בטח יצא לכם לשמוע את הביטוי נכסים דיגיטליים ואמרתם לעצמכם “עוד איזה שם יפה שנותנים למשהו שמבטיח הרבה ולא נותן כלום”…
אז נכון, זה באמת לא נותן כלום אם רק בונים אותו ולא עושים איתו את מה שצריך. אבל מתי שיש לנכס מטרה מסויימת ועובדים עליו כמו שצריך, הוא באמת יכול להצדיק את השם “נכס”.
מהם הסוגים השונים של נכסים דיגיטליים?
אם נסתכל על החיים האמיתיים, יש לנו נכס שהוא כמו בית, רק במקרה שלנו הוא אתר, דף פייסבוק, עמוד אינסטגרם או כל מקום שנותן לנו לאחסן את התכולה שלנו. אם בחיים האמיתיים זה הרהיטים, אז בעולם הדיגיטלי זה התוכן והידע שלנו.
עכשיו השאלה היא איפה אתה מאחסן את כל הידע שלך ואת כל מה שיש לך לתת ללקוחות שלך. האם זה באתר, ברשתות החברתיות, בווטסאפ או בכל מקום אחר?
מה מציע אתר שנכסים דיגיטליים אחרים לא מציעים?
אתר אינטרנט הוא נכס דיגיטלי המציע מגוון רחב של תכונות. אתרי אינטרנט אינם מוגבלים רק לאירוח תוכן, הם יכולים גם לספק למשתמשים חוויה אינטראקטיבית, והם יכולים לשמש ככלי שיווקי.
היתרון העיקרי של אתרי אינטרנט הוא שהם נגישים בקלות על ידי רוב האנשים. לאתרים יש את היכולת לאחסן נתונים בצורה יעילה יותר מנכסים דיגיטליים אחרים. לרוב האנשים יש גישה לאינטרנט, מה שאומר שיש להם גישה לכל אתר באינטרנט. זה נותן לאתרים יתרון על פני נכסים אחרים מכיוון שהוא מאפשר להם להגיע ליותר אנשים ולספק להם את התוכן שמתארח באתר שלהם.
הנכס היחיד שבאמת יש לך עליו שליטה מלאה של מה להכניס לאתר ומה לא, בגלל שאתר אינטרנט הוא נכס דיגיטלי מלא שלך. אם אתה מסתמך רק על דף פייסבוק ועמודים עסקיים של פייסבוק ואינסטגרם, אתה תלוי ברצונות שלהם. זאת אומרת שאם מחר הם יחליטו להחרים לך את הדף- אז ביי ביי לדף היפה שלך, ואין עם מי לדבר.
(בדומה מאוד לחוזה שכירות, זה אומר שהנכס הדיגיטלי שהוא לא שלך, אי אפשר לשלוט עליו)
מהם היתרונות של נכסים דיגיטליים?
היתרונות של נכס דיגיטלי הם שברגע שהוא נותן עבודה ומכניסים אליו מספיק אנשים שמעוניינים במה שיש לך להציע, אז אפשר לדבר במספרים.
אם מישהו נכנס אליו לאתר בגלל סיבה מסויימת, אפשר גם להציע לו דברים שיכולים לעניין אותו ושאולי ירצה אח’’כ גם לקנות במידה ומדובר במוצרים שלכם. ואם לא, אז תמיד אפשר להכניס לתוך האתר שלך פרסומות ולקבל תשלום עבור קליקים וחשיפות או אפילו גם תוכניות שותפים.
לדוגמא אתם מתמחים בכל מה שקשור למספרה ובניתם אתר אינטרנט על שיער וגם התחלתם להכניס תוכן משעניין אנשים שמתעניינים בטיפוח של השיער.
מי שיכנס לכם לאתר אתם יכולים “לצבוע אותו” באמצעות קוד מעקב ופשוט לפרסם לו מוצרים שקשורים לשיער. ואז המוצרים ירדפו אחריו בפייסבוק, בגוגל באינסטגרם ובכל אתר שרק ייכנס אליו.
זה לא אומר שישר יקנה, אבל פסיכולוגית כשבן אדם רואה משהו רוצה מעל 7 פעמים זה כבר נכנס לו לתת המודע, ומעלה את אחוזי ההמרה. ברוב המקרים אנשים לא ירכשו בפעם הראשונה שהם רואים את המוצר.
מהם כמה מהחסרונות של נכסים דיגיטליים?
ננכס דיגיטלי זה דבר מדהים ושום חיסרון לא יוריד ממנו את הערך. אבל יש כמה חסרונות של נכסים דיגיטליים שאתה צריך להיות מודע אליהם. לדוגמה, ייתכן שאנשים לא ירצו לשתף אותם כי הם לא רוצים שהחברים או העוקבים שלהם ידעו שהם ביקרו באתר מסוים או רכשו משהו מחנות מקוונת. בנוסף, אם הנכס הדיגיטלי לא מותאם כראוי לקהל הנכון, ייתכן שהוא לא ישותף באותה מידה כפי שהיה ממוקד לקהל מסוים.
איך אני יכול ליצור נכס דיגיטלי?
נכס דיגיטלי הוא משהו שניתן להשתמש בו כדי לעזור לחברה שלך לצמוח. זה כולל דברים כמו דפי אינטרנט, פוסטים בבלוג, אינפוגרפיקה וסרטונים. יצירת נכס דיגיטלי עלולה להיות תהליך מייגע ולעתים קרובות דורשת שימוש במספר תוכנות.
למרבה המזל ישנם כלים מקוונים רבים שיקלו עליכם את התהליך הזה. אלה כוללים את:
Canva, שהיא תוכנית מקוונת לעיצוב גרפי
WIX שהיא תוכנית לבניית דפי נחיתה ואתרים מעוצבים
יש לה הרבה חסרונות לעומת מערכות כמו וורדפרס, אבל היא בהחלט יכולה לעשות את העבודה למישהו שרוצה משהו פשוט וחינמי.
אבל הדרך הטובה ביותר היא כמובן בניית אתר בוורדפרס עם שימוש בפלאגינים נכונים. זוהי מערכת בניית האתרים הטובה בעולם ומהווה מעל 50% מהאתרים באינטרנט ולומדים אותה אפילו בקורסי הפיתוח אתרים מפני שגם מפתחים בונים איתה אתרים.
אז אם יש לך רעיון או תחום שאתה מתמחה בו, כדאי לך מאוד לבנות אתר עכשיו ולהתחיל להביא לשם אנשים מעוניינים כדי להרוויח גם כסף מהנכס הדיגיטלי שלך