בניית דף נחיתה לעסק

יצא לך בעבר להיכנס לאתר מסויים, ראית יותר מדי אפשרויות ופשוט עשית אחורה פנה מכל הבלאגן וחיפשת מענה באתר מתחרה?

זה קורה הרבה באתרים עם יותר מדי מידע ועומס של תוכן. מצד אחד יש כאלה שבאמת צריכים את זה, אבל מצד שני לפעמים הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לתת לגולש דף מאוד מינימאלי שמציג לו קצת פרטים, ומניע אותו לפעולה לעשות דבר אחד בלבד. הדבר האחד הזה קביעת פגישה, מכירת מוצר ספציפי או השארת פרטים לחזרה של איש מכירות.

המטרה של עמוד נחיתה היא למקד את הלקוח על פעולה אחת בלבד! 

 

במצב כזה, הגולש מאוד ממוקד, יודע מה אתם רוצים ממנו, ויודע מה הוא הולך לקבל ממכם, וזה מקל עליו- בדרך כלל מדובר בדף מאוד קטן, שלאחריו הגולש הופך ללקוח פוטנציאלי ועובר לדף תודה.

 

למה כדאי לבנות דף נחיתה לעסק

לבניית דף נחיתה יש יתרונות משמעותיים, וחשוב לבנות אחד כזה גם אם יש לך אתר, שירות או חנות. קחו לדוגמא את העמוד הזה, גם לו יש מטרה ספציפית כמו בכך דף ברשת. הוא מגיע כדי לתת לך את הידע הדרוש כדי לעשות פעולה מסויימת, אחרת הוא נשאר על תקן מידע בלבד כמו ויקיפדיה.

 

נגיד ויש איזה שירות שאתם רוצים לתת לו עדיפות לזמן מסויים ולסוג מסויים של אנשים- לדוגמא לקוחות חדשים שעוד לא היו באתר שלך.

 

הדבר האפקטיבי לעשות הוא להוציא פרסום ספציפי לאותו הקהל, שיגיע לדף הנחיתה ויחשוב שמדברים ישירות אליו, ולבעיה שהוא רוצה לפתור- בניית דף נחיתה אמור להיראות מאוד אישי, ולכן גם השם שלו “דף נחיתה” הינו ייחודי לגולש שינחת בעמוד בו אנחנו רוצים שהוא ינחת, ולא בדף הבית שיבלבל אותו, שוב, כמו שתראו כאן… (כמה סודות אני מגלה לכם פה!) 

מטרת עמוד נחיתה

איך בונים דף נחיתה

היום מי שאין לו דף נחיתה קצת יורה לעצמו ברגל, וזה לא משנה על מה העסק, ולא- כסף היום כבר לא הבעיה גם אם אין הרבה ממנו, והסיבה היא פשוטה.

 

בניגוד לעבר, היום לא צריך להיות מפתח אתרים כדי לבנות דף נחיתה. היום ישנן פלטפורמות רבות כדי לבנות בהן דפי נחיתה בלי הרבה ידע כמו WIX, SMOOVE או BUILDERALL. אמנם זה לא תמיד יראה מקצועי בלי טאץ’ של מעצב או מעצבת, או מישהו שיתעסק בכל העניין של ה UX (חוויית המשתמש בתוך העמוד), אבל גם זאת התחלה וזה עדיף מכלום.

 

אבל הדרך המקצועית ביותר להקים אתרים או דפי נחיתה הם בקוד או בוורדפרס (שבעצמה תופסת מעל 40% מכלל האתרים בעולם).

מה צריך בשביל לבנות דף נחיתה

במידה והחלטת ללכת על הדרך המקצועית יותר, צריך דומיין ואחסון (כבר נסביר), תוכן כתוב ומוכן או סרטון וידאו, ולחשוב עם עצמך מה המטרה שלך בדף- האם הרצון שלך הוא למכור מוצר ישר (פחות מומלץ), לגרום להם להשאיר מייל לחזרה של איש מכירות, קביעת פגישת ייעוץ או שבכלל כפתור שמעביר אותם להודעה בווטסאפ ישירות אליך?

 

חשוב מאוד בנוסף לכל הפרטים הטכנים לקבוע עם עצמך מה המטרה שלך בדף שאתה הולך לבנות, וכמובן במצבים כאלה, שיהיה מי שיקבל את הפניות כמה שיותר מהר.

שלב ראשון בבניית הדף- כתובת דומיין ואחסון האתר

תחשבו בתור לקוח פוטנציאלי. האם הייתם סומכים על אתר שהכתובת שלו נראית לא מקצועית בעליל? אחד הדברים החשובים כשאתם רוצים להשיג משהו מלקוח הוא אמינות, ולכן חשוב להקפיד גם על הדברים הקטנים, וזה מתחיל כבר מהכתובת של הדף.

אחסון זה המקום ברשת עליו האתר יושב (כי אם זה יהיה רק על המחשב שלך, אף אחד לא יוכל להנות ממנו)’ ודומיין זה כתובת הדף, ממש כמו נדלן בחיים האמיתיים, האם הוא חשוף לעולם ויושב על שטח מסויים ומה הכתובת שלו כדי להגיע אליו.

אני אישית מאוד אוהב את שרת האחסון של הוסטינגר, מפני שהוא מאוד מהיר, זול ועם תמיכה מהירה. השירות הינו שירות של אחסון אתרים, ואיתו מקבלים גם דומיין בחינם, ועליו כבר אפשר להתקין את מערכת וורדפרס, שאיתה אפשר לעשות פשוט הכל!

שלב שני- תוכן

עד עכשיו עברנו על החלק הטכני, שהוא מאוד חשוב, אבל טכני בלבד לא ישכנע את הלקוח שלך להשאיר לך פרטים או בכלל להמשיך בכלל לשמוע מה יש לך להגיד.

כשאני אומר תוכן, אני לא מתכוון רק לתוכן כתוב. תוכן יכול להגיע בסרטון, במילים, בתמונות ובאינפוגרפיקות. לרשום ללקוח “אני הכי טוב” או “אני הכי מקצועי” כבר לא עובד היום, והקהל נהיה חכם יותר, אם המוצר שלך הוא המוצר הטוב ביותר, צריך להסביר גם למה הוא הטובה ביותר, ולהשתמש בכמה שיותר עקרונות של השפעה ושכנוע.

כמה דגשים שיוכלו לעזור לך בתוכן הם:

עקרון ההדדיות– “תן לי ואתן לך”, ממש כמו בהזמנה לחתונה של חבר רחוק, אם הוא הזמין אותך, סיכוי קטן שלא תזמין אותו בחזרה. אז תנו משהו קטן ללקוח הפוטנציאלי, אפשר אפילו איזה דגימה קטנה.

 

עיקרון ההמשכיות- תמשיכו עם הקו שלכם ותדגישו את היתרונות שלך  ואיפה הייחודיות והמחויבות שלך כלפי הלקוח.

 

עיקרון החיבה והדמיון- אנשים אוהבים אנשים שדומים להם, ולכן צריך גם להראות לגולש שהוא מבין את הבעיה ואת הצורך, ולפעמים גם להדגיש לגולש שגם המצב שלך היה ככה בעבר (כמו שתראו, כמעט תמיד אנשים עשירים יספרו על כמה שהם היו עניים בעתיד, ומאמני כושר שנראים כמה הם היו מלאים בתור ילדים).

בנוסף לזה גם חשוב מאוד עניין החיבה. אנשים בסוף קונים מאנשים, וגם אם תהיו דומים להם, אבל חסרי תשומת לב או בעלי יחס לא טוב, זה יגרום לאנשים להתרחק.

 

עיקרון הסמכות- חשוב מאוד להראות שהעסק שלך הוא אתה, ושמן הסתם אתה זה שיכול לפתור להם את הבעיה לשמה הם הגיעו.

 

עיקרון ההוכחה החברתית- תמיד טוב להכניס גם עדויות של לקוחות שיעידו על טיב השירות, וזה עובד גם חזק במוצרים תחום החנויות הדיגיטליות.

 

דד ליין- יש לך הצעה מפתה? אל תתן לגולש לחשוב יותר מדי, כי זמן רב להתלבט יגרום לו לעצור הכל ולחשוב, וברגע שהוא הלך לבדוק עוד מקומות איבדת את המומנטום.

כאן למשל, אני לא נותן איזה מבצע ולכן לא הכנסתי כאן דד ליין.

ראיתי הרבה דפי נחיתה שפשוט מכניסים שעון  שרץ אחורה קבוע על 2 דקות עד לסיום המבצע ובלי סיבה מסויימת- לא נשמע אמין ועדיף שלא תזלזלו בלקוחות שלכם!

יש להשתמש בזה רק בתור בוסטר לתוכן האיכותי שלך בשביל לסגור, אבל לא באופן מלאכותי.

השפעה ושכנוע בדף החיתה

שלב שלישי והחשוב מכל- הנעה ברורה לפעולה!

מוזר לשמוע, אבל התפקיד שלך הוא להגיד לגולש “בוא תלחץ כאן בשביל _______ כבר עכשיו!”

הכנסתי את זה בסעיף האחרון, אבל זה צריך להיות כבר עכשיו בסיף הראשון, כי אנחנו צריכים לדעת מראש מה המטרה שלנו בדף הנחיתה.

 

רק אחר כך נוכל לדעת איזה תוכן לתת לגולש. האם זה יהיה תוכן שיניע אותו לפגישת ייעוץ?  או תוכן קצר יותר להשארת פרטים? או אולי אפילו להוספה לרשימת תפוצה במיילים?

כפתור הנעה לפעולה

התחלת כבר לחשוב על עמוד הנחיתה שלך לעסק?

אם כבר הבנת, הגיע הזמן להתחיל לעבוד, אפשר להתחיל כבר עכשיו בוויקס או ב SMOOVE.

אבל אם כל העניין הזה כבד עליך, בשביל זה אנחנו כאן בשביל לתת לך דף נחיתה מקצועי, שאותו נבנה במיוחד בשבילך בהתאמה אישית בהתאם לטופס אפיון העסק פה למטה, החל מדומיין ואחסון העסק, ועד לתוצר הסופי.

בנוסף לדף הנחיתה, אני מוסיף לך גם דף תודה מעוצב, תוספים של נגישות לאתר ואבטחת האתר (HTTPS) ומחבר את הדף למערכת גוגל אנליטיקס כדי למדוד את תוצאות העמוד ולדעת כמה אנשים נכנסו לעמוד, כמה עזבו אותו וכמה ביצעו פעולה, על מנת לנתח את המצב בדף הנחיתה.

אז למה מחכה? מלאו את הטופס ונראה איך אפשר להתקדם:

דילוג לתוכן