להיות מומחה בקידום אתרים – מושגים ב SEO

שתף את המאמר:

תוכן עניינים

תחום ה SEO הוא תחום מאוד רחב, ומכניס בתוכו הרבה אלמנטים חשובים כדי לגרום לגוגל להבין קודם כל שאנחנו קיימים, ושצריך להתחשב בנו בתוצאות החיפוש.

 

אם יש לך רצון להיות מומחה לקידום אתרים, או אפילו לדעת את הבסיס בשביל להתחיל לרוץ עם האתר שלך גבוה לשחקים, צריך להבין קודם להכיר את המושגים.

 

אתר מאונדקס

 

האם גוגל סרק את הדף שלך באתר ועכשיו הוא חלק מתוצאות החיפוש? ניתן לבדוק האם האתר מאונדקס כך:תכתוב בחיפוש "כתובת האתר:site

 

התוכן הוא המלך

בטוח כבר שמעת את המשפט הזה, אבל אין לך מושג עד כמה הוא רלוונטי. לגוגל יש דרך להבין האם התוכן הוא רלוונטי ואיכותי והאם הוא בכלל שווה לקידום.

תוכן זה כבר מזמן לא רק מלל. כמובן שגוגל פחות מתמקד במאמרים ובתוכן שהם פחות מ300 מילים, וזה גם כבר קצת מדי חוץ ממקרים שבהם מדובר על שאלות ותשובות קצרות מאוד שלא מצריכות הרבה תוכן.

 

חשוב שהתוכן יכיל את המילות המפתח בצורה טובה- לא בתדירות גבוהה מדי כי זה הורס את חוויית המשתמש, ולא בתדירות נמוכה מדי כי אז לא ברור על מה התוכן מדבר.

 

תמונה שווה אלף מילים- גוגל אוהב/אוהבת שאנחנו מכניסים תמונות רלוונטיות לפוסט או לעמוד ואפילו כותבים תיאור ALT על התמונה (טקסט אלטרנטיבי כדי שגוגל יבין על מה התמונה, וגם אם מישהו עיוור ייכנס לאתר זה תוספת נגישות).

 

סירטונים– דרך טובה מאוד להפוך את העמוד שלך למעניין יותר ורלוונטי יותר לגולשים הוא סרטון מחובר למלל, כי לאנשים אין כוח לקרוא יותר מדי ומעדיפים את המידע מונגש יותר. זה גם מביא יותר צופים ביוטיוב וגם משפר את האיכות של האתר (רק חשוב להטמיע את הסרטון מיוטיוב או וימאו ולא בדרך של להעלות את הסרטון פיזית לאתר כי זה מאט את האתר ומכביד עליו).

Ancor text

 

הטקסט הנרשם בתוכן הקישור , מסייע בקידום הקישור , מונע ספאם ומאוד חשוב כדי שלא יראו את הקישור עצמו כי זה מכוער…

 

קישורים

 

קישורי nofolow/ follow בתוך, ומחוץ לאתר פרמטר מאוד חשוב מבחינת גוגל.

 

Copyscape

מאפשר לבדוק טקסטים מועתקים. במידה ומישהו גנב לך את הטקסט או רק חלקים ממנו, אתה תראה את החלקים המועתקים. צילום מסך של זה כביל בבית משפט.

 

Authority site

הגדרה לאתר שיש לו הרבה קישורים וכן וותק ותוכן . איכותיים.

 

Canonical

תגית המסמלת את העמוד המרכזי וכך מונעת אינדוקס של גוגל בשאר העמודים.

 

Bounce rate

 

כמות נטישת האתר שלך. אנחנו רוצים לגרום לגולש לשהות באתר שלנו כמות זמן המספיקה לתת לו את

התשובה שהוא מחפש, ואפילו להניע אותו לפעולה.

 

שגיאה 404

אם שינית כתובת URL לעמוד באתר לאחר שהוא כבר אונדקס לגוגל, תקבל שגיאה 404 .שגיאה זו אומרת שהעמוד תחת הכתובת הישנה כבר לא קיים וזה פוגע בשם שלנו מול גוגל ומול הלקוחות. במצב כזה, מה שתצטרך לעשות זה הפניה 301.

 

הפניה 301/ REDIRECT

קישור לכתובת החדשה והמעודכנת, וזה יפתור את הבעיה- לא לדאוג אם עדיין זה נשמע כמו סינית…

אופטימיזציה לאתר

איך לגרום לאתר להיות כמה שיותר טוב מבחינת גוגל- כך גם ירצה לקדם אותו, כגון: כותרות, תגיות, תמונות, חיבור האתר לכלים של גוגל ועוד.

 

זהו, יש לך את המושגים הכי חשובים (כרגע…)

אבל המשך קריאה באתר יהפוך אותך למומחה לקידום אתרים עם ידע שיוכל לשמש אותך כבעל מקצוע וכמקדם אתרים עם הוכחות של קידום אתר פיזי שברשותך, או אפילו כדי פשוט לדעת מה עושים ברמה תיאורטית במידה ותרצה לקדם את האתר שלך אצל מקדם אתרים, ולדעת מה לשאול אותו.

השלב הבא שלך בתור מומחה לקידום אתרים זה להירשם לכלים של גוגל ולהבין מה אנשים מחפשים!

עוד דברים שיעניינו אותך לחקור בנושא:

בניית דף נחיתה לעסק

יצא לך בעבר להיכנס לאתר מסויים, ראית יותר מדי אפשרויות ופשוט עשית אחורה פנה מכל הבלאגן וחיפשת מענה באתר מתחרה? זה קורה הרבה באתרים עם

קרא עוד »

קידום אתרים בגוגל בחינם

האתר שלך תקוע בעמודים האחרונים בגוגל? איך האתר המעפן הזה במקום ראשון ואני בעמוד השמיני!? מכיר את המחשבה הזאת? אם יש לך אתר כנראה שכן…

קרא עוד »

רימרקטינג בשיווק באינטרנט

מה זה רימרקטינג שני מושגים שאי אפשר לעבור לסדר היום בלעדיהם בתחום השיווק היום, הם רימרקטינג וריטרגטינג. שזה אומר שיווק מחדש וטרגוט מחדש. למה זה

קרא עוד »
דילוג לתוכן