מהי “הנעה לפעולה” ואיך משתמשים בזה בדף הנחיתה?

הנעה לפעולה זהו מונח פסיכולוגי המשמש לתיאור הסיבות שבגללן אנשים מחליטים לעשות משהו.

המוטיבציה לפעולה יכולה להיות פנימית או חיצונית.

מוטיבציה פנימית היא כאשר לאדם יש עניין במשימה או בפעילות עצמה, והוא נוקט פעולה כי היא מהנה.

מוטיבציה חיצונית היא כאשר לאדם אין שום עניין במשימה, אלא נוקט פעולה כי הוא מתוגמל חיצוני על כך.

דוגמאות למניעים חיצוניים יהיו כסף, ציונים וקידום.

הנעה לפעולה בשיווק דיגיטלי CTA

מצטער על ראשי התיבות ועל האנגלית, אבל ברוב המקומות שתחפשו דברים הם יהיו כתובים באנגלית אז כדאי להכיר אותם. CTA הם ראשי תיבות של CALL TO ACTION. ובגלל שאנחנו מדברים בעיקר על עסקים ועל שיווק דיגיטלי, הנעה לפעולה מדברת על שני הסוגים. אם מדובר בקהל חם אז המוטיבציה היא פנימית כי הבן אדם לא צריך את העזרה שלנו כדי להיות מונע ולבצע פעולה, אלא עושה זאת בעצמו. דוגמא כזאת היא לקהל שמגיע לגוגל ורואה את ההצעה שלך ומתרשם.

אם מדובר על קהל קר אז המוטיבציה היא חיצונית כי מדובר על קהל שאנחנו צריכים באמת לגרום לו לעשות פעולה. כמו למשל לשלוח לו מתנה או מדריך בחינם. כי סיכוי גבוה שאם היינו ישר מציעים לו מוצר הוא היה נרתע ולא היינו מצליחים להניע אותו לפעולה.

איך משווקים משתמשים ב”מוטיבציה לפעולה” בקמפיינים השיווקיים שלהם?

משווקים משתמשים במוטיבציה לפעולה כדי לעודד צרכנים לבצע פעולה רצויה. הם עושים זאת בכך שהם גורמים לצרכן להרגיש שהוא יפסיד משהו אם לא ינקוט בפעולה הרצויה.

משווקים משתמשים בשיטות שונות כמו הנחות, קופונים ונסיונות חינם כדי להניע צרכנים לנקוט בפעולה רצויה. הצעות אלו בדרך כלל מוגבלות בזמן, כך שמשווקים יכולים להגדיל את שיעורי ההמרה שלהם.

משווקים גם משתמשים בהנעה לפעולה בקמפיינים שיווקיים על ידי שימוש במסרים מבוססי פחד או הדגשת היתרונות של ביצוע הפעולה הרצויה.

איזה סוגי הנעה לפעולה קיימים בדף נחיתה?

ישנם שני סוגים של מניעי פעולה בדף נחיתה. הסוג הראשון הוא המניע “עסקאות”, כלומר כאשר מישהו מבקר באתר והוא רוצה לקנות משהו. הסוג השני הוא המניע ה”אינפורמטיבי”, כלומר כאשר מישהו מבקר באתר והוא רוצה ללמוד משהו.

סוגי כפתורי הנעה לפעולה

תבינו מי הלקוח שלכם, דברו בשפה שלו, ורק אחרי שהוא הבין את ההצעה שלכם, תראו את ההצעה. לדוגמא, לקוח שכבר יודע שהוא רוצה, והוא מגיע ברמת בשלות מאוד גבוהה, יהיה מוכן יותר ללחוץ על כפתור שרשום עליו “לרכישה”.

אבל אם הלקוח הפוטנציאלי עדיין לא בשל לרכישה, הוא פשוט לא ירכוש ויכול להיות שהוא הגיע לעמוד הייעודי הזה של לרכישה בטעות או לא הבין את ההצעה, אז הוא כנראה יוותר וייצא החוצה חזרה לגוגל או לפייסבוק או מאיפה שהוא הגיע.

לכן לקוח כזה צריך לקבל הצעה של משהו חינמי כמו מדריך, קורס או צ’קליסט שקשור לנישה שבה הוא עוד לא יודע שהוא צריך פיתרון וכבר עכשיו לפתור לו איזשהי בעיה.

כשאנחנו מניעים לפעולה, (לא משנה אם מדובר בלקוח קר או חם) אנחנו יכולים לעשות את זה על ידי מניע חיובי או על מניע שלילי.

הנעה לפעולה ע’’י מניע חיובי זה “בוא להגדיל את ההכנסות” או “האם תרצה להגיע למשקל כזה”…, זאת אומרת לתת ללקוח לשאוף להגיע לאנשיהו.

הנעה לפעולה ע’’י מניע שלילי זה משהו בסגנון “ככה תוכל לצאת מהמינוס” או אם לא תעשה X, התוצאה שלך תהיה Y.

עכשיו בגדול, אנשים יותר מונעים לפעולה כאשר הם עם הגב לקיר. זאת אומרת שברוב המקרים מניע שליל עושים עבודה טובה יותר, כי מי שלא צריך לעשות מעשה עכשיו בדחיפות, יש פחות סיכוי שיעשה אותו.

אבל האם מה שאני אומר זה נכון?

לא…

הנעה לפעולה זה דבר דינמי ותמיד צריך לנסות כמה מהן כבדיקות A|B ואז לראות מה עובד על הקהל שלך עם המוצר שלך. לכן לא תמיד כדאי להקשיב רק למומחים, אלא באמת לבדוק את זה בעצמך!

איפה כדאי לשים הנעה לפעולה בדף הנחיתה?

ישנן דרכים רבות ושונות להעלות קריאה לפעולה בדף נחיתה. יש אנשים שחושבים שזה צריך להיות בראש העמוד, יש כאלה שחושבים שזה צריך להיות בחלק התחתון, ולחלק אין אפילו קריאה לפעולה בדף הנחיתה שלהם.

מה שחשוב לזכור הוא שלמבקרים שלך צריך להיות קל למצוא את הקריאה לפעולה בביקורם הראשון, והם צריכים לדעת מהן ההשלכות של לחיצה על הכפתור הזה. חשוב שהפעולה שתבקש תהיה קלה לביצוע.

שתף את הפוסט:

אהבת? הירשם לניוזלטר כדי לקבל עוד תכנים מפנקים לשיווק וקידום העסק שלך!

בניית אתרים לעסקים
קידום אתרים אורגני
קידום אתרים באינטרנט
משפך שיווקי
קורס חינם לבניית דפי נחיתה בוורדפרס
קורס פרסום ממומן בגוגל
קורס פרסום ממומן בגוגל לבעלי עסקים
תיק עבודות- אתרים שבנינו. אתר עם תמונות
אתרים לדוגמא