מחקר מילות מפתח לקידום אתרי אינטרנט

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

זמן נדרש: 10 דקות.

שלבים מומלצים לביצוע מחקר מילות מפתח לקידום אתרי אינטרנט בגוגל בצורה הטובה ביותר.

ניווט מהיר:

  1. למה צריך לבצע מחקר מילות מפתח לקידום אתרי אינטרנט?

    מחקר מילות מפתח (תיאוריה). למה צריך בכלל לבצע מחקר מילות מפתח?

  2. הורדת נתוני חיפוש מגוגל

    גוגל מאפשרת לך לדעת באיזה דרך ואיזה מילים משתמשים הגולשים כשהם מחפשים פיתרון לבעיה שלהם. ברגע שנדע מה הגולש שלך מחפש, נוכל לדעת על איזה מילת מפתח לשים את הפוקוס ולהתקדם מהר יותר בהתאם.

  3. ביטויי זנב ארוך

    ככל שנעשה מחקר ספציפי יותר במילות המפתח, התחרות תהיה קטנה יותר. לכן חשוב להשתמש בכלים כמו KEYWORDTOOL.IO כדי לקבל רעיונות לביטויי זנב ארוך בהתאם להשלמה של גוגל.

  4. תגיות מותאות לקידום ב SEO

    צריך לדעת בהתאם לתוצאות המחקר שלנו, מה אנחנו רוצים להכניס בתור כותרת ראשית, כותרות משניות או מילים בפסקאות שיחזקו את הכותרות ויעזרו לרובוטים של גוגל להבין על מה המאמר מדבר.

  5. סינון וסידור הדוח והכנת תבנית למאמרים עתידיים

    אחרי שהבנו מה אנחנו רוצים להשאיר ומה ההיררכיה של הביטויים מבחינתנו, אפשר לכתוב מאמרים בנושא ולהתחיל להביא תוכן איכותי בעצמכם או בעזרת כותב מאמרים.

הרבה שואלים אותי למה חייבים לכתוב את התוכן שלהם סביב מילות מפתח במקום פשוט לכתוב על בעיה ולתת פיתרון לבעיה וסגרנו סיפור.

יש בזה משהו נכון ואמיתי כשאתה פונה ישירות לגולש בלי טריקים, אבל לצערינו העולם לא ורוד כל כך, וגם כשגוגל אומרת “תכתבו לגולש כאילו אין גוגל”, זה קצת מקשה כי אם גוגל לא יידע על מה התוכן, הוא לא יוכל להציג אותו לגולש והגולש לא יוכל להיחשף ולהנות מהתוכן.

לכן אני אישית ממליץ לכתוב באמת לגולש ברמה חופשית (אחרי שכבר עשינו את מחקר מילות המפתח), ואז להכניס את מילות המפתח בצורה הטובה והחלקה ביותר שתתאים לתוכן.

סיבה שניה שבגללה עושים מחקר מילות מפתח מעמיק לקידום אתרי אינטרנט, הוא שיכול להיות שגולשים מחפשים את התוכן שלך בכל מיני וריאציות שונות, שאולי כדאי לך להתמקד בהן ולא רק בשפה המקצועית.

דוגמא לאיש מקצוע בתחום הנדל”ן שיקרא למוצרים שלו “נכסים” לעומת הלקוחות שלו שיחפשו את זה בשורת החיפוש של גוגל בתור “דירות”.

גולש שיקליד ביטויי בשורת החיפוש בגוגל לעומת גולש אחר שיקליד את אותו ביטוי, אבל עם תוספת של עוד מילה- שניהם יקבלו תוצאות שונות מבחינת המיקומים למרות שהביטויים עצמם כמעט זהים! לכן חשוב מאוד על מה להתמקד.

תחשבו על עצמכם לדוגמא. יש דברים שאתם לא מבינים כל כך בהם, וכתשאלו איש מקצוע תשאלו בדרך מסויימת ותנסו להראות חכמים יותר מולו, לעומת שאלה שאתם כותבים בגוגל, תרשמו את זה בדרך שלכם בלי להתחשבן על חוסר הידע בנושא, ולכן חשוב לקחת רעיונות מהכלים של גוגל, כי מי שיודע מה קורה עם הנתונים של גוגל הכי טוב זה גוגל בעצמו, והוא שמח לשתף אותך בזה…

הורדת נתוני חיפוש מגוגל

השלב הראשון הוא להיכנס לגוגל אדס ולהיכנס לחשבון שלך (אם אין לך חשבון עדיין, ההרשמה היא מאוד מהירה באמצעות חשבון הג’ימייל האישי שלך).

מזל טוב, אתה במערכת הפרסום של גוגל, שם כל נתוני החיפוש של כל משתמשי העולם בגוגל חוץ ממדינות מסויימות. אותנו מעניין עכשיו נתוני החיפוש, וכדי להגיע לשם הולכים לפינה למעלה בכפתור של המפתח שוודי, ולוחצה על “הכלי לתכנון מילות מפתח” או באנגלית “KEYWORD PLANNER”.

כמו בתמונה:

מחקר מילות מפתח לקידום אתרי אינטרנט
הכלי לתכנון מחקר מילות המפתח

הוא ישאל אם אנחנו מעדיפים נפח ותחזיות או רעיונות למילות מפתח. אנחנו רוצים יותר לכיוון של רעיונות למילות מפתח כדי ליצור לעצמנו כמה שיותר רעיונות.

בשורת החיפוש בכלי הזה יש 2 אפשרויות:

להכניס מילות מפתח– לחשוב על כל מילות המפתח הרלוונטיות ופשוט לזרוק לתוך השורה עם הפרדה בין כל ביטוי בעזרת פסיק. אפשר עד 10 ביטויים, וזה ייתן לגוגל יותר הכוונה על כוונת הגולש.

להכניס אתר מתחרה– אפשר להוסיף אתר של מתחרה באותה הנישה, וככה לקבל עוד רעיונות מאתרים אחרים, הייתי ממליץ להשתמש בזה אחרי שעשינו כבר רשימה של מילות מפתח מהשיטה הראשונה ואת זה להכניס כתוספת…

חשוב לסמן את שפת החיפוש ואת הדמוגרפיה- אם החלטנו שאנחנו רוצים בישראל, אז לסמן ישראל…

אחרי שלחצנו המשך, נקבל דוח עם תוצאות, נוריד אותו לאקסל או לגוגל דרייב ונתחיל לסנן את מה שרלוונטי יותר ומה שרלוונטי פחות. יש כמה שיטות לדבר הזה, אני בדרך כלל עושה לפי רמות.

מה שהכי רלוונטי אני מסמן בצבע צהוב, וזה הביטויים המרכזיים של האתר. אחריהם בכתום שזה ביטויי עזר שמאוד קשורים לביטויי המרכזי, ומשאיר בצבע לבן ביטויים שקצת פחות קשורים אבל כן יכולים להדגיש על הנושא ולמקד את הקורא.

עכשיו שלא תטעו, יכול להיות שתקבלו דוח עם 1000 ביטויים, ו50 אחוז מהם יהיו לא רלוונטיים בכלל. הסיבה היא שגוגל ראה שבאתר מסויים של מתחרה שלך יש את שם הכתובת של המקום, והוא חשב שזה רלוונטי, אז פתאום תראו משה דיין בהקשר של איך לשחרר את הגב…

לכן לא להיבהל אם תראו דברים שממש לא קשורים, ופשוט צריך למחוק אותם או לסמן באדום.

ביטויי זנב ארוך

כמו שראית בסרטון למעלה, וכמו שבטוח שמת לב במחקר מילות מפתח שלך, ככל שהביטויי כללי יותר הוא בעל נפח חיפושים גדולה יותר, אבל גם קשה יותר מבחינת התחרות. אבל ככל שהביטויי ארוך יותר וממוקד יותר, נפח החיפוש יורד כי אנשים נוטים להיות כללים יותר, אבל התחרות יורדת.

ביטויי זנב ארוך זה לקחת ביטויי מסויים ולהוסיף לו עוד מילה או שתיים כדי לעשות את המאמר ממוקד יותר. לדוגמא במקום להתמקד בביטוי “שיווק באינטרנט” שהוא ביטויי מאוד כללי, אפשר להוסיף כמה מילים כמו “שיווק באינטרנט באמצעות קידום אתרים”, וככה המיקוד יגיע לאנשים שיחפשו שיווק באינטרנט באמצעות קידום אתרים, ויהיו אפילו רלוונטיים יותר, למרות שנפח החיפוש ירד.

כלי ממש טוב שמאפשר לקבל ביטויי זנב ארוך מומלצים הוא KEYWORDTOOL, והוא נותן עוד רעיונות שאפשר להשתמש כדי להגיע גבוה מהר יותר.

גם על זה פינקתי אותך בסרטון, כזה אני…

ביטויי זנב ארוך לקידום אתרי אינטרנט

איך למצוא ביטוי זנב ארוך?

לפני שאנחנו מתחילים לכתוב באתר, אנחנו רוצים לבדוק מה הגולש מחפש באתר שלנו.
בשביל לדעת מה הוא מחפש, מעבר לניחושים, אנחנו משתמשים בכלים של גוגל.


הדבר הראשון, מונחי היסוד של בית העסק. במה בית העסק באמת עוסק. אם בית העסק
מתעסק בעיקר על תזונה וכושר, אז מונחי היסוד שלו זה תזונה, כושר, תוספי מזון,
דיאטות, חלבונים וכו’..


אם מונחי היסוד שלנו באתר היו תזונה, כושר, תוספי מזון, דיאטות וחלבונים.
הביטויים המרכזיים יהיו קצת יותר ספציפיים, כגון: חלבונים עם לקטוז, חלבונים עם
פחמימות, דיאטת שומרי משקל תוספי תזונה למתאמנים וכו’…

בדרך כלל בביטויים מרכזיים ומונחי יסוד, הביטויים עדיין כלליים מדי, וצריך להבין
איזה סוג של אתר אתה מעוניין לקדם, ואם התחרות עליו כרגע היא קשה מדי, או שזה
תחום שהוא כרגע חדש, ואז אין תחרות כמעט.


ביטויי זנב ארוך, הם ביטויים שייכנסו בתוך המאמר ביחד עם הביטוי המרכזי כדי לתת
נפח גדול יותר למילת המפתח אבל לא לכמות החיפושים.


בדרך כלל כשאני מקדם אתר שהתחרות עליו גבוהה מדי ואני רוצה להגיע לעמודים
הראשונים מהר עבור אותה מילת חיפוש, אני ישר הולך על קידום המאמר על ידי ביטוי זנב ארוך. זאת אולי
שתתן לי פחות אנשים להגיע אליהם, אבל אפקטיבית הרבה יותר כי היא תתין לי את הקהל היותר ממוקד ומעוניין.

רק חשוב מאוד להכניס ביטויי זנב ארוך בצורה אלגנטית שמתאימה לתוכן של האתר שלך!

תגיות, כותרות H1, H2 ותגיות

את כל המהלך הזה של המחקר אנחנו עושים כדי שנוכל לדעת מה כותרת האתר שלנו, מה הכתורת הראשית של הדף או של המאמר, מהן הכותרות המשניות והפיסקאות בעמוד.

זה מאוד קשור להיררכיה, מהו העמוד הכי חשוב לנו, מהם העמודים המשניים ואיזה ביטויים לתת להם ומה כדאי לנו להשאיר לפוסטים ומאמרים שדרכם יוכלו להגיע לדף העיקרי.

סיום מחקר מילות מפתח ואופטימיזציה לאתר

מתחילים לסנן מונחים שלא רלוונטים לעסק או לנישה שלנו,
וזאת על מנת שנוכל להשתמש במחקר בצורה נקייה כדי לשלב
את המונחים החשובים ולהתמקד בהם למטרת קידום המונח הספציפי,
בהתאם לצרכי להגולש.


הסירטון הזה יחסית ארוך בעיקר בשביל ההדגמות, מומלץ לראות עד שהבנת את הפואנטה
ואז חובה להוציא גם מחקר אישי שלך!


נ.ב- כנראה שהנתונים שתקבל יהיו בטווחי חיפוש ולא במספר מדוייק, אבל זה בסדר כרגע ואפשר לעבוד עם זה.
במידה וחשוב לך מספר חיפושים מדוייק יותר, ניתן להוציא קמפיים ממומן בגוגל ואז הוא משחרר
חיפושים מדוייקים יותר, כרגע זה לא חובה.

סינון ביטויים במחקר מילות מפתח לקידום אתרים באינטרנט

אוקיי. זה היה ארוך (מאוד)!

מקווה שזה עזר לך קצת, ואם הגעת עד לפה, אני מוריד בפניך את הכובע!

אני בטוח שזה יצליח לך, כל שאלה אפשר לפנות במייל כי זה נושא מסובך קצת.

אם הגעת עד לכאן, במאמר הבא אני אלמד אותך איך לבנות לעצמך תבנית למאמרים, כדי שיהיה לך קל יותר לכתוב מאמר מושקע ב20 דקות במקום להמציא את הגלגל כל פעם מחדש!

אהבת את התוכן? שתף עם מי שזה יכול לעזור לו!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן