בניית אתר לעסק

יצא לך פעם לשמוע על חברה גדולה שלא עשתה אתר תדמית לעצמה? גם בעידן הרשתות החברתיות, כל עסק מקטן ועד בינוני חייב שיהיה לו אתר תדמית שידבר בשמו של העסק.

מטרת אתר לעסק היא בעיקר להיות כרטיס הביקור של העסק, הפרטים החשובים על העסק, או מכירת מוצרים ישירות דרך האתר.

 

ההבדל בין עסק ממותג לעסק לא ממותג, הוא עד כמה הוא האמת חשוף באינטרנט, ועד כמה פשוט למצוא אותו. תחשבו שאתם מחפשים איזה פתרון לבעיה מסויימת, כנראה הדבר הראשון שתעשו, הוא לחפש בגוגל איך פותרים את הבעיה.

 

עסק שמסתמך רק על פייסבוק או אינסטגרם בלי שיהיה לו אתר ייחודי משלו, גם מפספס הרבה לקוחות פוטנציאלים, אבל חשוב מזה, הוא עושה לעצמו חיים קשים ברגעים של סגירת העסקה בתהליך המכירה.

 

אני אסביר…

אנשים מעדיפים לשים את הכסף שלהם במקום שהם יודעים שהוא אמין ובטוח יותר, בידיעה שהם הולכים לקבל מוצר רציני ממישהו שיודע להראות את עצמו ולא להתחבא. כשהם קוראים באתר שלך על העסק, עליך, על המוצר שלך ועל הלקוחות שלך שמאוד התלהבו מהשירות- כבר פתרת להם את רוב ההתנגדויות בתהליך המכירה!

 

אנשים אוהבים לקנות את הדבר הכי טוב והכי בטוח- אנשים אוהבים מותגים!

 

ראית פעם את נייק, מקדונלס, זארה או כל רשת אחרת שאומרת לעצמה "אני אסתפק בדף פייסבוק וזהו…?" כנראה שלא!

הטעות הגדולה ביותר לעסק היא להסתמך על זירה דיגיטלית אחת ולהגיד שזה מספיק.

נגן וידאו אודות בניית אתר לעסק- למה צריך את זה

סוגי אתרים לעסקים

בטח יצא לך לשמוע על מונחים כמו "דף נחיתה", "חנויות", "אתרי תדמית" ו"פורטלים". יש הרבה מאוד סוגים, השאלה מה העסק שלך צריך וכמה רלוונטי לו סוג אתר מסויים בשביל להשיג את התוצאה שהוא רוצה לקבל.

 

נעשה כאן סקירה קצרה על הסוגים שיכולים להיות רלוונטי לעסק שלך, ואז נראה לך איך אנחנו עושים את התהליך של הקמת אתר בעזרת וורדפרס, שבה רוב בוני האתרים משתמשים היום (אפילו מתכנתים).

דף נחיתה

בטוח יצא לך לשמוע על המונח הזה "דף נחיתה" או "LANDING PAGE", ולא תמיד הבנת למה זה לא נקרא פשוט "אתר".

הסיבה היא שדף נחיתה כשמו הוא- רק דף. בלי תפריט עליו, בלי תפריט תחתון, בדרך כלל בלי קישורים ומאוד נדיר לקדם אותו בצורה אורגנית בגוגל. (אם כי עדיין אפשרי)

דף מסוג זה הוא קריטי לאנשים שרוצים לגרום לגולש לבצע פעולה אחת בלבד… לא לדעת מי אנחנו, לא לשמוע על שאר המוצרים שלנו ולא להעלות שום פרט שלא קשור למה שאנחנו רוצים להציע לגולש.

 

 לדוגמא: 

אנחנו רוצים להביא כמויות של מספרי טלפון של מתעניינים. אז בונים עמוד עם קצת מידע על העסק, קצת קופירייטינג שמסביר לגולש את הבעיה שלו, מה יקרה אם ינסה לטפל בבעיה או מה עלול לקרות אם יזניח או יתעלם, ולאחר מכן כפתור פשוט של הנעה לפעולה שאומר "רכישה", "תיאום פגישה" או "השארת פרטים".

מטרת העל פה היא למקד את הגולש על פעולה אחת בלבד ובכך לגרום לו להמיר מהר יותר בלי לחשוב יותר מדי במידה וההצעה שלך טובה!

עלות ממוצעת לבניית דף מסוג זה נעה בין 1000-3000 ש"ח.

יתרונות

  • הלקוח מאוד ממוקד ולא הולך לאיבוד באתר.
  • קצר ולעניין.
  • אחוזי המרה גבוהים.

חסרונות

  • הרבה פרטים על העסק חסרים באתר מסוג זה.
  • מאוד קשה לקדם אותו אורגנית בגוגל.
  • לא מעלה את רמת המותג ברשת.
דף נחיתה למטרה

אתר תדמית

רוב האתרים שתיראו היום כוללים יותר מדף אחד. אתר אינטרנט תדמיתי לעסק בדרך כלל יכלול בתוכו מספר עמודים כמו דף הבית, מי אנחנו, צור קשר, שירותים ובגלוג (או מגזין).

התפקיד של אתר תדמית הינו רחב יותר, ויכול לגרום לזה שהמכירה שלך תהיה דווקא קלה יותר. בניגוד לדף פייסבוק בו התכנים שלך צריכים לעבור אישורים על כל מילה ותמונה שעולה לרשת, באתר אינטרנט, בעלי האתר יכולים לעשות מה שהם רוצים!

 

אתר תדמיתי לעסק יכולה גם לכלול בתוכה דפי נחיתה כמו בסעיף הקודם. המבנה של אתר מתחיל בתפריט עליון עם העמודים המוצעים לגולש, אחר כך תוכן, תמונות, סרטונים או כל דבר שיכול לתת ערך לגולש כדי שיוכל להבין שאנחנו אוטוריטה בתחום שלנו. אם קראת את המאמר הזה והוא חידש לך משהו, כנראה שאנחנו אוטוריטה בתחום וכבר יצא משהו מהביקור שלך כאן.

היית מעדיף לשים את הכסף שלך על מישהו שאומר לך "בוא תקנה" או נותן לך ערך וגורם לך להבין שאתה מותג בנישה של עצמך?

 

אתר תדמית יכול להיות הסיבה בה החליט הגולש לקחת אותך כמומחה ולא את המתחרה שלך, כי באתר שלך יש ערך ובדף שלו לא, גם אם העסק שלך הוא של חצי חדר בבית של ההורים.

אתר כזה יכול לעלות בחיפושים בגוגל בצורה טבעית וחינמית (SEO), מפני שהתוכן בו מתעדכן במידה ומכניסים מאמרים ומעדכנים אותו עם פוסטים בבלוג באופן קבוע. 

עלות ממוצעת בשוק לבניית אתר תדמית נעה בין 4,000-12,000 וזה תלוי בהרבה מאוד משתנים.

יתרונות

  • ניתן לקדם בגוגל.
  • ערך ללקוח- יכול להתעניין בתוכן ואח"כ לקנות.
  • מעלה את רמת המותג בצורה הטובה ביותר.

חסרונות

  • לפעמים הלקוח הולך לאיבוד באתר.
  • אינפורמטיבי, לא מתאים למכירת מוצרים למי שרוצה להפוך את החנות שלו לחנות דיגיטלית.
אפיון אתר

חנות דיגיטלית- איקומרס

אם יש לך חנות פיזית, או מוצרים למכירה, ועדיין לא בנית חנות באינטרנט, כנראה שעוד לא הבנת את ההשפעה של הקורונה על העולם העסקי, ועכשיו זה הזמן לשנות את זה.

 

חנות באינטרנט, או בשמה המקצועי "WooCommerce", מאפשרת לך לשלב מידע אינטפורמטיבי על הנישה בשביל הגולש, לקדם אותו בגוגל, והכי חשוב- ולבנות מוצרים בתוך האתר, כולל עלויות משלוחים, קופונים, מבצעים ודפי מכירה איכותיים שגורמים לגולש לקנות מוצר מבלי ששילמת על חנות פיזית!

 

 

סתם בשביל ההמחשה, כשיש לך חנות בקניון, יש תשלום על ההשכרה,חשמל, מים, עובדים ועוד… לעומת חנות? כתובת דומיין, אחסון, בניית האתר כמה תוספים מיוחדים לאתר, ותשלום לדמי משלוח (שגם ברוב המקרים מגיעים מהלקוח).

 

 

עוד הבדל קריטי בעידן האון ליין- היום הכל מדיד וניתן לראות על איזה מוצר הסתכלו יותר ואיזה פחות בעזרת גוגל אנליטיקס ולהסיק משם מסקנות על המוצר ועל השיווק שלו.

 

 

יתרון נוסף של חנות אינטרנטית על פיזית, הוא שברגע שלקוח נכנס לחנות פיזית ויצא, אין לנו דרך לעקוב אחריו אלא רק לקוות שיחזור לקנות אצלנו ולא אצל המתחרים.

 

 

כשכמות לקוחות נכנסת אלינו למוצר מסויים, אנחנו יכולים להוציא פרסום ספציפי לאנשים שביקרו במוצר מסויים, לעקוב אחריהם בשביל רימרקטינג (שיווק מחדש) ולהציע להם את המוצר שוב.

 

 

בהרבה מקרים, לקוח יקנה גם אחרי מספר פעמים שביקר באתר.

 

עלות ממוצעת לאתר מסוג חנות נעה בין: 7,000-60,000- תלוי בכמות המוצרים, כמות הלקוחות ועוד הרבה משתנים שונים. חברות גדולות יותר בדרך כלל יקחו חנויות גדולות יותר ועם יותר אפשרויות.

 

יתרונות

  • כל היתרונות שיש באתר תדמית.
  • אחוזי המרה מאוד גבוהים.
  • יכולת לעקוב אחרי מי שראה מוצר ולא קנה.

חסרונות

  • אין אופציה להריח את המוצרים או למדוד אותם (אלא אם נותנים דוגמית וקובעים מראש אז זאת לא באמת בעיה…)
קניות דרך האינטרנט- חנות דיגיטלית

מי חייב אתר לעסק שלו?

זה לא משנה אם מדובר בדף נחיתה, אתר תדמית או חנות- אין עסק אחד כמעט שאפשר להגיד עליו שהוא לא צריך אתר אינטרנט.

 

 

אתר יכול להביא אליו לקוחות הרבה יותר חמים מאשר מישהו שמסתמך רק על פייסבוק או אינסטגרם, בגלל שבמהות של הרשתות החברתיות, הגולש לא נכנס לפייסבוק במטרה לקנות או לשלם על משהו, אלא מגיע במטרה לקבל קצת בידור מסרטונים או להתעדכן על חברים קרובים ורחוקים. הם לא באו במטרה ראשונית לצרוך את התוכן שלך אלא אם כן פרסמת לו ישירות- זה נקרא שיווק בדחיפה.

 

 

לעומת מקרים של SEO שמביא את הלקוחות הכי חמים שיגיעו אליכם לאתר במידה ועשיתם עבודה באתר- זה נקרא שיווק במשיכה, מפני שהרצון לראות את התוכן שלך מגיע מהגולש ולא הפוך.

שלבים ליצירת אתר לעסק

שלב ראשון

איפיון אתר
לפני שאנחנו מתחילים לבנות את האתר, צריך לדעת מהו סדר האתר, ואיך אפשר לעשות את האתר הטוב ביותר בשביל הלקוח.
לחץ כאן

שלב שני

אחסון ודומיין
האתר צריך לשבת על שטח מסוים ברשת, וכתובת אתר כדי שיהיה אפשר להגיע אליו.
אתר מקצועי חייב להיות עם כתובת מקצועית.
לחץ כאן

שלב שלישי

התקנת וורדפס ותוספים.
התקנת וורדפרס, בניית הדפים הרלוונטים, עיצוב הדפים והתקנת תוספים רלוונטים לאתר.
לחץ כאן

שלב רביעי

מחקר מילות מפתח והזנת תכנים באתר.
כל אתר מצריך תוכן וייחודיות משלו, וכך גם התכנים באתר.
חשוב מאוד שיהיה תוכן איכותי הכולל מלל, תמונות וסרטונים.
לחץ כאן

שלב חמישי

אבטחת האתר והתאמת האתר לקידום אורגני.
התאמת האתר לדרישות של גוגל כדי לעזור לאתר להגיע לתוצאות גבוהות החיפוש בגוגל.
לחץ כאן

שלב שישי

חיבור גוגל אנליטיקס ותוכנות מעקב באתר.
חיבור האתר לגוגל אנליטיקס, על מנת לקבל את כל הנתונים באתר כדי לנתח את התנהגות הגולשים
לחץ כאן

שלב 1- אפיון אתר

לפני שאנחנו בונים את האתר, יושבים עם עצמנו ועם אתרים מתחרים באותו תחום, ומתחילים לרשום לעצמנו איך אנחנו רוצים שהאתר שלנו יראה בדיוק.

זה מתחיל מהתפריט הראשי- איזה עמודים אנחנו רוצים לשים, ומה ההיררכיה ביניהם, מי הכי חשוב לנו ומי פחות ומה הסדר ביניהם. 

מחקר מתחרים- איך האתרים של המתחרים שלנו נראים, איך העיצוב שלהם ואיך אנחנו יכולים לעשות את זה טוב יותר.

לכן לפני שאנחנו מתחילים לבנות את האתר, בודקים על מה העסק, איך הלוגו (אם קיים) מיהו קהל היעד ופרטים נוספים על העסק כדי לדעת בדיוק באיזה דרך להתאים את האתר לגולש ולהעצים את חוויית המשתמש שלו.

אפיון אתר

שלב 2- רכישת שטח אחסון וכתובת דומיין

כשאנחנו בונים אתר, חשוב מאוד שאנשים יוכלו להגיע אליו, וכמו בשוק הנדל"ן, ככה גם באינטרנט. מקימים את האתר באחסון מסויים, זה יכול להיות UPRESS, הוסטגייטור, הוסטינגר או אחרים שמאפשרים לרכוש מקום אחסון ברשת כדי שנוכל להשאיר שם את קבצי האתר.

 

כמובן שגם את הדומיין אנחנו רוכשים, חשוב מאוד שכתובת דומיין לעסק תראה מקצועית, בעלת סיומת של co.il, net, org, com וכאלה, ולא משהו חובבני.

 

לפני שמחליטים על דומיין, חשוב לבדוק עד כמה הוא מומלץ, האם אפשר להתקין עליו וורדפרס, והאם יש שם אופציה להתקין את מערכת וורדפרס.

שלב שלישי- התקנת וורדפרס, עיצוב האתר והתקנת תוספים

וורדפרס היא המערכת הטובה והשימושית ביותר לבניית כל סוג של אתר, וגם הרבה מאוד מפתחים משתמשים בה היום- היא מהווה מעל 40 אחוז מכלל האתרים בעולם!

 

מתקינים את מערכת וורדפרס, מעצבים את האתר בהתאם למהות של העסק ולמטרות העסק, מקימים את הדפים הרלוונטים לאתר, ומתחילים להריץ אותו.

 

הסיבה שאפשר להגיע לרמות כל כך גבוהות עם וורדפרס בכל הנוגע לבניית אתרים, היא בעיקר פלאגינים שפותחו על ידי המפתחים הטובים בעולם. 

 

בין התוספים ההכרחיים הם אלמנטור, SSL לאבטחת אתר, תוסף מהירות, תוסף SEO ועוד…

שלב רביעי- מחקר מילות מפתח והזנת תוכן לעמודי האתר

כל אתר וכל עסק הוא ייחודי. תוכן שטוב לאתר אחד, לא בהכרח יהיה רלוונטי לאתר אחר גם אם הוא מתחרה ישיר. לכן חשוב לדעת מה אתם מוכרים בעסק, לעשות מחקר מילות מפתח מעמיק בתחום, לדעת מה הגולשים מחפשים ולתת להם את התוכן שהכי רלוונטי להם!

 

 

תוכן זה אחד הדברים החשובים ביותר בניהול האתר, ולכן חובה להזין אותו בתדירות גבוהה- גם תוכן כתוב, גם תמונות וכמובן גם סרטונים.

 

 

לאתר יש 2 סוגי תוכן:

תוכן בעמודים סטטים- עמודים כגון דף בית, אודות, צור קשר. הסיבה שהם נקראים עמודים סטטים היא כי בדרך כלל הם לא מתעדכנים לעיתים קרובות.

 

מאמרים בבלוג- בלוג הוא עמוד שאפשר לעדכן אותו בפוסטים ומאמרים בצורה חופשייה שלא תכביד על כמות הדפים באתר, ותישמר עדיין תחת עמוד "בלוג" או "מגזין", ובכך תאפשר לך להוסיף הרבה מאוד מאמרים בתחום שלך, מבלי לעשות יותר מדי עמודים באתר.

 

 

כדי לדעת מה אנחנו צריכים לכתוב, מומלץ לעשות מחקר מילים מעמיק כדי לדעת בדיוק איך הגולש מחפש אותנו בגוגל ומה מציק להם. בשביל זה מוציאים כמה שיותר אפשרויות ומכניסים את זה בלגנטיות בתוך התוכן של האתר.

זכוכית מגדלת- מחקר מילות מפתח

אבטחת האתר והכנה לקידום אורגני

אם אנחנו רוצים שיווק חינם לעסק שלנו, SEO זה המקום הזול והאיכותי ביותר כדי לקבל את הגולשים הכי חמים כלקוחות חדשים.

 

תחשבו שאתם רוצים איזה מוצר או שיש איזה בעיה שצריך בשבילה פיתרון דחוף. איפה תחפשו את זה? בדיוק- במנועי החיפוש של בינג ויאהו! סתם… כנראה שבגוגל.

 

 

כדי להתקדם בגוגל צריך אתר טוב, מלא בתוכן טוב מול המתחרים, קישורים בין הדפים באתר ולפעמים גם קישורים מבחוץ. זה כמובן על יד אחת בכמה מילים, אבל זהו עולם בפני עצמו, אבל העיקר הוא לעשות את האתר כמה שיותר טוב ורלוונטי לטובת הצרכים של הגולש.

 

בהמשך לשלב הקודם, צריך לעשות מחקר מילות מפתח כדי לדעת מה הגולש מחפש ואיך לעזור לו, מחקר מתחרים כדי לדעת מול מי אנחנו מתחרים וכמה זמן ייקח להגיע לתוצאות טובות, תוכן טוב, וכמובן בשנת 2021- אתר עם תעודת אבטחה SSL! 

 

בשביל להביא תוכן עדכני ואיכותי לאתר, מבלי לפגוע בכמות העמודים שבו, צריך להוסיף לתפריט עמוד "בלוג", שבו יהיה אפשר לעדכן פוסטים שיתעדכנו באופן שוטף בתוך האתר. כך נוכל לכתוב תוכן מעניין ואיכותי לגולש בהתאם למילות המפתח, וגם להראות לגוגל שהאתר "חי ונושם"! 

seo

גוגל אנליטיקס וכלי מעקב

להביא גולשים לאתר זה טוב, אבל מה זה שווה אם לא נוכל לנתח את התנועה שזורמת לנו באתר וגם ללמוד ממנה?

 

נניח ויש אתר שכבר מביא גולשים, והרבה מהם עוזבים, לא היית רוצה להבין למה ולשפר?

 

גם כשיש לך אתר עם תנועה שמגיעה אליך, חשוב גם לנתח את התנועה, להבין מה הגילאים ומי הקהל שכבר נמצא, ואפילו להתאים אליו את השפה.

 

לאחר השלמת האתר, מומלץ גם להדביק קודים של גוגל אנליטיקס ופייסבוק, שם ניתן לנתח את התמונה הכוללת באתר. בנוסף לזה מומלץ גם להתקין את HOTJAR, שמקליטה לך (ויזואלית) את פעולות הגולש וכך תהיה לך את האפשרות לראות מה בדיוק עושים בדף שלך.

 

אני יכול להעיד שהרבה פעמים גילינו באמצעות ההקלטות האלה של HOTJAR, גילינו את הסיבה המדוייקת שגרמה להרבה גולשים לברוח מהאתר מסיבות של התאמה לנייד או שהגיעו לקטע ספציפי באתר שבא להם לא טוב בעין, וברגע ששינינו את הנקודה הזאת ספציפית, נשארו באתר זמן רב יותר.

איש מסתכל על נתונים בגוגל אנליטיקס

רוצה אתר תדמית לעסק בשביל עצמך?

אפשר לעשות את זה לבד בעזרת המדריכים פה באתר, אבל זה לוקח הרבה מאוד זמן, אם יש לך את הזמן הפנוי ללמוד את התחום, כדאי לך לשוטט קצת באתר.

 

אבל…

נשמח לעשות את העבודה הקשה בשבילך, כדי שיהיה לך קל יותר להתמקד בעסק ובלקוחות, והחלטנו גם לתת לך קצת מעבר.

השאר פרטים כאן בטופס, ואשלח לך טופס לאיפיון אתר כדי לדעת בדיוק מה הצרכים של העסק שלך, ולבנות אותו בצורה המושלמת עבורך!

  • הפרטים שלך לא ישומשו לצד ג'.
  • לאחר השארת הפרטים תועבר לתיק העבודותכדי להתרשם.