איך לבנות אסטרטגיה שיווקית באינטרנט בדגש על קידום אתרים בגוגל
דיברנו על ההכנה שאנחנו צריכים לעשות כשאנחנו בונים אתר לעסק, אבל כמו כל דבר, צריך לבוא מוכנים. המאמר הזה מתמקד בעיקר בתחום ה SEO, אבל לבנות אסטרטגיה שיווקית באינטרנט תקף גם אם העסק שלך יצטרף שיווק ברשתות חברתיות או אפילו בפרסום ממומן בגוגל.
אם לא נתכנן לנו זמן מוקצב לאסטגיה שלנו לקידום האתר, אנחנו יכולים לרוץ פשוט על כלום וזה רק יבלבל אותנו, אבל כדי שנדע לסדר את הזמן שלנו נכון, כמו כמה קישורים צריך בחודש, כמה מאמרים וכמה שעות ואיזה סוג של תוכן יכול להצליח, אנחנו צריכים לפזול למתחרים הכי טובים בענף שלנו.
נכנסים לכלי למחקר מילות מפתח, ועושים מחקר מעמיק תוך כדי התמקדות על כמה אלמנטים. האתר שלך הוא כנראה חדש, ולכן הוא יצטרך להתמודד מול כרישים, ולכן מתחילים להתמקד במילת מפתח שמגדירה את הדף שלנו בצורה הטובה ביותר והמדוייקת ביותר.
חשוב שהביטוי יהיה עם נפח חיפושים גבוה יחסית, אבל להשתדל שיהיה עליו פחות תחרות ואותו לסמן כביטויי מרכזי, עם עוד כמה ביטויים מרכזיים קטנים יותר כדי שאנשים יוכלו להיכנס דרכם גם לאתר ומשם להימשך לעמוד המרכזי.
אחרי שהחלטנו מה הביטוי, מריצים עליו חיפוש בגוגל ושומרים לעצמנו את שלושת התוצאות הראשונות (אלה שלא ממומנות ולא פורטלים)
מי האתרים שאותם אנחנו רוצים לעקוף?
אמנם אנחנו מדברים על קידום אתרים בגוגל, וידוע שבין גוגל לבין פייסבוק ואינסטגרם אין שיתוף פעולה גדול (אי אפשר באמת לדעת…)
אבל טוב לבדוק האם יש להם דף עסקי/קבוצת פייסבוק, כל כמה זמן מעלים פוסט, עד כמה הם פעילים ברשת, כל כמה זמן הם מעלים פוסט ומאמרים באתר, ואפילו לקחת את זה גבוה יותר ולהכניס את האתר שלהם לכלי של UBBERSUGGEST, ולבדוק מהם הקישורים הנכנסים אליהם ומה הרמה של האתר מבחינת ציון האיכות.
אחרי שהבנו את כל הדברים האלה, מתחילים לבנות אסטרטגיה שיווקית באינטרנט, ויודעים בדיוק מה אנחנו הולכים לעשות, וזאת תהיה חוברת העבודה שלך לחודשים הקרובים.
זאת הייתה עבודה על קצה המזלג מבחינת סקר ומחקר ענף בSEO. אם התכנון שלך לקחת את זה רחוק יותר, הייתי ממליץ גם להירשם לSEMRUSH או ל AHREFS ושם יש את כל הפרטים שיכולים לעזור לך “לקחת” את כל הפעולות שהמתחרה שלך עושה, ולנסות לעשות את זה טוב יותר, כמו איזה תוכן הוא נותן, מאיפה הוא משיג קישורים ועוד.