חשוב שיהיה לך חזון כולל לחברה שלך, כי הוא ינחה את כל מה שאתה עושה. זה יעזור לך להגדיר יעדים ולמדוד את ההתקדמות שלך. זה גם יעזור לך להבין מה לתעדף.
אם אין לך חזון ברור, קל ללכת לאיבוד ולהתחיל לעבוד על דברים שלא באמת חשובים. יכול להיות שאתה לא יודע מה המטרה הסופית, אז בסופו של דבר אתה מבזבז זמן ולא מתקדם בכלל.
איך יוצרים ומבטאים חזון לעסק או לחברה שלך?
חזון הוא הכוח המניע מאחורי כל ההחלטות שמתקבלות בחברה. זה מה שהופך אותו לייחודי ושונה מהמתחרים שלו.
הצהרת חזון היא משפט קצר שמסכם את מה שאתה עושה ולמה אתה עושה את זה. זה צריך להיות תמציתי, בלתי נשכח, מעורר השראה ומובן לכל אחד בארגון שלך – כולל עובדים עתידיים.
זה יכול להיות קשה ליצור הצהרת חזון ברורה מכיוון שיש כל כך הרבה היבטים שונים של החברה שיש לקחת בחשבון. אבל זה לא בלתי אפשרי;
הנה כמה שלבים שיכולים לעזור לך להתחיל:
שלב 1: זהה את המטרה שלך הצעד הראשון הוא להבין מדוע אתה קיים כארגון מלכתחילה. מה הבעיות אתה מנסה לפתור? מה אתה מוכר? איך אתה נותן ערך ללקוחות שלך? אין הגדרה אחת להצהרת חזון.
זה יכול לשמש כהגדרה של החברה, ובמקרה זה ייכתב כ”חברת XYZ תשיג X.” או שזה עשוי להתייחס להצלחה העתידית של החברה, ובמקרה זה היה כתוב “חברת XYZ תגדל להיות החברה המכובדת ביותר בעולם.”
שלב 2: העלו מילות מפתח או ביטויים שמתארים את מצבכם הנוכחי לאחר שזיהית את המטרה שלך, חשוב לאסוף מילות מפתח או ביטויים שמגדירים מה המצב הנוכחי שלך. אלה לא צריכים להיות רק כלליים.
הפוך את הביטויים האלה לספציפיים והצב אותם ברשימה. זה יכול לכלול “מצב נוכחי”, “בעיה” או “מי אנחנו”.
שלב 3: שקול את העתיד מה החזון שלך לעתיד? על מה אתה רוצה להיות ידוע? איך תגדל להיות מה שאתה רוצה להיות ידוע בו בעתיד? שלב זה שונה עבור כל חברה והצרכים שלה.
אבל, חשוב לוודא שהצהרת החזון שאתה כותב קשורה לסיבות שלך להיותך.
שלושת המאפיינים המובילים של חברה מצליחה הם:
חברה מצליחה היא חברה רווחית ויכולה לשרוד בטווח הארוך. היא צריכה להיות מסוגלת להתחרות בחברות אחרות בענף שלה. כמו כן, צריך להיות לו צוות מנהיגות חזק וחזון ברור לעתיד.
המאפיין הראשון של חברה מצליחה הוא שהיא צריכה להיות רווחית. המשמעות היא שיש לה מספיק הכנסה כדי להחזיר את כל ההוצאות שלה, לרבות הלוואות, תשלומי ריבית, מסים ועוד עלויות קבועות.
המאפיין השני של חברה מצליחה הוא שהיא אמורה להיות מסוגלת להתחרות בחברות אחרות בענף שלה. המשמעות היא שלחברה צריך להיות משהו ייחודי או מבדל המאפשר לה להתבלט על פני אחרים בענף שלה.
המאפיין השלישי של חברה מצליחה הוא שהיא זקוקה לצוות מנהיגות חזק וחזון ברור לעתיד.
איך אתה יודע מתי חזון החברה שלך הושלם?
חזון חברה הוא אמירה המגדירה את מטרת העסק. זה צריך להיות קצר ותמציתי, אבל זה צריך להיות גם שאפתי ומעורר השראה.
חזון של חברה צריך לענות על שתי שאלות:
1) מי אנחנו?
2) מה עושים?
הדרך הטובה ביותר לדעת מתי חזון החברה שלך הושלם היא לשאול את עצמך את שתי השאלות הללו. לאחר שתעני עליהם, תדע אם חזון החברה שלך הושלם או לא. חזון חברה יכול להיות פשוט או משוכלל כפי שהמייסד רוצה שהוא יהיה.
כמה דוגמאות לחזונות החברה הן: “להיות ספק השירות הטוב ביותר בתעשייה שלנו.” “להציע חווית שיפור מתמיד.” “לשפר את חייהם של אנשים באמצעות אימון והתפתחות אישית.”
עכשיו רק צריך להכניס את זה לכל קמפיין אפשרי ולהכניס את זה לסלוגן החברה, רק חשוב להכניס את זה בצורה יפה ושאנשים מראש יבינו את ה”למה” של העסק שלכם.