל רגע נתון את המצב העדכני ביותר ברשת, לזהות מגמות ושינויים מתהווים ברשת, לצפות התפתחויות, ולספק לגולשים שלו את השירות הטוב ביותר. מדוע? משום שאם גולשים יקבלו את התחושה שלא ניתן לסמוך על תוצאות החיפוש המתקבלות מגוגל, ואף גרוע מכך, שהסתמכות על התוצאות האלו יכולה לגרום לנזק ישיר לתשתית המחשוב של הגולשים, לנכסים שצברו או לתוחלת החיים שלהם, הם פשוט יעברו לצרוך תוכן ולחפש תוכן באמצעות שירותים אחרים. פחות גולשים שיגיעו למנוע החיפוש של גוגל – פחות פוטנציאל להכנסות ממודעות.

חשוב יהיה להבין: מדובר באתגר עצום. אלגוריתם, משוכלל ככל שיהיה, הוא בסופו של יום סדרת פעולות שאיננה יכולה לתת כיסוי לכל המקרים האפשריים, בטח ובטח בתחום החיפוש, תחום המתאפיין בשאילתות חדשות שלא נעשה בהן שימוש, באופן יומיומי.

לעין האנושית קל הרבה יותר לפעמים לזהות סיטואציות חריגות, ולזהות דפוסי פעילות שונים. לעין האנושית קל הרבה יותר לזהות הבדלים בעיצוב, להבין היטב את השפה ואת המאפיינים שלה, להבין האם דברים שנאמרים בהקשר מסויים הם הגיוניים ועוד. המוח האנושי יודע לזהות סלנג, ביטויים, צירופים דימויים ולהסיק מהם מסקנות מתבקשות.

ניקח, לדוגמה את תחום עיצוב האתרים. עין אנושית תוכל לזהות בקלות אתר שעוצב על ידי מעצב מקצועי ולהבדיל אותו מאתר שלא עוצב כלל. למנוע החיפוש יהיה קשה הרבה יותר לעשות זאת. כך גם לגבי מהימנות האתר והאמינות של העומד מאחוריו. מקריאה, התבוננות בתמונות, מן המענה הקולי וממאפיינים נוספים אחרים, קל יותר יהיה לאדם להבין האם ניתן לסמוך על נותן שירות מסוים או לא. עבור מנוע החיפוש, זיהוי כזה יהיה הרבה יותר מסובך.

זאת הסיבה, שגוגל עושה שימוש, בצורה מדגמית, בבודקים אנושיים שמבקרים באתרים ומתבקשים למלא את חוות דעתם על חווית השימוש באתר, על המהימנות שלו, על המקצועיות של נותם השירות שעומד מאחוריו, על הסמכות שהוא מקרין ומשדר ועוד.

על פי פרסומים שונים, ההערכות הללו של הבודקים האנושיים אינן מהוות פקטור ישיר בדירוג אתרים, אולם הן משפיעות באופן עקיף באמצעות אתגור הפרמטרים שבהם גוגל עושה שימוש לצורך דירוג אתרים.

 

 

מסמך ההנחיות של גוגל למעריכי האיכות האנושיים

עד לשנת 2015, קידום אתרים היה תהליך שנסמך בעיקר על שמועות או פרסומים יזומים של מי מבכירי גוגל, וכן להנחיות בולטות שפרסמה גוגל לצוות המעריכים האנושיים שלה. בשנת 2015, פרסמה גוגל מסמך הנחיות מפורט למעריכים האנושיים שלה, שכלל עשרות רבות של הנחיות ודוגמאות שונות לאיכות ההתאמה המצופה של עמודי אתרים לשאילתות החיפוש שביצעו הגולשים.

ההנחיות האלו, אפשרו למקדמי אתרים לקבל הצצה לדרך שבה גוגל בוחנת אתרים, ולדרך שבה היא מנסה להבין את כוונת החיפוש של המשתמש. במסמך הזה, גוגל מפרטת אודות סוגי שאילתות שונות שיכולים להעיד על כוונת המשתמש, ומבדילה בין חיפושים דומים שנבדלים בפרמטרים מסוימים. למשל, חיפוש אחר שם של אדם מפורסם, סביר שנובע מכוונת חיפוש שונה מאשר חיפוש דומה אחר שם של אדם לא מפורסם.

בשנת 2018, עדכנה גוגל את מסמך ההנחיות שלה, וכללה בו דגשים לגבי האיכות שהיא מצפה לה לא רק מן התוכן המצוי באתרים שונים, אלא גם עבור מי שעומד מאחורי התוכן. המושגים E-A-T ו – YMYL קיבלו משמעות רבה יותר לאחר פרסום זה.

 

 

מה זה E-A-T?

ראשי התיבות E-A-T מייצגים את הביטוי expertise, authority, and trustworthiness (או בעברית – מומחיות, סמכות ואמינות). הרעיון הוא שגוגל מנסה להציג לגולשים תוצאות חיפוש אשר מייצגות גופים, חברות, עסקים או אנשים שיש להם את המומחיות לעסוק בנושא שחיפשו הגולשים, את הסמכות לעשות זאת (למשל תואר אקדמי רלוונטי, הכשרה, תעודה מקצועית ועוד) וכן את המהימנות הדרושה לעשות זאת.

כיצד גוגל מודדת E-A-T עבור אתרים? באמצעות שורה ארוכה של פרמטרים שחלקם נמדדים לאורך זמן: כמות ואיכות הפרסומים בנושא, קישורים לפרופילים חברתיים שונים שיכולים להעיד על מהימנות האדם או החברה, כמות האזכורים ברשת, כמות החיפושים הישירים על שם המותג, כמות הביקורות השליליות אודות המותג, איכות המענה לביקורות השליליות האלו ועוד פרמטרים רבים נוספים.

מה התחדש בשנת 2018? ובכן, גוגל, כאמור, שמה דגש על מדדי E-A-T לא רק על עמודי האתר השונים, אלא גם על יוצרי התוכן שלהם. המדידה החדשה הזאת יצרה לא מעט זעזוע בנישות מסוימות שבהן לזהות של כותבי התוכן הייתה חשיבות מכרעת. באילו נישות מדובר? הכירו את YMYL.

 

 

מה זה YMYL?

ראשי התיבות YMYL מייצגות את הביטוי Your Money or Your Life. הביטוי הזה מתייחס לנושאים שיש להם השפעה על חיי אדם, האיכות שלהם, וכן הנכסים והרכוש שיש לאדם. התפיסה הכוללת של גוגל אומרת, למעשה, שכדי להבטיח את שביעות הרצון של הגולשים במנועי החיפוש, צריך להרחיק את הגולשים מאתרים לא מהימנים, אתרים שנפרצו ויכולים לשמש לצורך גניבת פרטי הזיהוי של הגולשים, אתרים שמייצגים מידע שגוי ומוטעה, ואתרים שכותבי התוכן שלהם אינם מוסמכים לעסוק בנושא המדובר.

לצד זאת, גוגל הייתה רוצה לגולשים המגיעים לדפי תוצאות החיפוש תוצאות מהימנות, בטוחות שיחזקו את הביטחון של הגולשים במנוע החיפוש. כך, למשל, גוגל לא הסתפקה בבחינת האיכות של מאמרים מקצועיים, ונפנתה לבדו את הביוגרפיה של מי שעומד מאחוריהם, ובפרט, אילו פרסומים נוספים ביצע בשנים האחרונות, באילו פרסים זכה, כיצד נראה הפרופיל המקצועי שלו בלינקדאין, מהי רמת המהימנות שלו ועוד.

 

12 שאלות שכדאי יהיה לכם לשאול את סוכנות קידום האתרים שלכם

ובכן, הגענו למטרת המאמר: כיצד תוכלו להשתמש בעקרונות שהתוותה גוגל לצוות המעריכים האנושיים שלה, כדי לבדוק את הכדאיות של ההתקשרות מול סוכנות קידום האתרים שלכם? ובכן, הנה 12 שאלות שתוכלנה לעזור לכם:

מהו הותק של סוכנות הקידום בשוק ה – SEO? להיכרות עם עולם קידום האתרים ולניסיון שצברה הסוכנות בנישות שונות ישנה חשיבות עצומה לסיכויי הצלחה של התהליך. חברה שנכוותה בעבר מעונשים של גוגל, שמכירה היטב את הגבולות של פרויקט קידום אתרים, שצברה הצלחות, יצרה קשרים עסקיים בתחומים שונים – היא חברה שסיכויי הצלחה שלה בקידום הפרויקט שלכם גבוהים יותר.

האם לצוותי העבודה קיימים הכישורים וההכשרה המתאימים לביצוע התפקיד? לא מעט פעמים, נוהגות חברות לבצע שיחות מכירה בהשתתפות פיגורה מוכרת וברת סמכות בתחום ה – SEO, אולם לאחר מכן, העבודה בפועל, מתבצעת על ידי הצוותים המקצועיים, שכוללים שילוב של גורמים בעלי ותק וכאלו שהם חדשים בתחום. נסו להבין מיהו הצוות הספציפי שמולו תעבדו ומהי רמת הניסיון שצבר.

האם סוכנות הקידום פעילה בתעשיה באמצעות הרצאות, קורסים ופרסום מאמרים? סוכנות שיש לה מה לתרום לקהילה ומארגנת כנסים, הרצאות והדרכות, היא סוכנות שבסבירות גבוהה יותר תוכל באמת לסייע לכם גם בפרויקט הקידום שלכם.

האם לחברה יש מוניטין טוב בכל הקשור לקידום אתרים? בסופו של יום, אין תחליף לשם טוב בתעשיה. בידו אודות החברה איתה אתם מתקשרים: מה אומרים עליה בחוץ? כיצד נראים הפרסומים אודותיה בכלי התקשורת השונים?

האם הסוכנות קיבלה עיטורים או פרסים? גם כאן, מדובר בתנאי שהוא לא הכרחי, אולם בהחלט יכול לשפוך אור על האיכות ל הסוכנות מולה תירצו לעבוד. אם היא אכן זכתה בפרסים, אם אכן היא הצליחה לייצר הישגים מדהימים, אם גם גורמי הסמכות בתחום רואים בה אוטוריטה – הדבר בהחלט יכול לייצר לכם אור ירוק להתקשרות איתה.

עד כמה הסוכנות מעורבת בתעשיית ה – SEO ועד כמה היא משפיעה עליה? פרסומים שונים וקיום הרצאות הם דבר אחד. השפעה ממשית על עולם קידום האתרים היא דבר אחר. נסו להבין עד כמה הסוכנות מולה אתם מבקשים לעבוד היא אכן פורצת דרך בתחומה, אילו שיטות עבודה חדשות הביאה לשוק, ומה הערך המוסף שהיא הצליחה לייצר לקהילת קידום אתרים זו או אחרת.

האם החברה פועלת בשיטות כובע לבן התואמות את ההנחיות של גוגל? לא מעט סוכניות אתרים מפרות באופן בוטה את ההנחיות של גוגל מתוך המחשבה שכך תוכלנה לייצר ללקוח בקצה ערך גדול יותר בזמן קצר הרבה יותר. אולם חברות שמצליחות לייצר הישגים משמעותיים תוך היצמדות להנחיות הרשמיות של גוגל הן חברות שתוכלנה לייצר עבורכם ערך לאורך זמן, מבלי לחשוש שמא האתר שלכם יספוג עונש ידני ויחווה ירידות משמעותיות בתוצאות האורגניות שלו.

האם החברה עצמה מהווה בהקשר של קידום אתרים דוגמה אישית טובה? הסנדלר, בהרבה מקרים בתעשיה, הולך יחף. נסו להבין, האם סוכנות קידום האתרים שלכם הצליחה בעצמה ליישם את השיטות המדוברות, כדי לשפר את הנראות שלה במנועי החיפוש. אם עבור מילות המפתח העיקריות החברה לא הצליחה לייצר עבור עצמה הישגים משמעותיים, כדאי יהיה שתידלק לכם נורה אדומה.

מיהו חוג הלקוחות של החברה? פעמים רבות, מי שיוכל להעיד בצורה הטובה ביותר על המקום שתפסה סוכנות או חברה לקידום אתרים בנישה, הוא דווקא חוג הלקוחות שלה. ככל שמדובר יהיה בלקוחות חשובים וגדולים יותר, כך תוכלו להבין שהחברה מספקת שירות איכותי יותר.

אילו תוצאות השיגה הסוכנות עבור קהל הלקוחות שלה? מובן, שמלבד התאוריה, הפרסומים והפרסים, חשוב יהיה שתפנו לבדיקה הגורם החשוב ביותר: התוצאות של החברה בפועל פרויקטים קודמים.

האם החברה או הסוכנות פועלת בהתאם להבטחות שלה? אחד המרכיבים שחשוב יותר לבדוק לפני התקשרות עם חברה לקידום אתרים, הוא מה מבטיחה החברה. היכולת של החברה לפעול בפועל על פי ההבטחות שלה, היא פקטור משמעותי וחשוב בהחלטה האם כדאי להתקשר מולה.

כיצד נראה תהליך הגיוס של לקוח חדש בסוכנות? נסו להעריך עד כמה יסודית החברה בכל הקשור לטיפול בלקוח חדש. דרך הפעולה הזאת יכולה להעיד לא מעט על האיכויות

שתף את הפוסט:

אהבת? הירשם לניוזלטר כדי לקבל עוד תכנים מפנקים לשיווק וקידום העסק שלך!

בניית אתרים לעסקים
קידום אתרים אורגני
קידום אתרים באינטרנט
משפך שיווקי
קורס חינם לבניית דפי נחיתה בוורדפרס
קורס פרסום ממומן בגוגל
קורס פרסום ממומן בגוגל לבעלי עסקים
תיק עבודות- אתרים שבנינו. אתר עם תמונות
אתרים לדוגמא