שיווק לעסקים קטנים- מה עוצר את הלקוחות שלך לקנות אצלך, ואיך לפתור את הבעיה

מכירים את זה שאתם דופקים את הראש בקיר ולא יודעים איפה איפה לנגב את הזעה של הלחץ כשאתם רואים שהקמתם את עסק חלומותיכם, בניתם את המוצר הטוב והאיכותי ביותר, עם החומרים האיכותיים ביותר, אבל פשוט אף אחד לא פותח את הלב ואת הארנק כדי לקנות אותו? אז אני מכיר את ההרגשה הזאת, שברוב המקרים הייתה מגיעה עם קללות עסיסיות במספר שפות שונות.

אבל אפשר גם אחרת…

 

לבנות עסק זה קל, כנ’’ל גם שיווק לעסקים קטנים ובינוניים (גם אם יש לך מגבלה מסויימת של תקציב). אבל צריך לגרום לעסק לעבוד ולהצדיק את ההתאמצות עליו. זה אמנם נשמע קשה, וכל מי שבנה עסק בעברו גם כנראה יודע כמה זה קשה, ואולי גם קצת עובר לו בראש “יאללה חי בסרט, זה ממש לא קל!”…

אבל זה דווקא מאוד קל.

 

וכשאני אומר קל, זה חלילה לא בקטע מזלזל או חי בסרט, כי מדובר על תהליך והתמדה. והרוב פשוט לא מצליחים.

להוריד במשקל זה קל נכון? פשוט צריך לסתום את הפה ולהוציא יותר קלוריות מאשר להכניס. אבל בתכלס לא כולם מצליחים כי יש הרבה מאוד הפרעות בדרך- אותו דבר גם לגבי עסקים ולגבי שיווק לעסק!

כאן נבין איפה העסק שלך תקוע ואיך אפשר להזיז עניינים.

 

 

לפני שבכלל נוגעים בשיווק בגוגל או שיווק בפייסבוק או כל פלטפורמה אחרת. צריך להכיר את הקהל ולדעת איפה הוא נמצא. כי גם אם נעשה את השיווק הטוב ביותר עם התוכן הטוב ביותר אבל נפגע לקהל הלא נכון- לא עשינו כלום!

 

עכשיו זה הזמן להיכנס לראש של הלקוח ולהבין שלב אחר שלב, איך הוא או היא הולכים לרכוש ממכם ואיזה תהליך הם הולכים לעבור. (קחו בחשבון שלקוח שרוכש, ברוב המקרים לא רוכש ישר, אלא עובר תהליך התבשלות כדי להכיר אותך וכדי לתת בך אמון- חשוב מאוד!)

 

מהם השלבים במסע הלקוח ובמשפך דיגיטלי?

מסע הלקוח הוא מכלול שלבים שעובר לקוח על מנת להשלים את רכישתו. זה מתחיל בצורך, ממשיך בחיפוש ונגמר ברכישה. המשפך הדיגיטלי הוא מסגרת שעוזרת למשווקים להבין כיצד לקוחות פוטנציאליים עוברים במשפך השיווק שלהם ממודעות להמרה. 

 

משפך המוצר (המכונה גם משפך השיווק או משפך המכירות) הוא אסטרטגיה שיווקית שעוזרת לעסקים להבין מה הלקוחות עושים עם המוצרים והשירותים שלהם.

 

ערך המוצר אינו נצרך בפעולה אחת, אך הוא ייקח מספר פעולות כדי לממש את הפוטנציאל שלו במלואו. מסע לקוח טיפוסי עשוי לכלול שישה שלבים:

  1. מגע ראשוני

  2. צורך בהכרה

  3. חיפוש מידע

  4. התחשבות

  5. קבלת החלטות

  6. רכישה.

 
מסע הלקוח הוא מכלול שלבים שעובר לקוח על מנת להשלים את רכישתו. זה מתחיל בצורך, ממשיך בחיפוש ונגמר ברכישה. 


בשיווק כמו במכירות, הלקוח צריך קודם כל להתחבר אלינו, להבין שיש לו בעיה לפתור, להבין שהוא צריך לפתור את זה עכשיו, וכדאי לו לעשות את זה אצלנו.

באילו סוגי תוכן ניתן להשתמש כדי למשוך לקוחות?

תוכן הוא חלק מרכזי בכל אסטרטגיית שיווק. זה יכול לשמש כדי למשוך יותר לקוחות, לבנות אמון ולעודד המרות.

ישנם סוגים רבים של תוכן שניתן להשתמש בהם כדי למשוך לקוחות. אלה כוללים בלוגים, סרטונים, אינפוגרפיקות ופודקאסטים.

 

בלוגים: בלוגים הם דרך מצוינת להוציא מידע לקהל שלך ולבנות איתו אמון. הם יכולים לשמש גם כמגנט מוביל או ספר אלקטרוני שיעזור לך לייצר מכירות בהמשך הקו.

סרטונים: סרטונים הם דרך מצוינת למשוך את תשומת הלב של הקהל שלך ולהשאיר אותו מעורב במותג שלך לפרקי זמן ארוכים יותר ממה שמאפשרות רוב צורות התוכן האחרות.

אינפוגרפיקה: אינפוגרפיקה היא סוג אחד של תוכן חזותי שניתן להשתמש בו בקמפיינים שיווקיים כדי להעביר מסרים מורכבים.

 

למה כל עסק חייב אתר אינטרנט בשביל המשפך השיווקי?

אתר אינטרנט הוא הכלי השיווקי החשוב ביותר לכל עסק. זוהי נקודת המגע הראשונה עם לקוחות פוטנציאליים והיא מספרת להם מה הם צריכים לדעת על החברה שלך.

 

אתר אינטרנט יכול לשמש כדי לקדם ולמכור את המוצרים, השירותים שלך, או אפילו רק לספק מידע על החברה שלך. אתר אינטרנט יכול לשמש גם ככלי ליצירת לידים שבו מבקרים יכולים למלא טופס בתמורה למשהו כמו ספר אלקטרוני בחינם או נייר לבן.

 

האתר לא חשוב רק בעניין של רכישה או הזמנה. כי כמו שאמרנו, מסע לקוח הוא תהליך של חשיבה עמוקה. אבל ברגע שלקוח נכנס אליך לאתר, הוא עשה פעולה כלשהי. בין אם נכנס למודעה ובין אם חיפש בעצמו בגוגל. זאת אומרת שאף אחד לא נכנס לו לתוך העיסוקים שלו ודחף לו פרסומת, אלא הוא הגיע בעצמו.

 

האם זה אומר שישר הוא ירכוש? ברוב הפעמים לא, אבל אנחנו הולכים על כמות המבקרים באתר לעומת כמה אחוזים שכן בסוף רכשו.

 

תחשבו על חנות פיזית באמצע הרחוב. כאשר מישהו נכנס אליה יכול לצאת ב2 מצבים. או שקנה או שלא. ולצערינו לא נוכל לדעת אם נראה אותם שוב בחנות.

אבל כאשר מישהו מבקר את המוצר שלנו באתר, אנחנו יכולים להמשיך לפרסם לו ספציפית בעזרת קוד מעקב, ולחזור אליו עם פרסומים נוספים. זאת אומר שאם לא רכש אבל כן הסתכל על מוצר, אז נוכל להזכיר לו שוב על המוצר או לתת לו מוצרים דומים.

 

ואם הוא כן רכש- נמשיך להציע לו מוצרים שכן יכולים להיות מוצרים משלימים למוצר שרכש, או מוצר שפותר לסוג אנשים כמוהו בעיות דומות, ולכן גם אם לקוח היה אצלך באתר ויצא בלי להשאיר פרטים או בלי לקנות משהו- לא איבדת אותו, והוא יכול לחזור אלינו מאוד מהר!

שיווק לעסקים קטנים או גדולים מתחיל ונגמר באותה צורה- וזה הכל לפי המשפך השיווקי שנכין מראש!

 

משפך שיווקי

 

 

השלב הראשון בלהביא לקוחות לעסק הוא החשיפה!

סרטון, מאמר או כל דבר שקשור במשהו שמעניין אותם. בדיוק כמו שאתם קוראים עכשיו את המאמר הזה. הרי בטוח שאם הגעתם עד לכאן, יש לכם עניין, ועכשיו אני יכול לפרסם לכם דברים שקשורים בשיווק ובעסקים.

 

 

 

 

 

 

 

השלב השני במשפך השיווקי הוא שלב העניין

שלב העניין במשפך השיווקי מגיע רק אחרי שהגולש נחשף למה שיש לנו להגיד. בשלב ההתעניינות צריך למשוך את תשומת הלב של הגולש ולגרום לו לרצות לשמוע עוד.

 

 

השלב השלישי במשפך השיווק הוא כבר עניין הרצון

השלב השלישי במשפך השיווק הוא כבר עניין של רצון. הסיבה לכך היא שהלקוח מבין שהוא צריך את המוצר או השירות שלך והוא רוצה לדעת יותר.

 

יש להשתמש בשלב זה כהזדמנות לעזור ללקוחות להבין כיצד המוצר או השירות שלכם יכולים לפתור את הבעיה שלהם. אתה יכול לעשות זאת על ידי הדגשת תכונות ספציפיות של המוצר או השירות שלך, מראה כיצד זה ישפר את חייהם ויהפוך אותם למאושרים יותר, בריאים יותר, בטוחים יותר, חזקים יותר וכו'.

 

שימו לב: בשני השלבים הראשונים לא דיברנו בכלל על המוצר! בשלב השלישי מתחילים רק להזכיר אותו, ומכינים את הקרקע להנעה לפעולה לשלב הרביעי:

 

 

השלב הרביעי במשפך השיווק הוא כבר עניין של פעולה.

עכשיו מניעים לפעולה בלי להתבייש! הסיבה לכך היא שהלקוח כבר החליט שהוא רוצה את המוצר או השירות שלך והוא מוכן לשלם עבורו.

 

השלב הרביעי במשפך השיווק אמור להיות קל מאוד כי הם מוכנים לקנייה! רק צריך לוודא שיש לך קריאה ברורה לפעולה בשלב זה, כגון " קבל הצעת מחיר", "התקשר אלינו עכשיו", "בצע הזמנה" וכו'. שלב רביעי: בצע את המכירה!

 

השלב החמישי והאחרון במשפך השיווק הוא לבצע את המכירה! זה המקום שבו אתה רוצה לשלוח מבקרים לאתר שלך, לגרום להם לתת לך את פרטי הקשר שלהם באמצעות טופס, או לדבר איתם על הצרכים הספציפיים שלהם.

 

עדיין אין לך משפך שיווקי?

נשמח לתת לך את היעוץ הטוב ביותר כדי לעזור לך להרים את העסק שלך ולהביא לך לקוחות משלמים, שגם ירצו את המוצר שלך.

 

אנחנו נבנה איתך תחזית עסקית, נכין לך את המשפך עד לרמה שבו העסק שלך יתחיל לקבל לידים איכותיים יותר כדי שיהיה לך קל יותר להמיר אותם ללקוחות.

 

איך מתחילים?

משאירים פרטים פה בטופס ומחכים לשיחת ייעוץ והכוונה לעסק כדי שנוכל לבנות לך תוכנית שיווקית לעסק

השאר פרטים ונחזור אליך לייעוץ וניתוח העסק שלך לפלטפורמות הדיגיטל

נטישת עגלה באיקומרס – האם זה טוב, רע או לא נורא?

תופעת נטישת העגלה באיקומרס וחנויות וירטואליות, שהיא תופעה שכיחה שבה לקוחות פוטנציאליים מוסיפים פריטים לעגלת הקניות המקוונת שלהם אך עוזבים לפני ביצוע רכישה. אנו מתעמקים בהשלכות של נטישת עגלה, בין אם היא עשויה להיות מועילה, מזיקה, או נושא שמדאיג מעט את עסקי המסחר האלקטרוני.

מה זה דרופשיפינג והאם צריך להשקיע כסף?

כאמור תחת הכותרת הראשית של מאמר זה, נשוב לחקור את העולם הפועל סביב דרופשיפינג – שיטת מכירת מוצרים באמצעות הזמנה מספק חיצוני לצורך משלוח ללקוח