איך עושים מחקר מילות מפתח

כמה זמן לוקח לבנות מחקר מילות מפתח איכותי לאתר

אז הרבה שואלים אותי איך עושים מחקר מילות מפתח והאם זה לוקח הרבה זמן ומאמץ לבנות את המחקר הזה עבור אתר אינטרנט. ישנם גורמים רבים שמשפיעים על איכות התוכן שאתה יוצר. מחקר מילות מפתח הוא גורם אחד כזה.

בעת כתיבה לרשת, חשוב לדעת לאילו מילות מפתח אתה מכוון וכיצד להשתמש בהן נכון. מילות מפתח הן מילים שרוב הסיכויים שאנשים יחפשו כשמחפשים את התוכן באתר שלך. אם אתה ממקד למילת מפתח עם יותר מ-100,000 חיפושים חודשיים, אז תרצה ליצור תוכן באיכות גבוהה שידורג היטב בתוצאות החיפוש האורגניות של Google.

מחקר מילות מפתח הוא חלק חשוב בתהליך ביצירת תוכן לכל אתר אינטרנט. זה עוזר לך למקד את הקהל שלך על ידי הבנת מה הם מחפשים, וזה גם עוזר לך להבין מה המתחרים שלך עושים עם אסטרטגיות שיווק התוכן שלהם.

שלבים לבניית מחקר מילות מפתח

נחלק את זה לכמה שלבים מהתחלה ועד המחקר המוכן שבעצם ישמש אותך לתכנית עבודה בכתיבת התוכן באתר לחודשים הקרובים:

שלב ראשון- המוח שלך! לפני שישר קופצים לכל מיני תוכנות וכלים למחקר מילות מפתח, קודם כל משתמשים בכלי הכי חזק שלנו- הראש… – תחשוב על מה המטרה האמיתית של אתר זה? מה אתה רוצה שהמבקרים שלך ילמדו מזה? האם יש נושא מסוים, שלדעתך חשוב יותר מאחרים וראוי לתשומת לב נוספת? – סיעור מוחות בכל מילות המפתח האפשריות שניתן להשתמש בהן בתוכן שלך עבור אותו אתר מסוים.

כאן נשתמש בד’’כ ב2 סוגים עיקריים של מחקר מילות מפתח:

  1. מילות מפתח של המוצר או השירות
  2. מילות מפתח על הפיתרון- מה המוצר פותר

למשל מוצר או שירות- פרחים, פרחים במשלוח עד הבית וכו…

מילות מפתח על פיתרון- מתנת יום האם, ולנטיין, מתנות לבת הזוג

שלב 2- למצוא את מילות המפתח שאנחנו כבר מדורגים עליהם (אם יש…)

עכשיו זה הזמן שבו תשאלו אותי איך אפשר לדעת באיזה מילות מפתח האתר שלי מדורג. אז יש 2 דרכים לדעת:

  1. דרך כלי חינמי של גוגל שנקרא Google Search Console
  2. והשני הוא דרך כלים בתשלום כמו ahrefs או semrush יהיו מקרים שגוגל ידרג אותנו על מילים שלא באמת רלוונטיות שבמקרה היו בטקסט, אבל לא באמת קשורים למה שאנחנו רוצים לקדם. אז אם זה דירג אותך על מילת מפתח מסויימת שבאמת רלוונטית- תמשיך איתה אם יש פוטנציאל.
איך עושים מחקר מילות מפתח
איך עושים מחקר מילות מפתח

שלב שלישי- מחקר מתחרים ב SEO

קודם כל בוא נלמד על 3 מושגים שחייבים להכיר לפני ביצוע מחקר מילות מפתח שהם:

נפח חיפושים (volume)- כמה חיפושים יש בחודש על מילת המפתח.

עלות לקליק (CPC)- זה אמנם קשור יותר לפרסום ממומן ולאו דווקא ל SEO, אבל יש כאן היגיון מסויים. לפעמים נרצה ללכת על מילה שתביא לנו בסוף רכישה או הנעה לפעולה מסויימת. קליק ששווה בממומן הרבה מאוד כסף, זה אומר שהכניסות אליו יותר מכוונות רכישה ולא רק מידע (זה יותר שיווקי ופחות כללי).

תחשבו על התחרות על הרלוונטיות של מילת המפתח. אם אתם מוצאים מילה עם נפח חיפושים גדול ועם CPC גדול, זה אומר ששם נמצא הכסף הגדול. אבל זהירות, זה ממש לא השיקול היחידי באסטרטגיית ה SEO בכל מצב.

תחרות (%KD)- ככל שהמספר נמוך יותר, ככה יהיה קל יותר להיות מדורג על מילת המפתח הזאת בגוגל.

עם כל הכבוד לכלים ולעזרים של ה SEO, תשתמשו גם בשיקול הדעת ובמה שמתאים לעסק! אל תתפתו ללכת על מילת מפתח שלא קשורה לתחום רק בגלל שהיא קלה להשגה!

היררכיה של האתר

מכל הדברים שאמרתי עד עכשיו, זאת הפסקה הכי חשובה במאמר. כשאנחנו נבחר מילת מפתח, אפשר להתמקד בה בתור המילה המרכזית לכל האתר. כמובן שזה לא אומר שנשתמש באמת רק במילת מפתח אחת בכל העמודים באתר, אבל נבנה היררכיה שתראה לגוגל מה הנושא המרכזי של האתר, ושאר העמודים החשובים יקשרו אליו בעזרת מילות מפתח נוספות שמשלימות ומחזקות את נושא האתר.

אם ניקח לדוגמא את מילת המפתח “סוכנות שיווק באינטרנט”, נוכל להשלים את זה בעזרת עמודים רבים בתחומים שקשורים במה שסוכנות של שיווק באינטרנט עושה כגון קטגוריות של SEO, PPC, גוגל, לינקדין, פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם ועוד ודרכם להידרג על ידי מילות מפתח נוספות שקשורות לנושא.

לפלטר ולסנן מילות מפתח

מכל הרשימה שהכנו, יהיו הרבה מאוד מילים שלא ממש יעזרו לנו ולא יקדמו אותנו לשום מקום. זה יכול להיות שמות של מתחרים, שמות של אנשים שקשורים למתחרים, ויצא לי הרבה פעמים לראות כתובות של רחובות בארץ, ולאחר חיפוש בגוגל גיליתי שמדובר בכתובת של אחד המתחרים. אפשר לוותר על המידע הזה כי אין מה לעשות איתו.

מה המטרה שלך במאמר? שיהיה שיווקי או אינפורמטיבי?

בחרת מילת מפתח להיות מדורג עליה? מצויין. עכשיו השאלה היא איך גוגל רואה את אותה מילת המפתח. האם הוא יביא לה תוצאות של מאמרים מסוג של שיווק ומכירת מוצרים, או מאמרים אינפורמטיבים? תנו איזה מבט בגוגל על המילה שבחרתם ותראו מה הכיוונים של גוגל. "מילת מפתח" תסתכל בגוגל על המילה שבחרת ותראה מה הכיוונים של גוגל. גוגל רואה מילת מפתח כ"מילת מפתח" ולכן היא תביא לה תוצאות ממוצרים מסוג שיווק ומכירה של מוצרים, או מאמרים אינפורמטיביים.

קטגוריות למילות מפתח

צרו קטגוריות של תוכן שכל קטגוריה תפנה את התוכן לתוכן מרכזי יותר על קבוצת מילות מפתח שיובילו לבסוף למילת המפתח העיקרית. כל זה ממשיך את מה שדיברנו קודם על היררכיית האתר.

יצירת קטגוריות יאפשרו לך לעבות את התוכן שלך באתר ויגרום לו להראות מסודר יותר ככה גם הגולש יוכל להתמצא בקלות באתר שלך, וכך גם גוגל.

איך להשתמש בגרסה החינמית של Semrush כדי לבצע מעקב על מילות מפתח

בעזרת כלים אלה כמו semrush תוכלו לעקוב אחרי מילות המפתח ולבצע מחקר מעמיק יותר? כנסו לSEMRUSH, תדלגו על הרישום בתשלום, תיכנו לאפשרויות ופשוט תכניסו את האתר שלכם.

 

 

שתף את הפוסט:

אהבת? הירשם לניוזלטר כדי לקבל עוד תכנים מפנקים לשיווק וקידום העסק שלך!

בניית אתרים לעסקים
קידום אתרים אורגני
קידום אתרים באינטרנט
משפך שיווקי
קורס חינם לבניית דפי נחיתה בוורדפרס
קורס פרסום ממומן בגוגל
קורס פרסום ממומן בגוגל לבעלי עסקים
תיק עבודות- אתרים שבנינו. אתר עם תמונות
אתרים לדוגמא