ה’ ישמור יאללה בלאגןןןן! גוגל עושה עוד שינויים בקידום האורגני, מה לעשות?
קודם כל לא להבהל!
צפו בסרטון הזה לפני שאתם מתחילים לקלל את גוגל:
העדכון האחרון בעולם ה-SEO מדגיש את חשיבות האיכות על פני הכמות, שינוי שמתהווה כבר כמה שנים ונראה שמתחזק עם עדכוני הליבה של גוגל, במיוחד מאז העדכון המרכזי של 2023.
הסיבות למעבר הזה:
- גוגל מחפשת תוכן איכותי יותר: בשנים האחרונות גוגל שינתה את האופן שבו היא מעריכה אתרים. היא מתעדפת תוכן שעונה על שאלות המשתמשים בצורה ברורה ומקיפה, במקום אתרים שמכילים כמויות גדולות של דפים עם ערך נמוך או משוכפל. עדכונים כמו ה-Helpful Content Update הדגישו את השינוי הזה, כשהם מענישים אתרים שמייצרים תוכן שלא תורם לחוויית המשתמש.
- פחות דפים = יותר תנועה: מחקר של קווין אינדיג, מומחה SEO, הראה שדווקא הפחתת כמות הדפים באתר יכולה להוביל לעלייה בתנועה האורגנית. אתרים שהסירו דפים לא איכותיים או כאלה שלא קיבלו תנועה ראו עלייה משמעותית בביצועי האתר. למשל, אתר שהכפיל את מספר הדפים שלו במהירות עקב באג טכני חווה ירידה חדה בתנועה כאשר גוגל זיהתה את הבעיה(Diggity Marketing).
- סימנים אדומים לגוגל: כאשר לאתר יש אחוז גבוה של דפים עם תנועה נמוכה או אפסית, גוגל עלולה לראות זאת כסימן שלילי לדירוגים הכוללים של האתר. האתרים שהצליחו להתאושש מעדכוני HCU הסירו דפים בעייתיים, מה שהוביל לשיפור משמעותי בדירוגים. גוגל מאשרת שכאשר מסירים תוכן שאינו מועיל, ניתן לשפר את הדירוגים של יתר התוכן באתר(Diggity Marketing).
- מניעת “זיהום אינדקס”: אינדוקס מיותר של דפים באיכות נמוכה מכביד על גוגל ומשפיע על היכולת שלה לדרג בצורה מדויקת את התוכן החשוב באמת באתר. גוגל מעדיפה אינדוקס של דפים שנחשבים איכותיים ויכולים לתרום למשתמשים.
- חיזוק סמכות תוכן: אתרים שמתרכזים ביצירת תוכן מעמיק ואיכותי נחשבים לבעלי סמכות גבוהה יותר בנושאים שלהם. זה לא רק משפר את הדירוגים, אלא גם את חוויית המשתמש ואת הסיכוי לתנועה חוזרת לאתר. תוכן איכותי גם זוכה ליותר שיתופים וקישורים חיצוניים, שמחזקים את הסמכות של האתר בעיני גוגל.
יש לך אתר?
השאר פרטים ונבצע לך בדיקה חינם על האתר