בעבר אנשים היו חושבים מה אנשים מחפשים ומתחילים להריץ בראש את הנתונים לפי מה שנראה לעין. אבל ברוך ה’ גוגל היום נותנת לנו להתאמץ פחות ונותנת לנו נתונים שאפשר להשתמש בהם כדי לקדם את האתר בצורה המדוייקת ביותר עד כמה שניתן.
יש הרבה מאוד אתרים וכלים בתשלום שנותנים הרבה מאוד על SEO כמו AHREFS, SEMRUSH, מוז, UBBERSUGGEST ועוד… נעבור עליהם- אבל לא עכשיו…
היום אנחנו נדבר קצת על כלים חינמים של גוגל שכל מקדם אתרים צריך בשביל להתחיל להריץ קידום אתר בצורה הטובה ביותר.
מה ההבדל בין מקדם אתרים לבין משווק בפרסום ממומן או ברשתות חברתיות?
לא בקטע של להוריד אחד כדי להרים את האחר, אבל כמשווק ברשתות חברתיות אתה חייב להיות הרבה יותר ויראלי, להשתמש בטרנדים חדשים, לחשוב לבד איך אתה צריך לעניין עכשיו את הגולשים שלך במשהו חדש שלא היה קודם לכן, כי הם חשופים למליון פרסומים ורוב התוכן שמגיע לגולש לאוזן חומק לו בלי לשים לב…
לעומת זאת, למקדם אתרים בSEO יש כל כך הרבה כלים להיעזר בהם כדי למשוך את הקהל, מפני שמדובר בקהל שמחפש ולא קהל שמגיעים אליו.
כאשר גולש מחפש משהו, הוא בעצם יודע מה הוא רוצה, ולכן אנחנו צריכים לדעת להשתמש בכלים של גוגל כדי לנתח את התנהגות הגולש.
כלים של גוגל לקידום ב SEO
כמובן שזה רק חלק מהכלים המומלצים, אבל כאן אביא לך כמה של גוגל שחייבים אותם בתור התחלה! ההרשמה לכלים לא מסובכת בכלל! רק צריך שיהיה כתובת ג’ימייל ולמלא את הפרטים שלכם.
GOOGLE SEARCH CONSOLE
דבר ראשון והכי חשוב, GOOGLE SEARCH CONSOLE. גוגל סרץ קונסול היא מערכת שמראה לך בדיוק איפה האתר שלך עומד מבחינת התקינות שלו.
סרץ קונסול בעבר היה נקרא WEB MASTER TOOL. הכלי הזה מראה לך איך נראה האתר שלך בעיני גוגל והגולש, באיזה מקום האתר נמצא, מה חסר לך שם, האם יש שגיאות, וכמה עמודים מאונדקסים בתוצאות החיפוש. הכלי הזה פחות קיבל תשומת לב בסרטון כי צריך קצת יותר ללמוד עליו, ונכון ליולי 2021, התחיל בו פיצ’ר חדש של google search console insight שנותן לך עוד מידע על הגולשים הרלוונטים ואיך לשפר את היחסים איתם, כרגע זה בגרסה התחלתית שלו.
הקישור להרשמה לגוגל סרץ’ קונסול נמצא כאן
גוגל אנליטיקס
היום הכל עובד באמצעות דטה. מי שיש לו אתר צריך לדעת כמה גולשים יש לו באתר, איפה הם מבקרים, איזה עמודים מעניינים אותם, כמה אחוזי נטישה יש באתר, והכי חשוב- ללמוד לקרוא את הדוחות ואת הגראפים כדי לדעת איפה אפשר לתקן ולשפר. אם אנחנו רואים לפי הדוח שהרבה אנשים נכנסים לדף שלנו, אבל עוזבים אחרי 3 שניות, מה הסיבה?
ברגע שנדע לקרוא את הדוחות של גוגל אנליטיקס, נדע להסיק מסקנות.
להרשמה לגוגל אנליטיקס לחצו כאן.
גוגל אדוורדס
מערכת הפרסום של גוגל. אמנם מדובר פה על מערכת שיותר מדברת אל המשווקים שעושים פרסום ממומן ב PPC ומודעות, אבל גם שם יש כמה דברים שאתה בתור מקדם אתרים יכול להשתמש כמו קהלים ומחקר מילות מפתח.
הכלי הזה הוא מומלץ למחקר מילות מפתח כי הנתונים באים ישירות מגוגל, הבעיה היא שאם אין לך קמפיין ממומן פעיל אז זה יראה לך תוצאות של ממוצעים. למשל יש 350 חיפושים בחודש על ביטויי מסויים, הכלי יראה לך 100-1K. אבל גם אם אין לכם קמפיין, יותר חשוב זה לקחת ולקבל את הרעיונות בתור התחלה.
גוגל טרנדס
כלי מצויין למקדמי אתרים כי הוא מאפשר לך לראות טרנדים קרובים כדי לדעת מתי להתחיל לשווק אותם. זה לא רק לקידום אורגני, אלא גם לפרסום ממומן, וכמובן כדי לדעת איך לדבר עם הלקוחות שלך, באיזה צורת דיבור, באיזה ערים יש הכי הרבה חיפושים ועוד…
היתרון- זה כלי מצויין שיכול לתת לך הרבה מאוד ערך לתוכן שאתה רוצה לקדם.
חיסרון- בעברית הוא פרווה…
אבל ממליץ בכל מקרה. הקישור לגוגל טרנדס נמצא פה.
גוגל אדסנס
אל תתבלבלו, גוגל אדסנס זה לא אדוורדס. המהות של גוגל אדסנס היא כדי להשתיל לך פרסומת של גוגל באתר שלך ולשלם לך לפי חשיפה. אם האתר שלך חדש, הייתי ממליץ שלא לגעת בזה כי זה רלוונטי יותר למי שיש הרבה תנועה, וגם אז צריך לדעת אם זה באמת שווה את הכמה גרושים.
עברנו כאן על כל החשובים. עכשיו רק צריך להירשם אליהם ולהתחיל תשחק איתם בהתאם לעסק שלך. אבל איך מתחילים בכל העניין הזה של אופטימיזציה למנועי חיפוש? הכנתי לך צ’קליסט לאתר וורדפרס- בניית אתרים וקידום בגוגל.