קישורים ב SEO

קידום אתרים ב SEO- קישורים פנימיים וחיצוניים ומה ההשפעה שלהם על האתר שלך

אם הזכרנו בעבר על כמה שהתוכן הוא המלך בתחום קידום אתרים SEO, חשוב לדעת שזה באמת נכון, אבל בהרבה מקרים קישורים לאתר יעניקו לאתר שלך הרבה מאוד נקודות זכות אצל גוגל.

 

בעבר מי שרצה לעשות קידום אתרים ב SEO, פשוט היה מסדר את התוכן עם מילת המפתח 20 פעם בתוך הטקסט ו”עבד” על גוגל. לאחר מכן גוגל טיפלה בזה וגם הוסיפה עוד אלמנט שהוא אלמט הקישורים- קישורים פנימיים וחיצוניים.

כמובן שאנשי SEO חכמים יותר לטווח קצר, התחילו להשתמש בעניין הקישורים ופשוט הפציצו אצרים ופורומים עם קישורים ולינקים לאתר שלהם כדי להתקדם בדירוגים, אבל הספימו את האינטרנט- וגוגל אחרי כמה זמן כבר לא אהבו את זה!

סוגי קישורים

כשאנחנו רוצים לקדם אתר בגוגל, אנחנו צריכים לעשות מערך קישורים מתאים לאתר. יש כמה סוגי קישורים:

קישורים פנימיים בין הדפים באתר, קישורים מחוץ לאתר על ידי בעלי אתרים אחרים, קישורים מפורומים, קישורי FOLLOW ו קישור NOFOLLOW.

 כמובן שלכל קישור יש איכות משלו וחשוב להבין שקישור שמגיע מאתר נחשב בתוך כתבה, שווה יותר ממליון קישורים מאיזה אתר מאמרים…

 

סוגי קישורים לקידום אתרים SEO

קישורים פנימיים

קישורים פנימיים הם קישורים בתוך האתר שלנו שמקשרות את הגולש לעוד עמוד נוסף. ככה שאם יש לנו את העמוד המרכזי שלנו שלשם אנחנו רוצים שהגולשים יגיעו, חשוב להכניס את הקישור בתוך מאמר פנימי. זה טוב גם בשביל שגוגל יבינו את ההיררכיה של האתר וידע מה הכי חשוב לנו ולגולש, וגם כמובן בשביל הגולש שיוכל להיכנס לדף המרכזי שלנו גם מהדלת האחורית.

 

ועוד דבר חשוב, בכל מאמר שווה להוציא לפחות 2 קישורים- אחד לדף ראשי ואחד למאמר שיכול להשלים את המאמר ולעניין את הגולש, כי אם גוגל יראה שיש כאן מעבר בין עמודים בעיני הגולש, אולי זה אתר ששוה לפרגן לו?

 

קישורים חיצוניים

כמו שאמרנו קודם, בעבר היו פשוט מספימים (מלשון SPAM), את האינטרנט וזה הוריד הרבה מהאיכות וקצת מוזיל את השיטה בצורה לא טובה.

אז כמובן שאנשים עדיין עושים את זה. יש כאלה שנכנסים לאתרי מאמרים, יש כאלה שבונים לעצמם רשת של אתרים בתחומים מסויימים, וכאלה שפשוט מגיבים בתגובות עם החתימה שלהם בתוספת הכתובת של האתר שלהם.

 כמובן שכל אחד יכול עכשיו להוציא קישור מאתרים גדולים כמו פייסבוק, ווינט ו-וואלה בתוך התגובות- האם זה יספר?

לא. אלה קישורים מסוג NOFOLLOW. קישורים מסוג כזה לא יספרו מבחינת גוגל, אבל זה כן יכול להביא לך תנועה נוספת לאתר. למרות שזה לא נספר עדיין כדאי בהרבה מקרים לעשות כמות יפה גם של קישורים שלא נספרים.

תזכרו שגוגל סורק כל יום מליוני עמודים. אז אם הוא יראה את השם שלכם בתוך ערך בויקיפדיה על משהו שכתבתם שם בתחום שלכם, זה אמנם יהיה קישור NOFOLLOW, אבל עדיין זה ערך שהגיע מויקיפדיה וגוגל יעשה את ההקשר בין מי שכתב את הערך ויגיד לעצמו “זה בן אדם שמבין עניין” (אבל לא בקול, כי הוא לא באמת יודע לדבר- הוא רובוט…) 

PAGE RANK

פייג’ ראנק או דומיין authority אלה ציונים שאתרים מקבלים בכלים מסויימים כמו UBBERSUGGEST, AHREFS או SEMRUSH ואפשר דרכם לבדוק ציונים (לא מדוייקים וגם לא ממש מתואמים ביניהם) כדי לדעת מה הציון של אתר מסויים אם כדאי לבקש ממנו קישור.

 

יש כמה פרמטרים שצריך להסתכל לפני שלוקחים מהם קישור:

דומיין ממשלתי GOV הוא הדומיין הכי אמין שיש, ואם דומיין כזה שם קישור לאתר שלכם, אתם מסודרים. כנ”ל דומיינים של אוניברסיטאות.

אתרי חדשות, ואתרים חזקים מאוד זה גם חזק מאוד, למשל כתבה שהתפרסמה בכלכליסט עליכם בתור מומחים לכלכלה גם יעשה לכם עבודה מטורפת בשיווק של האתר שלך!

אתרים שקשורים לנישה שלך זה דרך מאוד יעילה ומאוד טובה בגלל שאם אתם בונים אתרים, ומעצב ממליץ עליכם, זאת המלצה שיכולה להיות אמיתית וגוגל מתחשב בזה.

 קישורים מאתרי מאמרים ופורומים– גם דרך שעדיין קיימת אבל פחות טובה, אפשר לעשות בדרך הזאת ולפעמים זה פחות אפקטיבי. אם כן החלטת ללכת בדרך הזאת, חשוב שזה יהיה אתר טוב שלא נותן לכל אחד פשוט להיכנס ולהכניס את התוכן.

וגם אז, חשוב מאוד לעשות את זה בפורום ובאתרים שקשורים לאתר שלך.

 אתרי לוויין– אם יש לך זמן ותשתית, אפשר לבנות אתרים בכמה נישות שונות, ודרכם להוציא קישורים. (ייקח ממך הרבה זמן)

החלפת קישורים– לעשות דיל עם בעל אתר אחר, עדיף מנישה שמשלימה אותך, אז פשוט להחליף קישורים בין האתרים.

קניית קישורים– יש מקדמי אתרים כמו שמול ודניאל זריהן ועוד, שמוכרים קישרים ומאמרים באתרים שלהם. בחבילות או ביחידים, לא ניסיתי אבל מומלץ למי שאין זמן ורוצה לקבל קישורים מאתרים איכותיים עם מאמר!

סקר שור

לפני שמתחילים להשיג קישורים, צריך לדעת מול מי אנחנו מתחרים ובאיזה מצב נמצא הענף שלנו…

אם הנישה שלנו היא מאוד חדשה ובלי הרבה מתחרים או שאין הרבה תחרות על ביטויי מסויים, יכול להיות שגם אפשר להגיע מהר מאוד לתוצאות גבוהות עם פחות קישורים אם בכלל.

 

כדי לעשות סקר שוק ומחקר ענף, כדאי לך לקרוא קצת על המדריך לסקר שוק באינטרנט.

שתף את הפוסט:

אהבת? הירשם לניוזלטר כדי לקבל עוד תכנים מפנקים לשיווק וקידום העסק שלך!

בניית אתרים לעסקים
קידום אתרים אורגני
קידום אתרים באינטרנט
משפך שיווקי
קורס חינם לבניית דפי נחיתה בוורדפרס
קורס פרסום ממומן בגוגל
קורס פרסום ממומן בגוגל לבעלי עסקים
תיק עבודות- אתרים שבנינו. אתר עם תמונות
אתרים לדוגמא