המדריך להצלחה באיקומרס ע"י זכייה בלקוח ולא במוצר

שתף את המאמר:

תוכן עניינים

איך להצליח באיקומרס מבלי להתייאש

למה לזכות בלקוחות יותר חשוב מלזכות במוצרים נניח לך המון בעלי חנויות מקווים לשלוח תעבורה לאתריהם ולמצוא "מוצרים ניצחיים". אך מה שהם לא מבינים הוא שלזכות בלקוחות זו עדיף מלזכות במוצרים!

חנות המסחר האלקטרוני שלך מוכנה, יש לך מוצרים, התחלת להפעיל מודעות, אך אף אחד לא רוכש! או אם יש לך מספר המרות נמוכות, עלוויות הרכישה של הלקוחות שלך גבוהות מדי ואתה צריך לעבוד בקשה כדי לשכconvincיית הלקוחות שמוצרך שווה את הרכישה.

 

אם זו התמונה שאתה רואה בחשבון המודעות שלך ב-Google, אז בוודאי יש לך בעיה גדולה כאן.

אז איך תוכל לתקן את זה? כבר ציינתי שזכות בלקוחות מנצחת את זכות במוצרים. אבל איפה אתה מוצא לקוחות מנצחים?

 

אז, זה פשוט מכיוון שהם כבר שם. הם כבר מחפשים את המוצר שלך. מה שאתה צריך לעשות הוא להאזין ללקוחות שלך (ולקהל היעד שלך) ולהבין מה הם באמת רוצים.

 

  1. לדבר את השפה שלהם

אני לא מתכוון לאנגלית, גרמנית או ספרדית. אני מתכוון לשפה שהם משתמשים בה כאשר הם מדברים על המוצר שלך או על תחום מסוים.

 

לדוגמה, חלק מהאנשים, במיוחד "המילניים," מאובססים במשחקים מקוונים כמו World of Warcraft. כאשר הם משחקים במשחק הזה, הם משתמשים בשפה שונה לחלוטין שמש

 

תמשים בסטנדרטים שונים. הם מדברים על כישורים, פריטים, מג, מתחילים, וביטויים אחרים הקשורים למשחק.

 

אנשים אחרים, לעומתם, אוהבים לגינות. וכאשר הם מתחילים לדבר על כל הדברים שהם עושים בגינה שלהם, זה דומה להאזנה לאדם מעידה או כוכב נופש מתוך תקופה או כוכב באופן כללי. הם מדברים על הכלים שלהם, טכניקות נטיעה וסוגים שונים של צמחים.

אתה רואה, קבוצות אלו של אנשים משתמשות בשפות שונות לגמרי כאשר הם מדברים על נושא או תחום שמעניין אותם. ואם אתה מתמקד באחת מקבוצות אלו, עליך להבין על מה הם דוברים. עליך לדבר את השפה שלהם.

לקוחות שלך יכולים לראות אם אתה לא מבין אותם. זה הסיבה שאתה לא יכול פשוט לזרוק דף מוצר מהיר, להפעיל מודעות בסיסיות ולקרוא לזה יום.

בעלי חנויות מסחר אלקטרוני מוצלחים הם אלה שמקשיבים לדברים של לקוחות יש לומר. אז הם חוזרים עם מוצרים טובים יותר, אסטרטגיות שיווק טובות יותר וחנות טובה יותר שמדברת ישירות אל לקוחותיהם.

 

  1. לבנות את החנות שלך עבור לקוחותיך הספציפיים

רוב החנויות הכלליות נתקלות בקושי בהצלחתם בתחום זה. זו הסיבה שאני תמיד ממליץ לבנות חנות מותג ולהתמקד בקטגוריה מוצר מסוימת שבה אפשר לשרת קבוצה אחת של אנשים. בכך, אתה יכול ליצור אתר אינטרנט שברור מאוד מראה ללקוחות שלך כיצד המוצר שלך הולך לעזור להם.

 

בעיה גדולה עם חנויות מסחר אלקטרוני היא שיש קיר וירטואלי גדול בינך לבין לקוחותיך. אפילו אם אתה מתקין צ'אט חי על האתר שלך, אתה לא רואה את הלקוחות ששואלים על מוצריך ואת מה שהם חושבים כשהם מביטים במוצריך.

 

אך לבנות חנות מסחר אלקטרוני אינו כמו לזכות בגרלה שבה פשוט פותחים אתר ומתייחסים לטובתו. עליך לתת מגמה אחת וליצור אתר שמדבר ישירות ללקוחותיך ומציע מוצר שפותר את בעיותיהם.

 

הסיכויים של צודקים בפעם הראשונה, מבלי לערוך חקיקה של שוק, נמוכים מאוד. לכן עליך למצוא דרך לתקשר עם אנשים אלו, לקבל מהם משוב ולגלות את רצונותיהם, צרכיהם, רצונותיהם, מטרותיהם וכאביהם.

 

צרכי ורצונותיך של לקוחות המנצחים שלך

פעם שאתה מבין את לקוחותיך באמת, תוכל ליצור אתר אינטרנט מדהים ומוצר שמתקפוץ להם ישר בלב. זה כיצד אתה יוצר מותג וחנות שגודלת בקלות כי לקוחותיך אומרים לכל חבריהם על זה.

 

אתה לא צריך לבלוע את הרבה במודעות, מכיוון שבפעם הראשונה שתנגיע במוצר שלך בפני לקוח רעיון, הם יקנו בלי להיתנגד.

 

זהו המפתח לחנות מסחר אלקטרוני מצליחה, וזהו המפתח לעסק גדול בכללי. תן ללקוחותיך את מה שהם רוצים ופתר את בעיותיהם!

כעת, איך תוכל לעשות זאת? הנה כמה טכניקות לזיהוי צרכי ורצוני הלקוחות:

 

  1. בקר בשוק מקומי

אני ממליץ למצוא מקום בחיים אמיתיים, לדוגמה שוק מקומי, מרכז סחר, או בכל מקום אחר בו תוכל לדבר עם אנשים אמיתיים על מוצר שלך.

 

  1. הצטרף למועדונים וארגונים הקשורים לתחום שלך

לך למפגש בנושא המוצר שלך. אם אתה מוכר כלי גינון, אפשר להצטרף למועדון הגננים ולדבר עם החברים על הבעיות שלהם. עליך להתחיל ממקום אחר בחיים האמיתיים, כך שתוכל לראות את מי אתה מדבר.

 

  1. ידע איפה לקוחותיך מתרחבים באינטרנט

פורומים מקוונים, קבוצות בפייסבוק, אתרי אינטרנט וערוצי יוטיוב – יש הרבה מקומות באינטרנט שבהם לקוחותיך מתרחבים ומתחברים לאנשים אחרים עם אותם עניינים.

בפלטפורמות אלו, אפשר למצוא אנשים הממליצים על מוצרים שהם אוהבים, מספקים ביקורות ואף מדברים על נקודות הכאב שלהם בנושא מסוים.

אז מצא איפה לקוחותיך נמצאים באינטרנט, והתחל להיות בתוכם. למד מהם והתרגש מהתחום.

מה עם החנות המסחר האלקטרוני שלך כבר? אתה עדיין יכול להחיל את שלוש טכניקות הראשונות למעלה, אך אפשר גם לעשות עוד כמה דברים שיעזרו לך לשפר את החנות, המוצר שלך וגם את המודעות שלך.

 

  1. התקשר או שלח דוא"ל ללקוחות קיימים.

אם כבר היו לך לקוחות בחנות שלך והצלחת לאסוף את פרטי הקשר שלהם, אתה יכול לשלוח להם דואר או להתקשר אליהם ולשאול אם אפשר לערוך ראיון איתם.

ה-10-15 דקות שתבליט על הטלפון איתם ישווים משקל של זהב. גלה למה הם רכשו, למה בחרו בך מול מתחרים, איזו בעיה אתה פותר וחפור עמוק לזהותם גם.

 

  1. התקן צ'אט חי

התקנת תוכנת צ'אט חי, כמו Gorgias, מאפשרת לך לזהות פונקציה לצ'אט חי טובה עם Shopify.

תוכנה זו משלבת דואר אלקטרוני ופייסבוק מסננים אחד פלטפורמה, כך שקל יותר לנהל את כל התקשורת וההודעות שלך עם הלקוחות.

 

  1. הוסף מספר טלפון באתר שלך

רוב בעלי החנויות המסחר אלקטרוני מוצאים את זה מפחיד. אך תאמן אותי, זה מאפשר לך לשמוע באמת את הפרצונות שלהם ואת השאלות שהם שואלים.

 

  1. התקן חום המפות ותוכנת מעקב

חום המפות ותוכנת מעקב מאפשרים לך לרשום ולראות את ההתנהגות של אנשים באתר שלך. אחד מהכלים שאני ממליץ מאוד הוא Hotjar. הגרסה החינמית מכילה את כל הנתונים הבסיסיים שאתה צריך כדי לאסוף נתונים בסיסיים אך טובים.

 

לזכות בלקוחות מנצחים נגד מוצרים מנצחים

ה"גורואים" שאתה רואה ב-Google וב-YouTube מלמדים לך למצוא מוצרי דרופשיפ מנצחים. הם מלמדים אותך על ארביטראז' ועל מקורות מוצרים מ-AliExpress או Alibaba. אולם, בפועל, אלו לא השיטות הטובות ביותר להצליח בתעשיית המכירה באינטרנט.

 

יש דרך טובה יותר לנצח במסחר אלקטרוני: למצוא לקוחות מנצחים.

התהליך והטכניקות עשויים להראות ארוכים ומסוימים, אך ללקוחותיך יהיו מקור השראה למוצרים חדשים ואיפה תוכל לקחת את החנות שלך.

אתה לא יכול פשוט לבנות חנות מסחר אלקטרוני ולשבת בצד. זו החלום של הכנסה פסיבית ולאחר זמן רב, תבין שנפלת מאחור.

אם ברצונך להיות בראש ולמצוא לקוחות שאתה יכול לשמור עליהם למשך כל חיי העסק שלך, עליך להמשיך לפתור את בעיותיהם ולתת להם את מה שהם מחפשים באמ

עוד דברים שיעניינו אותך לחקור בנושא:

נטישת עגלה באיקומרס – האם זה טוב, רע או לא נורא?

תופעת נטישת העגלה באיקומרס וחנויות וירטואליות, שהיא תופעה שכיחה שבה לקוחות פוטנציאליים מוסיפים פריטים לעגלת הקניות המקוונת שלהם אך עוזבים לפני ביצוע רכישה. אנו מתעמקים בהשלכות של נטישת עגלה, בין אם היא עשויה להיות מועילה, מזיקה, או נושא שמדאיג מעט את עסקי המסחר האלקטרוני.

קרא עוד »