מבוא: הבנת הגורמים לעייפות התוכן ותוכן רזה
עייפות תוכן היא תופעה בעולם הדיגיטלי שבה לאנשים נמאס לקרוא תוכן בנושא נתון. זה יכול להיגרם מרוויה יתר, תוכן באיכות נמוכה ותוכן לא רלוונטי.
ניתן לחלק את הגורמים לעייפות התוכן לשתי קטגוריות: גורמים חיצוניים ופנימיים. סיבות חיצוניות הן גורמים שאינם בשליטת החברה כמו תחרות מצד חברות אחרות, רוויה בשוק או תוכן באיכות נמוכה. סיבות פנימיות הן גורמים שניתן לשלוט בהם על ידי החברה כגון חוסר חדשנות, רלוונטיות או התאמה אישית.
שלב 1 – הערכת איכות התוכן הנוכחי שלך
תוכן איכותי הוא גורם מפתח להצלחה בעולם הדיגיטלי. ככל שיש לך תוכן איכותי יותר, כך תקבל יותר תנועה והדירוג שלך יהיה טוב יותר במנועי החיפוש.
הערכת איכות התוכן הנוכחי שלך היא דרך מצוינת לזהות אזורים שבהם אתה צריך לשפר. זה יכול לעזור לקבוע אילו סוגי תוכן אתה צריך ליצור, כמה זמן זה ייקח ואילו משאבים דרושים.
הצעד הראשון בשיפור התוכן שלך הוא זיהוי החוזקות והחולשות שלו כדי שתדע מה טעון שיפור.
שלב 2 – זיהוי חולשות בצרכים וברצונות של הקהל
צרכי הקהל:
– הצורך להיות מבדר
– הצורך לקבל מידע
– הצורך לחלוק את הסיפור שלהם עם אחרים
– הצורך להרגיש שהם חלק מקהילה
רצונות הקהל:
– להרגיש מועצמת מהתוכן שהם צורכים
– להרגיש שהם חלק מקהילה שחולקת את הערכים והאינטרסים שלהם.
שלב 3 – צור תוכנית מיקוד מפורטת כדי לענות על צרכים ורצונות של הקהל עם תוכן איכותי
שיווק באמצעות תוכן הוא דרך פופולרית למשוך ולהמיר לקוחות פוטנציאליים. אבל לא תמיד קל לדעת מה הקהל שלך רוצה. חוסר התאמה בין צרכים לרצונות יכול להתרחש כאשר יש לך מוצר באיכות גבוהה אך התוכן שאתה יוצר אינו תואם את האינטרסים של שוק היעד שלך. בחלק זה, נבחן כיצד ליצור תוכנית מיקוד מפורטת עם תוכן איכותי כדי לענות על הצרכים והרצונות של שוק היעד שלך.
בצע ניתוח קהל כדי להבין את תחומי העניין, הדמוגרפיה וההתנהגות שלהם כדי לפתח תוכנית מיקוד מפורטת לשיווק התוכן שלך.
עליך לבצע מחקר על שוק היעד שלך. מקום טוב להתחיל בו הוא עם ניתוח קהל. עם סוג זה של מחקר, אתה יכול לקבל הבנה ברורה מיהו שוק היעד שלך וכיצד הם מתנהגים באינטרנט. תוכל גם לראות כיצד הם משתמשים במדיה חברתית ובערוצים דיגיטליים אחרים כדי שתוכל להתאים את התוכן שאיתו אתה משתף.
שלב 2 – צור רשימה של משאבים שיכולים לעזור לך לענות על הצרכים והרצונות של הקהל שלך הקפד לכלול חלק מהמשאבים האלה בתוכנית שיווק התוכן שלך:
– מחקר של מתחרים על שוק היעד שלהם, צרכי הצרכנים ומה הם מתעניינים
– בלוגים בתעשייה המכסים נושאים הקשורים לשוק הנישה שלך או לקהל הצרכים והרצונות של
– חדשות ומחקרים מהתעשייה הם יכולים גם לעזור לך לקבוע את הצרכים והרצונות של שוק היעד שלך:
– מה הם צריכים לדעת?
– על מה הם עשויים להיות מעוניינים ללמוד?
– מהם תחומי העניין, התחביבים או התשוקות שלהם?
שלב 3 – צור רשימה של התנהגויות קהל שאתה רוצה לעסוק בהן.
רשימת התנהגויות הקהל שלך צריכה לכלול את התדירות שבה הם מבקרים באתר שלך ואילו נושאים הם מחפשים. זה צריך לכלול גם כל התנהגות אחרת שאתה רוצה שהם יפעילו עם.
מסקנה:
תוכן רזה ותמציתי מתאים לפלטפורמות כמו טיקטוק ואינסטגרם. התוכן בתוך האתר צריך להיות מלא בערך בלי לחסוך כלום. האם זה אומר שצריך לחפור כדי להיות מדורג גבוה?
ממש לא ואיפלו לא מומלץ כי בסוף אתם לא כותבים לגוגל, אלא לגולש, ולכן חשוב להתאים את התוכן בהתאם לכוונת הגולש כבר במחקר מילות מפתח.
לכן חשוב שכשבונים את האתר להתאים אותו כבר למחקר מילות המפתח!