כמה פעמים יצא לך להיכנס לפייסבוק, לראות איזה דמות שעושה פרסומת או מושכת אותך לדף הנחיתה שלהם כדי לקבל משהו חינם שיוציא אותך מהפייסבוק או מהאינסטגרם לתוך אותו דף.
במקרה המצויין עברת לעמוד, במקרה הרגיל התעלמת והמשכת להמשך הפיד, ובמקרה הכי גרוע- אמרו לעצמם מי זה עוד אחד שבא למכור לי?!
זה יכול להיות מכמה סיבות, או שהם לא במוד של לראות פרסום של אנשים שבאים “למכור” להם, או שלא שיכנעת אותם שהם צריכים את מה שיש להם להציע, או שפשוט לא באת להם בטוב. אבל יכול להיות מאוד שבזמן ובמקום אחר הם יכלו להיות מאוד מעוניינים.
מה אם אותם האנשים היו במוד של לקבל תוכן מעניין מאתר גדול כמו YNET או וואלה ופתאום רואים כתבה מעניינת שמובילה לאתר שלך ולמאמר שכתבת?
שיווק באינטרנט באמצעות תוכן מעמיד את הגולשים שלך במצב הטוב ביותר לבצע פעולה, מפני שהם הם כבר במוד של לקבל תוכן וערך לגולש, וכבר אפשר לקבל את תשומת הלב שלהם, ושיקבלו תוכן מעניין שקשור לתחום שלך!
תכירו את אאוטבריין וטאבולה, הידועות בכינוי שיווק נייטיב.
מה זה שיווק נייטיב?
כמו שאמרנו קודם, אנחנו נותנים תוכן וערך לגולש, ולכן גם אם עכשיו וויינט מפרסמים מאמר שלנו בתור אנשים שמבינים בתחום מסויים, זה לא אומר שמשם אנחנו ישר מושכים את הגולשים אלינו לדף נחיתה שמטרתו “רק” לגרום לגולש לקנות, אלא לתת לו ערך אמיתי שייתן לו סיבה להיכנס למאמר ולהמשיך עד סופו.
ולכן גם כשהעלתם מודעה למערכת אאוטבריין או טאבולה, חשוב לדאוג שהתוכן עצמו יהיה תוכן טוב, לא להתבייש להכניס בו גם אלמניים שיווקיים, אבל לא לבוא בדחיפה לגולש, אלא לתת לו מענה ולפתוח לו את העניניים.
אז תכלס, מה עדיף? אאוטבריין או טאבולה?
האמת…
אין לי תשובה לזה!
אבל עכשיו ברצינות, הכל תלוי איפה אתם רוצים לפרסם. בשנת 2019 היה מיזוג קטלני בין 2 החברות, משהו שהתפוצץ בסוף שנת 2020 ורק אלוהים יודע מתי יתמזגו מחדש אם בכלל (כנראה שלא רק בפוליטיקה הישראלית יש זיגזוגים)
אבל מה שיעזור לכם להחליט הוא מיקום המודעה, אפשרויות הפרסום בהתאם למוצר שלך, כמות חשיפה ועוד…
אתרים גדולים ש(כרגע) עובדים עם אאוטבריין: ישראל היום, מאקו, דה מרקר, הארץ, כלכליסט, וואן, מעריב, בחדרי חרדים.
אתרים גדולים ש(כרגע) עובדים עם טאבולה: YNET, ספורט 5, ROTTER, גלובס, נענע, WALLA, והרישמה רק מתארכת.
מסקנה:
אין תשובה חד משמעית, כמו שאתם רואים כשאתם מפרסמים באאוטבריין למשל, התוכן שלכם יכול להגיע לשני אתרים מאוד מנוגדים כמו ישראל היום והארץ, ואותו דבר לגבי טאבולה שגם שם יש אתרים עם קהלי יעד מאוד שונים, ולכן חשוב לעשות מדידות ולראות איפה תוכן כמו שלך יקבל יותר אהדה בקרב הגולשים.
חווית משתמש ומסע לקוח
כמו שבטח שמעת הרבה פעמים, יש סוג של “מוכנות נפשית” שאפשרת לנו לתפוס את תשומת הלב של הגולש כדי להקשיב לנו לפני שהוא נהיה לקוח.
טאבולה ואאוטברין, שיווק נייטיב או שיווק באינטרנט באמצעות תוכן צריך לבוא בצורה מושכלת!
דמיינו משפך ותבינו איך אמור להיראות משפך שיווקי אמיתי.
השלב הראשון במשפך, תשומת לב- המשפך שיווקי מתחיל כאשר הגולש רואה אתכם בפעם הראשונה, וכאן אתם צריכים רק לגרום לו לעצור!
הגולש עדיין לא מכיר אתכם, ובהרבה מקרים הוא לא יודע שהוא אפילו צריך אתכם.
השלב השני במשפך, שלב הסקרנות- זהו שלב ה INTEREST או עניין הסקרנות. ברגע שכבר קיבלת את תשומת הלב של הגולש שלך זה הזמן לגרום לו להסתקרן ובאמת לשמוע את מה שיש לנו להגיד, כי אם הוא כבר נכנס למאמר שלנו, זה כבר אומר שהוא לקוח פוטנציאלי חזק!
השלב השלישי במשפך, עניין- אחרי שהגולש כבר מסוקרן מאיתנו, הוא שמע מה יש לנו להגיד, זה הרגע שעכשיו צריך ממש לעניין אותו ולהדליק אותו ולגרום לו לרצות את מה שיש לנו להציע. זה לא מחייב אותך לגרום לו ישר לקנות, אבל לפחות לעשות פעולה מסויימת כמו להשאיר פרטים, לתאם שיחת טלפון וכו’…
לכל התהליך הזה קוראים מודול AIDA:
- attention.
- interest.
- desire.
- action.
הסבר מקיף יותר בסרטון הבא:
רימרקטינג בטאבולה
כמו שדיברנו במשפך השיווקי, לא כל גולש יבצע פעולה ממש ברגע שעשיתם את כל השלבים. יש כאלה שיצטרכו קצת זמן לבצע פעולה ולרכוש. לכן חשוב להמשיך לעקוב אחריהם. בשפה מכירתית קוראים לזה “פולואפ”, אבל בתחום השיווק זה נקרא “רימרקטינג”.
זאת אומרת שאנחנו ניכנס לאותם אנשים שביקרו אצלנו בעמוד ונציע להם את עצמינו שוב ושוב בהתאם לעמוד בו הם ביקרו ובהתאם למצב שבו הם נמצאים.
לדוגמא, אדם שביקר בעמוד שלכם בדיוק לחצי דקה, לא עבר את חווית הלקוח ולא דומה לשלב שבו גולש אחר היה בעמוד, נשאר 5 דקות ואף קרא את התוכן, כי לכל אחד מהם נטרך לדבר בשפה שונה כדי לגרום להם לבצע פעולה, מפני שאחד יותר קרוב לרכישה מהשני.
סיבה נוספת לדעת מי היה בעמוד ובתוכן, היא כדי שנוכל לדעת ולנתח מיהו קהל היעד שלנו ולעשות מדידות למי בדיוק אנחנו רוצים לפנות.
סיכוי גבוה שאם נראה שרוב הקוראים שלנו בגילאים מסויימים או מין מסוים, נדע לנווט את התוכן שאנחנו כותבים בשפה של קהל היעד המתאים.
אז איך בודקים את כל הפרטים האלה?
מתקינים קוד מעקב בתוך האתר שלנו. בהרבה אתרים שבהם תבקרו תוכלו לראות שבאתרים אלו יש קוד מעקב של פייסבוק, של גוגל אנליטיקס, ובהרבה מקרים גם פיקסלים של אאוטבריין וטאבולה.
ניחשתם נכון, קוד המעקב הזה נקרא פיקסל ואותו מתקינים באתר. ההתקנה עובדת בצורה כזאת כמו בסרטון:
מסקנה:
יש לך ערך לתת לגולש? משהו שיכול לעניין אותו? תן לו כמה שיותר!
אם יש לך אתר של העסק שלך, זה הזמן לפתוח חשבון אאוטבריין או טאבולה ולהתחיל להזרים משם תנועה לאתר.