כמה עולה פרסום בגוגל

השאלה עצמה קצת כללית כי בגוגל יש גם קידום אורגני שבכאילו אמור להיות חינם, ולעומת זאת יש את הממומן שהוא עולה לא קצת.

במאמר הזה נסתכל בהיבט של קידום ממומן ושיווק בשיטת ה PPC.

כמו שאתם בטח יודעים, PPC זה ראשי תיבות של Pay Per Click, משמע תשלום לפי הקלקה.

אנחנו רוצים שהקמפיין שלנו יעלה הרבה רק בתנאי שהוא מניב תוצאות וכי החלטנו שהקפיין עובד כל כך טוב שהחלטנו להרים תקציב, ולא בגלל 

שעשינו עבודה לא טובה חלילה.

אם לוקחים מקדם אתרים

צריך לדעת מה תקציב השיווק שאנחנו מחליטים להשקיע, שזאת עלות משתנה בהתאם להצלחת הקמפיין ועלויות כמו בניית דפי נחיתה ודברים נוספים שיכולים לצוץ, ועוד עלות קבועה שאותה מקבל ישירות איש השיווק שמנהל לנו את הקמפיין.

אם בסוף החלטת לקחת מישהו שיעשה בשבילך את הקמפיין בשביל לחסוך לך זמן, זה מצוין בתנאי שתדע איזה הוראות לתת לו ובדיוק איזה לידים תרצה לקבל, מכיוון שהוא לא בעל העסק והוא לא ייתן את כל כולו כמו שאתה תעשה בשביל הבייבי שלך.

אם עושים את זה לבד

כמובן שזה חוסך לך את העלות הקבועה של המשווק, אבל אם תעשה את זה בצורה עיוורת בלי ללמוד איך לעשות את זה, כל החיסכון שעשית על מקדם האתרים יעלה לך הרבה יותר בקמפיינים לא טובים.

אני חלילה לא אומר שלא לעשות את זה לבד, ההפך הוא הנכון, חשוב שאתה תעשה את הקמפיין של העסק שלך, כי אתה תדע למכור אותו הכי טוב עם היתרונות כשאתה יודע מה הלקוחות שלך רוצים, אבל חשוב מאוד לדעת איך עושים, מפני שקידום ממומן בגוגל הוא לא רק לתת כסף לגוגל ולקוות לטוב.

איך זה עובד

אמנם גוגל הוא עסק, וכמובן שמי שמשלם יותר מקבל עדיפות, אבל אם גולש יכנס לתוצאה ראשונה ויראה משהו שלא קשור למה שחיפש, זה לא יועיל לבעל העסק, לא לגוגל ובטח לא לגולש שיצא מהאתר וגרם לגוגל שעשה טעות שקידם את המודעה.

לכן חשוב לגוגל רלוונטיות, מחקר מילות מפתח ממוקד, מודעה שקשורה למילות המפתח ודף נחיתה שקשור למודעה ועלות שאותה אנחנו מוכנים לשלם עבור כל הקלטה. אם תסתכלו טוב, תוכלו לראות ב2 העמודות השמאליות טבלת מחירים- ממוצע נמוך וממוצע גבוה.

אם תסתכלו על הטבלה, תוכלו לראות שהחיפוש “דירות יוקרה תל אביב” יכול להגיע בעלות של 2.50 לקליק, וגם יכול להגיע גם ל 56 ש”ח לקליק!!!

אין מה להיבהל, אם לקוח הקליק על זה, השאיר פרטים ובסוף קנה פאקינג דירת יוקרה בתל אביב, אז גם 1000 שקלים הייתי משלם, אבל חשוב שיהיה ROI (החזר השקעה) חיובי, וזה מאוד תלוי מה אתם מוכרים.

טבלת מחקר מילות מפתח לדירות בתל אביב

כמובן שככל שציון המודעה שלנו יהיה טוב יותר ותואם את רצון הגולש בהתאם לרלוונטיות, נשלם פחות ממתחרה שהשקיע הרבה כסף אבל הביא מודעה גרועה שלא תואמת את הרלוונטיות של הלקוח.

אבל חשוב לשים לב, שאם החלטנו לשים תקציב מסוים ליום, הוא יכול להתחסל לנו מאוד מהר אם לא עשינו את זה בצורה נכונה, מפני שאנחנו לא משלמים פה על אנשים שהשאירו פרטים באתר, אלא על קליקים!

יכול להיות מצב שהלקוח נכנס למודעה כי ראה שהמודעה מדברת על תל אביב ופתאום הוא רואה גבעתיים- ביאסתם אותו, והוא מחליט לצאת מהדף שלכם כדי לחזור לעמוד החיפושים בגוגל בזבזתם 56 ש”ח בלי שהלקוח בכלל השאיר פרטים, וזה חבל.

אהבת את התוכן? שתף עם מי שזה יכול לעזור לו!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן