כמה זמן לוקח לראות תוצאות של קידום אתר בגוגל

בואו נפתח את זה רגע. קידום אתר בגוגל זה כאב ראש גדול מאוד! זהו, אמרתי את זה. ועדיין אני חולה על התחום הזה… כזה אני, סוג של מזוכיסט.

קידום אתר בגוגל לוקח הרבה זמן, לפעמים לא יודעים אפילו כמה זמן ייקח עד שבאמת אוכל לדעת כמזה ייקח לי לראות בכלל תוצאות והאם אני לא מבזבז את הזמן, אבל עדיין- זה תמיד מותח אותי מחדש וגורם לי תמיד להיות טוב יותר!

יוצא לי לעבוד עם הרבה בעלי עסקים שרוצים קידום אורגני בגוגל, שבתחילת התהליך שואלים אותי “כמה זמן לוקח לראות תוצאות של קידום אתר בגוגל”, ואחרי שבוע כבר שואלים אותי איך מתקדם האתר (חשוב לי תמיד לציין לכל אדם- קידום אורגני נכון לוקח זמן ומצריך סבלנות, כי זה לא תוצאות מהיום למחר).

אבל השאלות מובנת לי לגמרי, כי אנשים רוצים תוצאות מהר כדי לדעת שבאמת היה שווה להם להשקיע בצורת שיווק כזאת.

אז קודם כל אני תמיד אומר בצורה חד משמעית לכל לקוח- מי שרוצה שיווק מהיר לא הולך על SEO. רק פרסום ממומן. אבל מי שרוצה לבנות את המותג שלו לטווח הארוך חייב להשתמש בשיטה של קידום אורגני נכון בגוגל, לעדכן את האתר שלו על בסיס קבוע, להוסיף מאמרים כל תקופת זמן מוגדרת שקבע ולעקוב אחרי המתחרים שלו ולראות איך להיות מעליהם.

יש סיפור נחמד על שני אנשים ששומעים אריה. אחד האנשים קושר את הנעליים טוב טוב והשני אומר לו “אתה באמת חושב שתוכל לרוץ מהר יותר מהאריה?”

אז האיש שקשר את הנעליים ענה לו “אני לא צריך להיות מהיר יותר מהאריה, אני צריך להיות מהיר יותר ממך!” וככה זה SEO, צריך לראות מה המתחרים שלנו עשו כדי להגיע למקום הראשון ולעשות את זה קריא יותר, מעניין יותר ואיכותי יותר!

אשת SEO שרוצה לקדם אתר שלה בגוגל וקצת חסרת סבלנות

מהם כמה מדדי SEO החשובים ביותר בכל האתר?

מדדי SEO החשובים ביותר הם הגורמים והתכנים בתור האתר, הגורמים מחוץ לאתר, התוכן שלו, Mobile friendly ומהירות האתר. (הדגשתי את מהירות האתר והמובייל לא כי הם החשובים ביותר אלא כי לרוב מתעלמים מהם וזה אמנם דרישות של גוגל, אבל אם אתר לא מתאים למובייל או לא מהיר- אנשים לא יישארו בו)

גורמים בתוך האתר (ON-SITE) כוללים דברים כמו תכנים, מילות מפתח, תגיות שיעזרו ללקוח להתמצא באתר ופירורי לחם, מאמרים בתוך האתר שיפנו את הלקוח למצוא עוד דברים באתר כמו קישורים למאמרים אחרים בתוך האתר לפי רמת העניין של הלקוח.

גורמים מחוץ לאתר (OF-SITE) כוללים דברים כמו קישורים מאתרים אחרים והסמכות של אותם אתרים מקשרים.

לא תמיד צריך את הקישורים שמחוץ לאתר. כמו שאמרנו קודם עם המשל של האריה, אם יהיו 2 אתרים ממש טובים לגולש, כנראה שגוגל יבחר את האתר שגם הקישורים שלו הם איכותיים יותר.

יכול להיות אתר במקומות הראשונים בגוגל גם בלי קישורים בכלל. תחשבו על קישורים מחוץ לאתר כמו המלצה של אתר אחד לאתר אחר, וזה פשוט מחזק אותו.

כיצד אוכל לזהות את התקדמות ה-SEO שלי?

ישנם מספר כלים שיעזרו לכם לזהות את ההתקדמות של האתר שלכם בגוגל, חלק בתשלום חלק בחינם, וזה מאוד תלוי מה סוג העיסוק שלכם. דווקא הכלי החשוב ביותר הוא בחינם. הוא נקרא GOOGLE SEARCH CONSOLE, והיתרון בשימוש בו הוא שהוא ייתן לכם תמונת מצב של האתר שלכם בכל שלושת מנועי החיפוש הגדולים. אתה יכול לבחור לראות אותו בגוגל אבל גם ב-Bing ו-Yahoo גם כן.

תוכל גם לראות מילות מפתח בחלק העליון של מנוע החיפוש שמביא תנועה לאתר שלך. לדוגמה, אם תזין מילת מפתח כגון “אוכל סיני” במנוע החיפוש ולאחר מכן תלחץ על מספר ההקלקות, תראה עד כמה אנשים נחשפו לאתר שלך וכמה לחצו עליה ובאמצעות איזה מילת מפתח.

במידה ויש לך סוכנות דיגיטלי והמטרה היא לקדם אתרים, כדאי להשקיע כסף במערכות נוספות כמו AHREFS ו SEMRUSH שבהם אפשר לעשות עוד כמה קסמים בכל מה שקשור לSEO אבל זה משהו שהוא אקסטרה לכלי של גוגל ולא במקום.

איך אני יודע אם אסטרטגיית ה-SEO שלי עובדת? קידום אתרים הוא תהליך ארוך טווח. עליך לתת לזה לפעול לפחות שישה חודשים לפני שתתחיל להעריך את התוצאות. אתה יכול להשתמש בכלים כמו Google Analytics, SEMrush ו-Moz כדי להעריך את ביצועי ה-SEO שלך.

המדדים העיקריים שיש להסתכל עליהם הם:

– מספר המבקרים המגיעים מתוצאות חיפוש אורגניות

– מספר המבקרים המגיעים ממקורות אחרים כמו מדיה חברתית או תנועה ישירה

– מספר המבקרים שהמירו ללידים או ללקוחות

– מספר המבקרים הייחודיים – מספר האנשים השונים שביקרו באתר שלך

– שיעור יציאה מדף הכניסה (אחוז המבקרים שעוזבים את האתר לאחר צפייה בעמוד אחד)

– חיסכון בזמן באסטרטגיית SEO שלך.

לדוגמה, אם לוקח לך חודש להגיע לנראות אורגנית, ואתה יכול לקבל נראות תוך יום, הזמן שלך נחסך!

כמה זמן עלי לחכות עד שאראה תוצאות מהפעילויות של ה-SEO שלי?

אם אתה חדש ב-SEO, סביר להניח שאינך בטוח כמה זמן לוקח לראות תוצאות כלשהן מפעילויות ה-SEO שלך.

התשובה לשאלה זו תלויה במידה רבה בסוג פעילויות SEO שאתה מבצע. לדוגמה, אם המטרה שלך היא לדרג עבור מילת מפתח תחרותית ביותר, ייתכן שתצטרך לחכות כמה חודשים לפני שתראה תוצאות משמעותיות כלשהן.

עם זאת, אם המטרה שלך היא לדרג מילת מפתח או ביטוי פחות תחרותי, תוכל לקבל תוצאות גם אחרי חודש- הכל תלוי בתחרות של מילת המפתח.

בגלל זה לפעמים אני אומר שכדאי להתחיל במילת מפתח עם פחות חיפושים ועם משהו ממוקד יותר, כמו למשל לתת מיקוד מאוד ממוקד במילת המפתח.

לדוגמא: במקום לכתוב את הביטוי “בניית אתרים” עם כמו אלפי חיפושים בחודש אבל תחרות גבוהה ולהתמודד מול מאות בוני אתרים, אפשר להתמקד במילת מפתח ממוקדת יותר שמכוונת לקהל יעד מסויים כמו “ בניית אתרים לעורכי דין”.

זה נקרא ביטויי זנב ארוך, וזה ממקד את הגולשים למילת המפתח הכי רלוונטית. יהיה לזה פחות חשיפה מאשר המונח “בניית אתרים”, אבל זה כן יקצר את זמן העבודה בSEO ויעשה תוצאות מהירות יותר.

שתף את הפוסט:

אהבת? הירשם לניוזלטר כדי לקבל עוד תכנים מפנקים לשיווק וקידום העסק שלך!

בניית אתרים לעסקים
קידום אתרים אורגני
קידום אתרים באינטרנט
משפך שיווקי
קורס חינם לבניית דפי נחיתה בוורדפרס
קורס פרסום ממומן בגוגל
קורס פרסום ממומן בגוגל לבעלי עסקים
תיק עבודות- אתרים שבנינו. אתר עם תמונות
אתרים לדוגמא