איך יוצרים אסטרטגיה שיווקית לעסק שלך?

אסטרטגיה שיווקית היא תוכנית פעולה המסייעת לחברה להגדיר את מעמדה בשוק. זוהי גם תוכנית פעולה שעוזרת לחברה לזהות, להבין ולספק את הלקוחות שלה. ניתן לחלק אסטרטגיה שיווקית לשלושה חלקים: 1) פילוח 2) מיצוב 3) יישום. פילוח: השלב הראשון ביצירת אסטרטגיה שיווקית הוא זיהוי לקוחות היעד שלך. זה כולל זיהוי גודל השוק של המוצר שלך ולמי אתה הולך למכור אותו. אתה צריך לדעת איזה סוג של אנשים אתה הולך למכור את זה גם לפני שאתה יכול להבין איך הכי טוב להגיע אליהם עם המסר או המוצר שלך.

אסטרטגיית שיווק: אסטרטגיה, תוכניות ומטרות

מיקום: לאחר מכן, אתה צריך להחליט באיזה מיקום אתה רוצה את החברה או המוצר שלך להיראות. זה המקום שבו אתה תמכור את המוצר שלך. לדוגמה, אם היית מוכר פריט מזון אז היית רוצה למכור אותו באזור עם ריכוז גבוה של אנשים שנמצאים בשוק עבור סוג זה של פריט מזון.

דוגמה טובה לאסטרטגיית מיצוב תהיה הסלוגן של נייקי, "Just Do It". הסלוגן הזה הוא הצהרה שממצבת את נייקי כשונה מהמתחרות שלה .

מיצוב: חשוב לא רק להגדיר את המוצר או החברה שלך, אלא גם למקם אותו. אמנם מיצוב אינו כרוך בהגדרה ברורה של מה המוצר או החברה שלך, אך הוא כרוך בתיאור כיצד אתה שונה מאחרים באותו שוק. שוב, הסלוגן של נייקי מספק דוגמה למיצוב עם הביטוי "Just Do It".

יישום: יישום הוא תהליך של העברת עמדתך לאחרים. זה השלב שלאחר המיקום.

איך אתה מודד את ביצועי השיווק שלך?

שיווק הוא תהליך של ניהול וביצוע תפיסה, תמחור, קידום והפצה של רעיונות, סחורות או שירותים כדי ליצור חילופים שיספקו את הצרכים והרצונות של הלקוחות.

תמהיל השיווק הוא מכלול הכלים בהם משתמשת החברה לקידום מוצריה. זה כולל מוצר, מחיר, מקום ומבצע.

ארבעת הPS: מוצר: מה אתה מוכר? מחיר: כמה אתה גובה עבורו? מקום: היכן הלקוח שלך יכול למצוא את המוצר שלך? קידום: איך לגרום לאנשים לקנות את המוצר שלך?

מדדי שיווק הם נתונים מדידים המספקים תובנות לגבי ביצועי שיווק ואפקטיביות. הם משמשים על מנת להעריך את הצלחתו של קמפיין שיווקי או אסטרטגיה עסקית.

שלושת המטרות העיקריות של אסטרטגיית שיווק

לאסטרטגיות שיווק שלוש מטרות עיקריות:

הראשון הוא פיתוח מותג של חברה ויצירת בסיס לקוחות.

השנייה היא להגדיל את נתח השוק של החברה

והשלישית היא לייצר הכנסות.

אסטרטגיות שיווק חשובות לכל עסק שרוצה להצליח בעולם התחרותי של היום. חברות צריכות להשקיע זמן, כסף ומשאבים באסטרטגיות שיווקיות אם הן רוצות לשרוד בעולם התחרותי הזה.

איך תדעו אם יש לכם אסטרטגיית שיווק טובה?

אסטרטגיית שיווק טובה היא כזו שמסוגלת ליצור יתרון תחרותי בר קיימא ולייצר החזר על ההשקעה. אסטרטגיה שיווקית צריכה להיות מסוגלת לענות על השאלות הבאות:

– מה אתה מנסה למכור?

– מי שוק היעד שלך?

– איך מגיעים לשוק היעד שלך?

– מהם היתרונות של המוצר או השירות שלך?

– כמה זה עולה?

האם אתה צריך חזון ברור כדי ליצור אסטרטגיה שיווקית מוצלחת?

חזון שיווקי ברור הוא חיוני ליצירת אסטרטגיית שיווק מוצלחת. חזון טוב אמור להיות מסוגל לענות על השאלות הבאות: מהי מטרת הקמפיין? למי אנחנו מכוונים? באילו ערוצים נשתמש?

ללא חזון ברור, קל מאוד לאבד מיקוד ולבסוף לבזבז זמן וכסף על קמפיינים לא רלוונטיים.

מהם היתרונות של אסטרטגיית שיווק?

ניתן להגדיר אסטרטגיה שיווקית כתוכנית שנעשתה כדי לעזור לחברה להשיג את מטרותיה. חשוב ליצור אסטרטגיה שיווקית מכיוון שהיא עוזרת לחברה לדעת מה היא רוצה להשיג וכיצד היא מתכננת להשיג זאת.

היתרונות של אסטרטגיית שיווק הם שהיא מאפשרת לך לתקשר טוב יותר עם המותג שלך, מגבירה את נאמנות הלקוחות ועוזרת לך להגיע ליותר אנשים.

מה ההבדל בין תוכנית שיווק שנתית לאסטרטגיה שיווקית?

תכנית שיווק שנתית היא תכנית מפורטת כיצד להשיג את יעדי החברה לשנה. זה כולל את האסטרטגיה השיווקית, התקציב וקהל היעד.

אסטרטגיה שיווקית היא מסמך המתאר את יעדי השיווק של החברה ואת גישתה להשגתם.

לסיכום שלי אליכם:

אל תוציאו שום קמפיין באוויר, אפילו לא שקל אחד בפרסום ממומן לפני שבניתם לעצמכם אסטרטגיה שיווקית. לפעמים זה נראה שעסקים מצליחים מעלים פוסטים ומאמרים לפי מה שבא להם כרגע בראש אבל זה לא קורה ככה, כי ברוב המקרים זה דברים שכבר תוכננו מספר חודשים לפני פרסום התוכן.

זה לא אומר שלא צריך להיות מעודכנים על מה שקורה ולהעלות בנוסף. כמו למשל מקרה וויל סמית עם הסתירה לכריס רוק, שכבר אחרי מספר דקות כבר זכה לממים גדולים שפורסמו על ידי בעלי עסקים כדי לקדם את המוצרים שלהם. זה לא היה במקום התכנון שהיה אמור להתפרסם באותו יום לפי התכנון שלהם, אלא בנוסף.

שתף את הפוסט:

אהבת? הירשם לניוזלטר כדי לקבל עוד תכנים מפנקים לשיווק וקידום העסק שלך!

בניית אתרים לעסקים
קידום אתרים אורגני
קידום אתרים באינטרנט
משפך שיווקי
קורס חינם לבניית דפי נחיתה בוורדפרס
קורס פרסום ממומן בגוגל
קורס פרסום ממומן בגוגל לבעלי עסקים
תיק עבודות- אתרים שבנינו. אתר עם תמונות
אתרים לדוגמא