SEO - מדריך קידום אתרים בגוגל

בנית אתר בוורדפרס לעסק שלך?

כל הכבוד! עכשיו נשאר רק להזרים אליו תנועה, כי אתר טוב, יפה ומקצועי ככל שיהיה – לא ייתן לנו כלום אם לא יגיעו אליו גולשים.

(אגב, אם עדיין לא בנית אתר ויש לך עסק- עכשיו זה הזמן לבנות אתר מקצועי לעסק)

בניתי בשבילך מאמר של שלב אחר שלב ב “מדריך קידום אתרים” בגוגל SEO.

יהיו בו הרבה אלמנטים מקורס קידום אתרים באינטרנט שאני בדיוק מסיים לבנות לך, ויעזור לך לקדם את העסק שלך ולחסוך בין 2000 – 3500 ש”ח לחודש! 

 

אבל רגע, לפני שנתחיל, קודם כל נכיר את הבסיס ואת המושגים:

 

מבוא: החשיבות של קידום אתרים ברשת לעסקים קטנים

האינטרנט הוא כלי רב עוצמה עבור אלה המחפשים לבנות את העסק שלהם. זה מציע הזדמנות לקדם את החברה שלך ולהגדיל את בסיס הלקוחות שלך. הצמיחה וההצלחה של חברה תלויים במידה רבה בנוכחות המקוונת ובשיווק המקוון שלה.

כדי למקסם את טווח ההגעה והצמיחה שלנו, עלינו להתמקד בקידום אתרים. אנחנו צריכים לקדם את האתר שלנו כדי שנוכל להגדיל תנועה ולייצר לידים. ישנן דרכים רבות בהן אנו יכולים לעשות זאת כמו SEO, מדיה חברתית, שיווק באמצעות תוכן, פרסום בתשלום וכו’.

 

 

מה זה קידום אתרים SEO?

“SEO” זה ראשי תיבות של “Search Engine Optimization” או בשפת הקודש “אופטימיזציה למנועי חיפוש”. לפני שתשאל את עצמך מה זה הקללה הזאת שהוא זרק לאוויר, יש לזה פירוש מאוד פשוט וגם מאוד הגיוני. 

גוגל הוא רובוט. הוא רובוט מאוד חכם, אבל עדיין רובוט, ולכן כשאנחנו בונים או משלמים למפתח שיבנה לנו אתר, אנחנו צריכים לכוון את האתר שלנו שיתאים למנועי החיפוש וגם לגולש שאמור לראות את התכנים שלנו. 

גוגל סורק את האתר שלנו ומחליט אם לקדם אותו גם בעבודה שאנחנו עושים בתוך האתר- משמע דפים פנימיים בתוך האתר, מאמרים, תוכן מעניין ומתחדש וחוויית משתמש.

 

ופרט חשוב מאוד– הוא גם בודק את הפעילות של האתר שלכם מחוץ לאתר, זאת אומרת האם יש קישורים מאתרים אחרים, שמקשרים לאתר שלכם. כאשר גוגל מוצא אתר זר שהכניס קישור לכיוון האתר שלכם, הוא רואה את זה בתור המלצה.

כל שהאתר ש”ממליץ” עליכם קשור לתחום או חזק מאוד, האתר יתקדם!

 

 

למה אתה צריך לדאוג לאופטימיזציה של מנועי חיפוש אורגני

אופטימיזציה אורגנית למנועי חיפוש היא תהליך אופטימיזציה של אתר אינטרנט לדירוג טוב יותר בתוצאות החיפוש האורגניות. ניתן לעשות זאת באמצעות אופטימיזציה בעמוד ומחוץ לדף.

זוהי אחת הדרכים הפופולריות והמצליחות ביותר להשיג תנועה לאתר.

מנועי חיפוש אורגניים הם הדרך העיקרית שבה אנשים מוצאים אתרים, ולכן חשוב לבצע עבורם אופטימיזציה כי זה יכול להוביל ליותר תנועה ויותר עסקים.

אופטימיזציה של מנוע חיפוש אורגני (SEO) היא אחת הדרכים הפופולריות והמצליחות ביותר להוביל תנועה לאתר. SEO היא הדרך העיקרית שבה אנשים מוצאים אתרים, לכן חשוב שתבצע אופטימיזציה של דפי האינטרנט שלך עבורם כי זה יוביל ליותר תנועה ויותר עסקים. 

עם אתר מותאם, אתה יכול למשוך יותר מבקרים ולזכות בדירוג גבוה יותר.

 

 

מה זה יחס המרה בשיווק באינטרנט

זה פחות קשור למדריך לקידום אורגני בגוגל כי זה יותר בעניין של שיווק באינטרנט אבל זה משהו שחובה עליכם להכיר!

שיעורי המרות הם אחד המדדים החשובים ביותר שיש לשים לב אליהם בעת ניהול עסק מקוון. לא רק שהם עוזרים לך להבין אילו קמפיינים שיווקיים עובדים, אלא הם גם עוזרים לך לקבוע כמה רווח האתר שלך ירוויח בטווח הארוך. 

שיעור המרה הוא אחוז המבקרים שהשלימו פעולה רצויה באתר שלך לאחר הביקור. לדוגמה, אם 10 אנשים מבקרים באתר שלך ו רק אדם אחד רוכש סט חולצות בעיצוב אישי, יש לך שיעור המרה של 10%.

 ישנן מספר שיטות לחישוב שיעור ההמרה: שיעור המרה = מספר המרות ÷ מספר מבקרים. אחוז המרה ÷ ספירת מבקרים = שיעור המרה.

קניבליזציה של ביטויי מפתח

המונח קניבליזציה משמש לתיאור התהליך של מוצר או שירות אחד ש’אוכלים’ את הביקוש לאחר. המונח משמש בשיווק ופרסום כדי לתאר תהליך של מוצר או שירות אחד המפחית את הביקוש למוצר או שירות דומה ומתחרה.

קניבליזציה יכולה להיגרם על ידי גורמים רבים כגון:

– תחרות ממוצרים אחרים באותו פלח שוק

– מוצרים המשלימים זה את זה

– מוצרים המציעים פונקציה דומה אך פונים למשתמשים שונים (למשל רמת כניסה וגרסת פרימיום של חבילת תוכנה)

בגדול – מדובר על 2 עמודים באותו אתר שמתחרים אחד בשני על אותו נושא שלפעמים כדאי פשוט לאחד אותם כדי לחזק את הנושא.

 

שיעור עבור הקלקות (CTR)

CTR הוא ראשי תיבות המייצגים “שיעור קליקים”. שיעור קליקים הוא מספר הפעמים שנלחצו על קישור באתר כלשהו. באופן כללי, שיעור קליקים גבוה יותר פירושו שאנשים מעורבים יותר בתוכן ומוצאים שהוא רלוונטי לצרכיהם.

Clickthrough rate - מדריך קידום אתרים

 

 

זמן שהייה ו bounce rate

שיעור יציאה מדף כניסה הוא אחוז הביקורים בדף בודד. מספר זה מחושב על ידי חלוקה של אחד במספר הכולל של ביקורים באתר.

באתרי אינטרנט, שיעורי יציאה מדף הכניסה מנותחים לעתים קרובות כדי לזהות דפים שאינם מושכים מבקרים. . שיעור היציאה מאתר מסחר אלקטרוני הוא אחוז האנשים שעוזבים את האתר שלך מבלי לקנות דבר.

למה זה רלוונטי לגוגל להבין כמה זמן אנשים נשארו בעמוד שלך וכמה ברחו מהר מדי?

גוגל תמיד מנסה לשפר את האתר שלהם ואת איכות התוכן שהם מספקים על ידי הבנת מה אנשים מחפשים וכיצד הם מקיימים אינטראקציה עם האתר.

הבנת הנתונים הסטטיסטיים הללו עוזרת להם לחדד אותם כך שיוכלו לספק חוויה טובה יותר לקוראיהם.

אחת הדרכים שבהן גוגל מתכוונת לספק חוויה טובה יותר היא להבין כמה זמן אנשים נשארים בדף שלך וכמה ברחו מהר מדי. הם רוצים לדעת אילו דפים אתה קורא ובאילו נושאים אתה הכי מעוניין כדי שיוכלו לספק מידע רלוונטי יותר עבורך.

 

מדריך קידום אתרים - שיעור יציאה מהאתר

 

 

 

 

 

 

 

 

מחקר מתחרים ולמה הם במקום הראשון

מתחרים הם חלק חשוב בכל עסק. הם עוזרים לחברה להבין מה הם צריכים לעשות כדי להישאר תחרותיים.

יש הרבה סוגים שונים של מתחרים שאפשר להסתכל עליהם, אבל הנפוצים שבהם הם מתחרים ישירים ועקיפים.

מתחרים ישירים הם אלה שמציעים את אותו מוצר או שירות כמוך, בעוד שמתחרים עקיפים מציעים משהו דומה מספיק כדי שיוכלו לגנוב את הלקוחות שלך.

 

כותרת H1 וכותרות H2-H6 ב SEO

כותרת H1 היא הכותרת הגדולה ביותר בדף. הכותרת מתארת את נושא העמוד ועל מה אנחנו בדיוק הולכים לדבר.

ב H1 גם נכניס את מילת המפתח העיקרית שלנו וזה יגרום לגוגל להבין על מה אנחנו רוצים להתמקד. כותרות H2-H6 חשובות עבור כל אתרי האינטרנט, אך הן חשובות במיוחד בקידום אתרים מקצועי.

כותרות אלו הן הכותרות של דפי האתר שלך, והן צריכות לכלול מילות מפתח רלוונטיות. הכותרות צריכות להיות קצרות ותיאוריות עם רמז לתוכן של אותו עמוד.

כותרת H1 אפשר להכניס רק פעם אחד בכל דף, אבל כותרות משניות אפשר להכניס גם עשרות פעמים.

 

מדריך קידום אתרים - מבנה מאמר ב SEO

 

 

 

 

 

 

 

 

היררכיה לאתר, ומפת אתר XML

היררכיית אתרים היא רשימה מסורתית של קישורים המוצגים בצורה היררכית. המשתמש בוחר את הקישור שאליו הוא רוצה לעבור והקישור שנבחר נפתח.

כשמדובר במפת אתר XML, זוהי מפה מקוונת לסוגי סורקי אינטרנט, המאפשרת להם לדעת על כל הדפים שלך מבלי לסרוק דרך האתר כולו.

מפות אתרים הן קבצי ארכיון עבור אתרי אינטרנט. הם מכילים רשימה של כל קישורי ה-HTTPS, הכותרות והתיאורים המרכיבים אתר.

 

תוסף יואסט (YOAST) לקידום אתרים

Yoast הוא תוסף וורדפרס שנוצר כדי לעזור למנהלי אתרים לשפר את הביצועים של האתר שלהם. יוסט מציע מגוון כלים ותכונות, כגון ניתוח ואופטימיזציה של SEO, ניתוח צפיפות מילות מפתח ושילוב מדיה חברתית. תוכנה מדהימה זו תעזור לך לבצע אופטימיזציה לאתר הוורדפרס שלך תוך זמן קצר.

זה לא אומר שמי שמתקין את התוסף מתקדם בתוצאות, והתוסף הזה ממש לא קסם שיביא אותך למקום הראשון, אבל הוא כן יכוון אותך לפי התוכן של האתר שלך להבין כמה פעמים השתמשת בביטוי מסויים האם כדאי להוסיף תוכן, האם יש תמונה בלי תיאור וכו…

 

מה זה דומיין לאתר ואיך זה קשור ל SEO?

דומיין של אתר אינטרנט הוא שם של אתר אינטרנט, כגון “google.com”. שם דומיין מפנה אנשים לאתר מסוים. שם הדומיין של אתר אינטרנט הוא בדרך כלל שם החברה או הארגון, עם הסיומת “com” “org“ “co.il “ שנוספה בסוף.

כתובת טובה יכולה לעזור לגולש להבין על מה מדובר ולחזק את המותג, אבל אם הכתובת לא תואמת למותג – זה גם יכול להרוס מבחינת הגולש.

 

מה זה אחסון לאתר ואיזה כדאי לבחור

מארח אתרים הוא חברה המספקת מקום בשרתים שלהם להפעלת אתרי אינטרנט. הם גם יספקו את הכלים הדרושים כדי לעזור לך לנהל את האתר שלך, בנוסף לשירותים שונים אחרים.

למשל נגיד ואתה צייר ויש לך ציורים מפחידים! זה לא משנה כמה הם טובים, אם לא תשכיר מקום בקניון או בחנויות רחוב – אף אחד לא יוכל להיתקל בהן ולהתלהב מהציורים ובסוף גם לא ייקנו וחבל.

אותו דבר לגבי המרחב האינטרנטי – אם תקים אתר והוא יהיה על המחשב שלך בלבד, אף אחד לא יוכל להינות מהמוצרים שבו. אז תחשבו שהאחסון זה איפה שאתם שמים את העסק שלכם שיהיה חשוף לגולש ולא בחדר הפרטי שלכם בבית.

אני משתמש בהוסטינגר ואני נהנה ממנו גם בגלל המחיר וגם בגלל המהירות אבל בעיקר בגלל התמיכה המידית שלהם.

לחץ כאן כדי לרכוש אחסון ודומיין ביחד

google search console

מסוף החיפוש של גוגל (או search console באנגלית) היא פלטפורמה שגוגל מציעה כדי לעזור למנהלי אתרים לבצע אופטימיזציה לאתרים שלהם על מנת לשפר את הדירוג שלהם בתוצאות החיפוש של גוגל. 

הוא מספק מידע כמו אילו מילות מפתח מפעילות את האתר שלך, כמה תנועה אתה מקבל מגוגל ונתונים בעלי ערך אחרים.

או במילים אחרות – נותנת אופציה לעדכן את גוגל בשינויים שביצעתם באתר ונותנת לכם מידע על האתר שלכם בגוגל.

 

מה זה גוגל טרנדס ואיך זה יכול לעזור לך בSEO

Google Trends הוא כלי שעוקב אחר הפופולריות של מונח חיפוש נתון לאורך פרק זמן נתון.

זוהי דרך מצוינת ללמוד במה אנשים מתעניינים והיא שימושית במיוחד עבור איש מקצוע ה-SEO שיכול להשתמש במידע כדי ליצור תוכן שידרג בחיפושים פופולריים. 

דוגמה לאופן שבו אתה יכול להשתמש ב-Google Trends היא לראות אילו סוגי מוצרים פופולריים כרגע. אתה יכול גם לחפש פריטים ספציפיים הקשורים לנישה שלך כדי לראות אם הם פופולריים.

אם הם לא, אתה יודע שאתה צריך ליצור תוכן סביב הנושאים האלה ולהקפיד לכלול אותם גם באסטרטגיית השיווק שלך.

 

גוגל אנליטיקס ובדיקת התנהגות הגולשים

גוגל אנליטיקס היא דרך לעקוב אחר התנהגות הגולשים באתר שלך. גוגל אנליטיקס יגיד לך באילו דפי אינטרנט אנשים מסתכלים ועל מה הם לוחצים. ישנם שלושה דוחות בסיסיים המוצעים על ידי google analytics: קהל, רכישה והתנהגות.

הקהל הוא האנשים שמבקרים באתר שלך. רכישה מראה לך את ערוצי השיווק שמביאים אנשים לאתר שלך, כולל מנועי חיפוש, מדיה חברתית והפניות. התנהגות אומרת לך מה המשתמשים עושים באתר שלך, כולל כמה ביקורים יש להם וכמה דפים הם צופים.

גוגל אנליטיקס חשוב מאוד ל SEO שכן דרכו אנחנו יכולים לדעת כמה זמן ביקרו אנשים באתר שלנו, באיזה עמודים ואיך הם הגיעו לשם.

אם אנחנו רואים שבעמוד מסויים יש אחוז נטישה גדול מנסים להבין למה. הרבה פעמים יצא לנו לראות שמעמוד של סמארטפון אחוזי הנטישה היו מאוד גדולים לעמות גרסת ה PC, וזה גרם לנו לבדוק מה הסיבה שבאמת הייתה בסוף סוג של כאפה לפנים – העמוד עצמו לא היה ידידותי לסמארטפון וגרם למשתמשים לעזוב.

 

כלים לבדיקת אתרים ובדיקת מיקום בגוגל

כלים לבדיקת אתרים נחוצים עבור מנהלי אתרים ומומחי SEO. הם מאפשרים לך לראות איך האתר פועל, מהן הבעיות ואיך לפתור אותן. 

הכלים לבדיקת מיקום בגוגל מאפשרים לכם לראות את המיקום הגיאוגרפי של העסק שלכם, שחשוב מאוד לקמפיינים של קידום אתרים מקומיים.

הכלים לבדיקת אתרים מספקים תובנות לגבי ביצועי האתר, שגיאות וגורמים נוספים שיכולים להשפיע על דירוגו בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERP). כלים אלה מסייעים גם בביקורת אתרים. 

הפופולריים שבהם הם Google Search Console (GSC), Moz Toolbar, Yandex Webmaster Tools ו-Bing Webmaster Tools.

הכלים המאפשרים לך לבדוק מיקום בגוגל מציגים את המיקום הגיאוגרפי של העסק שלך כך שניתן להשתמש בו בקמפיינים מקומיים לקידום אתרים ולהבין את כל הDATA שמאחורי מה שקיים בנישה שלכם.

אבל עם כל הכבוד לכל הכלים שדיברתי עד עכשיו – יש 2 שמתחרים על הכלי שהוא חובר לכל מקדם אתרים, שהם SEMRUSH או AHREFS שפשוט חובה שאחד מהם יהיה אצלכם.

 

 

התגית canonical (קנוניקל)

התג הקנוני הוא תג מיוחד המשמש לציון כתובת האתר המועדפת כאשר דף הועתק והודבק במספר כתובות אתרים. כאשר התג הקנוני מוחל על הדף הנכון, מנועי החיפוש יידעו איזו כתובת אתר עליהם לדרג ראשון.

תג קנוני משמש לעתים קרובות באתרים שבהם יש כפילות תוכן, כאשר מספר כתובות URL נוצרות עבור פיסת תוכן בודדת.

ניתן למקם תג קנוני בדף הנחשב ככתובת האתר המקורית והנכונה, כאשר דף זה הועתק והודבק במיקומים שונים; זה מאותת למנועי חיפוש אשר כתובת ה-URL מועדפת, והיא מבטיחה שהתוכן הכפול לא יוצג בתוצאות החיפוש.

תג קנוני משמש לעתים קרובות באתרים שיש בהם שכפול תוכן, שבהם נוצרות מספר כתובות URL עבור פיסת תוכן בודדת.

 

תגיות ALT לתמונות במאמר

תגי ALT הם דרך מצוינת לתת לצופים שלך מידע נוסף על התמונה שאתה מציג. תגי ALT מספקים הקשר והופכים את התמונה לתיאורית יותר. חוץ מההשפעה על ה SEO, זה מאפשר גם לאנשים עם מוגבלויות ראייה להינות מהתוכן שלכם כשהם לא יכולים לראות את התמונה המוצגת.

תגית תיאור (meta tag description)

תג התיאור הוא חלק חשוב מהאופן שבו גוגל ומנועי חיפוש אחרים מציגים את האתר שלך. יש להשתמש בו כדי לספר למשתמשים על מה האתר ומדוע עליהם ללכת לשם. מילות המפתח בתיאור משוקללות גם הן על ידי גוגל, לכן מומלץ לכלול אותן גם!

את תגית התיאור אפשר לבנות ע’’י שימוש בתוסף YOAST עליו דיברנו קודם.

 

עמוד 404

עמוד שגיאת עמוד 404 הוא סוג של שגיאה המתרחשת כאשר דף אינטרנט אינו נמצא בשרת. זה מתרחש כאשר משתמש מנסה לעקוב אחר קישור שאינו קיים ומועבר לדף שגיאה 404.

הופעת שגיאה מסוג זה עלולה להזיק לקידום אתרים מכיוון שגוגל סורקת את הדף הזה, אך היא לא מצרפת אותו לאינדקס. עמוד שלא נמצא יגרום לגולש לחזור אחורה וגוגל יבין שהאתר לא נתן לגולש את מה שהוא רצה ויוריד אותו בתוצאות.

 

הפניות 301 (redirect)

הפניה 301 היא הפניה קבועה, שלוקחת את המשתמשים לכתובת האתר החדשה של דף או אתר לפי קוד הסטטוס של HTTP. הדבר נעשה כאשר התוכן בעמוד המקורי השתנה והועבר למיקום חדש, או כאשר התוכן הוסר מאתר אינטרנט.

 

מה זה USER EXPERIENCE ואיך זה מתקשר ל SEO

חווית משתמש (UX) הוא המונח הכללי לקלות השימוש, השירות וההנאה של אתר או אפליקציה. זה כולל היבטים רבים כמו ניווט באתר, עיצוב ויזואלי וקופירייטינג. חשוב שהגולש יגיע לאתר וגם יהנה ממנו.

דוגמא שקוראת היום הרבה היא אתרים בסמארטפון שהם לא מובייל פרנדלי. הייתי חייב לעבור על כל המושגים כי אי אפשר לכתוב מדריך לקידום אורגני בגוגל מבלי לעבור על המושגים של קידום אתרים ולהבין מה הם אומרים.

 

SEM הוא מודעות בתשלום במנועי חיפוש, פלטפורמות מדיה חברתית, רשתות תצוגה ופורטלים אחרים באינטרנט. קידום קידום אתרים אורגני הוא דרך לגיטימית להרוויח כסף באינטרנט. זה לא ספאמי או blackhat.

SEM משתמש בטכניקות ספאם שאינן אתיות ובעלות השפעות שליליות על המבקרים באתר – הם לא מרוצים מהחוויה שלהם מכיוון שמציגים להם מודעות שהם לא רוצים לראות, מה שמקטין את הסיכוי שאנשים אלו יבקרו באתר שלך שוב.

מדריך קידום אתרים אורגני seo

המדריך לקידום אתר וורדרפרס

אם אין לך עדיין אתר, אפשר ללמוד בחינם איך לבנות אתר במדריך לבניית אתרים לימוד עצמי.

אבל לפני שרצים לקנות קורס קידום אתרים בגוגל SEO חשוב להבין שזה באמת מה שהעסק שלך צריך ושלשם האסטרטגיה שלך הולכת בהתאם לקהל שלך.

כמובן שהתהליך הוא לא שונה משאר האתרים, הצ’קליסט צריך להיות זהה. אבל בגלל שוורדפרס נותנת את האופציה להוריד תוספים שיקלו לנו על החיים, מומלץ מאוד להתקין תוסף שנקרא Yoast SEO.

התוסף עוזר להבין מה בדיוק אתה צריך להוסיף באתר שלך בהתאם למילת המפתח שאותה תרצה לקדם.

חוץ מזה, הוא מאפשר לך סריקה מהירה של גוגל על האתר ונותן טיפים לשיפור בתוך האתר, כמו לצמצם שורות, להוסיף כותרות והאם ביטוי המפתח נכנס מספיק פעמים או נכנס יותר מדי.

לא חובה להקשיב ל100% מהדברים שהוא מציע, אבל כן להסיק מסקנות ורעיונות.

מערכת וורדפרס למי שלא מכיר, היא מערכת שנותנת לך את האופציה לבנות אתר איכותי (כמו 70 מהאתרים בעולם היום) לבד ללא עזרה של מתכנת.

 

אם אתה או את רוצים ללמוד וורדפרס, תוכלו לעבור קורס וורדפרס חינם ללא צורך בידע קודם.

 לפני שמתחילים בכלל את תהליך ה SEO וכל מה שתלמדו במדריך לקידום אורגני בגוגל, חשוב להבין שאתם לא מקדמים בשביל גוגל, אתם מקדמים בשביל הלקוח שלכם!

ישנן דרכים רבות להגדיל את התנועה באמצעות אסטרטגיות אופטימיזציה אורגנית למנועי חיפוש כבר מעכשיו. חלק מהם הם:

1. שפר את כותרות הדפים ואת תיאורי המטא שלך

2. הוסף קישורים יוצאים רלוונטיים

3. צור תוכן משכנע שיש בו הרבה ביטויי מפתח

4. הוסף תמונות מתאימות לדפי התוכן שלך

5. בצע אופטימיזציה של הסרטונים שלך לקידום אתרים

6. השתמשו במדיה החברתית ככלי SEO

מחקר מילות מפתח

השלב הראשון במדריך לקידום אורגני בגוגל הוא מחקר מילות המפתח.

הדבר הראשון שלמדתי כשהתחלתי ללמוד קורס קידום אתרים אורגני הוא לבחור את מילות המפתח הכי רלווטים לאתר. 

היום אחרי כמה שנים בתחום החלטתי שבקורס שלי “קורס seo אונליין” אני כבר לא הולך בדרך הזאת, אלא יותר ללכת על הנושאים הרלוונטיים ודרך זה כבר לבחור את מילות המפתח. ברגע שגוגל מבין שאתה מבין בתחום שלך, ונותן כמה שיותר ערך לגולש, הוא ייקדם אותך בצורה רוחבית ולא על מילת מפתח אחת. פתאום תראה שיש לך עוד רשימה של דברים רלוונטיים שהאתר שלך מקודם בהם גבוה בלי שתכננת!

בתור בעלי מקצוע, אנחנו יכולים לחשוב שאנחנו יודעים בדיוק מה הלקוח שלנו מחפש. אבל מי אמר שזה נכון? יש הרבה דברים שאנחנו חושבים שלקוחות רוצים, אבל בפועל לא תמיד זה ככה.

לפני שאנחנו יוצאים לכתוב תוכן באתר שלנו, אנחנו צריכים לדעת מה הגולש מחפש כדי לדעת במה להתמקד. בשביל זה אנחנו מבקשים מגוגל נתונים על חיפושים. 

גוגל בעצמו נותן לנו את האופציה לבדוק מה אנשים מחפשים בנישה שלנו, וככה להיות מדוייקים יותר, וללכת על ביטויים רלוונטיים יותר.

 

איך עושים את זה?

נכנסים GOOGLE ADWORDS, נרשמים או מתחברים לפי חשבון הג’ימייל שלנו, הולכים ל”כלים והגדרות” למעלה בצד שמאל, ובתפריט שייפתח נלחץ על ה”כלי לתכנון מילות מפתח” (השני מצד ימין מתחת ל”תכנון”).

 

גוגל אדס
מדריך קידום אתרים - מחקר מילות מפתח בגוגל אדוורדס

ברגע שאנחנו יודעים מה אנשים מחפשים, אפשר להתחיל ולכתוב תוכן לאתר.

כתיבת תוכן איכותי.

גוגל אומר שצריך לפחות 300 מילים כדי שהתוכן ייחשב כאיכותי, אבל כמובן שהוא יודע מתי צריך תוכן ארוך או קצר, מאמר אחד או חמש מאות, תמונה אחת או שלוש ואולי גם סרטונים.

תוכן טוב כולל בתוכו כל דבר שיכול להיות מועיל לגולש ולא רק מלל. התוכן שבאתר צריך להיות מאוד ברור ונעים לעין, מסודר בעזרת פיסקאות ורווחים, כותרות ראשיות שיבהירו מהו נושא המאמר – כמו שכאן כותרת המאמר הוא “איך לקדם אתר בגוגל“, כותרות משניות שיחזקו את הכותרת הראשית ופסקאות שיחזקו את הכותרות המשניות והראשיות.

כשאנחנו מדברים על כותרות, הדפדפנים והסורקים של גוגל מזהים זאת בתור H1, H2 (קיצור של HEADLINE) כותרות מסוג H3, ועוד.

(גם את זה תלמדו בתוך קורס קידום אתרים seo שהכנתי לכם)

 

בלוג ומגזין לקידום האתר

אתר טוב הוא אתר שמחדש תכנים לפחות פעם בשבוע. כמובן שאת האתר עצמו ואת העמודים הפנימיים אין צורך לשנות כל הזמן.

לכן יש את עניין הבלוג או המגזין שאותו אפשר לעדכן אחת לשבוע בהתאם לחיפושי הגולש.

בלוג הוא כלי מצויין לקידום האתר בהתאם למחקר מילות המפתח.

 

קישורים נכנסים לאתר לקידום האתר

למה צריך את זה? אז בגדול לא תמיד באמת צריך את זה ויש גם מילות מפתח שאפשר להתברג איתן מהר מאוד ובלי קישור אחד. אז למה לא כולם מקדמים את האתר שלהם בלי לשבור את הראש עם קישורים מעצבנים?

הסיבה היא שאם יש אתר עם תוכן מצוין על מילת מפתח ומולו עומד אתר מתחרה עם תוכן מצוין גם כן, יהיה לגוגל עוד סיבה להחליט שהאתר שהכניס קישורים טובים יותר – כנראה גם טוב יותר בשביל הגולש.

 

קישורים לSEO וקישורים לתנועה לאתר גם כאן יש כמה סוגי קישורים שתצטרכו להכיר.

כמו שהוסבר קודם, אתר טוב לא מספיק, וצריך שאתרים אחרים ימליצו עליו. גוגל תמיד יעדיף אתר עם אוטוריטה בתחום.

זאת אומרת שמותג מוכר יקבל עדיפות על פני חברה אנונימית וחלק הקיטריונים הם כמות הקישורים שנמגיעים מאתרים אחרים לתוך האתר שלנו, וזה מגביר את הסריקה ואת התנועה לאתר שלנו.

קישורים הם לא דבר שקל כל כך להשיג. כי יש הבדל אם אנחנו מקבלים קישור מתוך מאמר בYNET או קישור מתוך אחד התגובות במאמר.

יש מקומות כמו טוקבקים, רשתות חברתיות יוטיוב או ויקיפדיה שהקישורים שיצאו לכיוון האתר שלנו לא ייחשבו ע”י גוגל, והם נחשבים קישורי NOFOLLOW.

קישורים מסוג זה יביאו תנועה לאתר, אבל לא ייסרקו בגוגל. קישורים אלה אמנם לא מעלים את הדירוג של האתר מבחינת ה SEO, אבל גוגל כן יבין שמדובר באתר שמבין בתחום שלו וכן ייתן בזה חשיבות.

אפשר לבדוק כמות של קישורים נכנסים לאתר בעזרת כלי נקרא ahrefs, ubbersuggest או semrush, וגם לבחון שם דברים נוספים כגון מחקר מתחרים ועוד…

 

גוגל אנליטיקס, מדידת נתונים והסקת מסקנות בשיווק דיגיטלי

הדבר הטוב ביותר בתחום השיווק הדיגיטלי הוא שכל דבר היום בתחום הדיגיטל ניתן למדידה.

 אם בעבר היינו צריכים להרים קמפיין טלויזיוני או מודעה בעיתון, אנחנו לא יודעים לכמה אנשים זה הגיע וכמה מהם התקשרו וסגרו.

היום כל פרסום שנוציא בדיגיטל, או נקדם את האתר שלנו ברמה שיגיעו אליו ברמה אורגנית, אנחנו יכולים לדעת מאיזה מקור הגולש הגיע, כמה זמן נשאר באתר, איזה עמודים צפה וכמובן האם רכש או ביצע המרה.

ע”י הטמעת קוד, אפשר לנתח את האתר שלנו בעזרת גוגל אנליטיקס ולמדוד כמעט כל דבר על הקהל הפוטנציאלי שמגיע לאתר שלנו.

סיכום:

מקווה שהמאמר עזר לך. המטרה שלי במדריך קידום אתרים היה להנגיש לך את כל החומר בתחום זה דבר קצת מסובך בעיקר בגלל שזאת תורה שלמה ואי אפשר ללמד אותה על רגל אחת.

כמובן שיש עוד הרבה מה ללמוד ואת שאר הדברים תוכלו למצוא כאן בבלוג בתחום הSEO בפוסטים  קצת קצרים יותר ולא ברמה של מדריך קידום אתרים כמו זה.

קידום אתרים בגוגל הוא תחום מאוד רחב. אבל העיקרון בו הוא מאוד ברור – תהיה כמה שיותר סמכותי, מעניין ורלוונטי לגולש שלך- אם הוא רוצה לדעת על אוכל בריא לכלבים, שיגיע למומחה לכלבים שמסביר על אוכל בריא לכלבים.

אם אתה רוצה להעמיק את הידע שלך בתחום ולקדם את העסק שלך בגוגל, אתה חייב ללמוד לקדם את האתר שלך ואת העסק שלך באינטרנט!

רוצה לבדוק את מצב האתר שלך בגוגל?

לא מעוניין ללמוד קורס קידום בגוגל? אפשר להבין… 

קידום אורגני בגוגל זה עבודה בפני עצמה, ובשביל זה אנחנו כאן!

השאר את הפרטים שלך ונבדוק לך את מצב ה SEO של האתר שלך בחינם!

 

מה נבדוק לך באתר:

  • איזה מילות מפתח מדורגות אצלך בגוגל
  • מחקר מילות מפתח והמלצות על איזה מילות מפתח יהיה לך קל יותר להעלות מהר יותר דרכם בגוגל.
  • דפים שתקועים בגלל סיבות טכניות שאפשר לסדר ולשחרר מהתקיעות.
  • מה המתחרים שלך עשו כדי להגיע לעמוד הראשון ואיך אפשר לעקוף אותם.