איך ללמוד קידום אתרים

בזמן הלימודים שלי של שיווק באינטרנט אי שם בשנת 2017, עברנו על תחום שנקרא “קידום אתרים”, או בשמו המקצועי יותר- SEO. שזה אומר בעברית אופטימיזציה למנועי חיפוש. בזמן ההקדמה המרצה התחיל להסביר קצת על התחום ואיך אפשר להגיע לתוצאות מבלי לשלם לאף פלטפורמה ולגרום לזה שאנשים שמגיעים אליך הם אשכרה כאלה שכבר יודעים שהם רוצים לרכוש משהו.

אמרתי לעצמי איזה יופי- שיווק איכותי ובחינם. מה אני צריך לבזבז כסף על פרסום?

ואז הוא המשיך ואמר שמי שמתעסק בקידום אתרים, שלא ייצפה לתוצאות מעכשיו לעכשיו, אלא במינימום לחכות 4 חודשים כדי לראות תוצאות, וגם זה במידה ומדובר בתחום ללא תחרות. כמובן שאז אמרתי לעצמי בדיוק הפוך- מה אני צריך עכשיו SEO?

אז ישבתי והקשבתי לתחום הזה בלי חשק, ולא ממש השקעתי בו.

כמובן שבגלל שלא ראיתי את עצמי מקדם משהו עכשיו לחצי שנה הקרובה כי הראש שלי היה ב”כאן ועכשיו”, לא התאמנתי על התחום והייתי עסוק בלהקשיב בלבד ולנסות להבין.

לקראת סוף הנושא הזה בסילבוס בו אמרתי לעצמי שלא הבנתי כלום ושזה כל כך לא מעניין, הגעתי למצב שבו במקרה מישהי התעניינה בSEO והסברתי לה שצריך להיות סבלניים בנושא, היא הבינה ואמרה לי שהיא יודעת שזה לטווח ארוך וזה מה שהיא רוצה.

מפה לשם הבנתי לאחר התנסות ארוכה מאוד שפתאום התאהבתי בתחום, ועוד יותר חמור מזה- כל מה שלמדתי בכיתה היה עשירית בערך ממה שלמדתי תוך כדי עבודה.

איך להתחיל ללמוד קידום אתרים

אז לכל מי ששאל איך להתחיל ללמוד קידום אתרים, אפשר ללמוד בכל מקום, אם זה ביוטיוב, בבלוג שלי או במכללה ללימודי שיווק באינטרנט, אבל לא מספיק לשמוע ולהקשיב לחומר!

הכישורים הדיגיטליים הדרושים למקדם אתרים

הכישורים הדיגיטליים הדרושים לקידום אתרים כיום הם עיצוב אתרים, פיתוח אתרים, כתיבת תוכן, מומחי SEO ומנהלי מדיה חברתית וקריאת דוחות של גוגל אנליטיקס.

זה לא מחייב לדעת את כל הרשימה כאן, כי מן הסתם מי שעושה את הכל מהכל בסוף יעשה קצת מכלום ולא יראה תוצאות. אבל כן מדובר על היכרות עם התחומים הללו, כי אתר לא טוב, עם חווית משתמש גרועה צריך להיות עם תחרות ממש קטנה כדי להתקדם לעמוד הראשון בעמודי התוצאות של גוגל (SERP).

מהם היסודות של SEO שכולם צריכים לדעת?

יש כל מיני טכניקות כמו קישורים מתוך האתר וקישורים מחוץ לאתר, מחקר מילות מפתח כדי לדעת מה הלקוחות הפוטנציאלים שלך מחפשים ולהנגיש להם, תגיות, כותרות וחוויית משתמש, אבל בתכלס…

גוגל רוצה שתכתבו לגולש כאילו גוגל לא באמת קיים. אם הגולש רוצה לדעת X, תענו לו על X ולא על Y.

אז קודם כל תדעו טוב טוב מה המומחיות שלכם בנישה, איך הלקוח יכול לקבל ממכם ערך שהוא לא ייקבל במקום אחר, ואז באמת לדעת איך להתחיל ללמוד קידום אתרים כדי להשתמש בשאר הטכניקות.

שתף את הפוסט:

אהבת? הירשם לניוזלטר כדי לקבל עוד תכנים מפנקים לשיווק וקידום העסק שלך!

בניית אתרים לעסקים
קידום אתרים אורגני
קידום אתרים באינטרנט
משפך שיווקי
קורס חינם לבניית דפי נחיתה בוורדפרס
קורס פרסום ממומן בגוגל
קורס פרסום ממומן בגוגל לבעלי עסקים
תיק עבודות- אתרים שבנינו. אתר עם תמונות
אתרים לדוגמא