מהם היתרונות של ערוצי שיווק לעסקים עבור עסק מקומי?

שתף את המאמר:

תוכן עניינים

ערוצי שיווק הם הכלים בהם משתמשת חברה לקידום מוצריה ושירותיה. ניתן לסווג את ערוצי השיווק לשתי קבוצות:

  1. ערוצי שיווק ישיר
  2. ערוצי שיווק עקיפים

ערוצי שיווק ישיר הם אלה הכוללים אינטראקציה ישירה עם לקוחות. אלה כוללים מכירה פנים אל פנים, שיחות מכירה אחד על אחד, מכירה מדלת לדלת, תערוכות מסחריות וטלמרקטינג.

ערוצי שיווק עקיפים הם כאלה שאינם כרוכים באינטראקציה ישירה עם לקוחות אלא מסתמכים על פרסום כדי להגיע אליהם. אלה כוללים פרסומות בטלוויזיה, מודעות רדיו ומודעות מקוונות או במילים עדכניות יותר- שיווק באינטרנט.

מהם החסרונות של ערוצי שיווק שונים לעסק מקומי?

ערוצי שיווק הם הדרך היעילה ביותר לעסק להגיע ללקוחות. אבל עם כל כך הרבה ערוצים זמינים, קשה להחליט איזה מהם הוא הטוב ביותר עבור העסק שלהם.

הדבר הראשון שעסק צריך לקחת בחשבון לפני שהוא מחליט על ערוץ שיווק הוא לאיזה סוג לקוח הוא מנסה להגיע. לדוגמה, אם הם מחפשים לקוחות באזור המקומי שלהם, אז הם צריכים להשתמש בערוצי שיווק כמו מפה לאוזן ומדיה מודפסת. אבל אם הם רוצים למקד לאנשים שחיים מחוץ לאזור המקומי או למדינה שלהם, עליהם להתמקד בערוצי שיווק דיגיטליים כמו מדיה חברתית ואופטימיזציה למנועי חיפוש.

הדבר הנוסף שעסקים צריכים לחשוב עליו לפני שהם בוחרים ערוץ שיווק הוא כמה כסף יש להם. אם העסק מוגבל על כמות הכסף שהם מוכנים להוציא, אז ערוץ שיווק כמו מדיה חברתית לא יכול להיות ההימור הטוב ביותר שלהם. עסק צריך לשקול כמה דברים לפני שהוא בוחר את ערוץ השיווק הטוב ביותר עבור העסק שלו.

חשוב לדעת איזה סוג לקוח קהל היעד שלכם, כמה כסף יש לו ואיזה סוג מסר אתם רוצים להעביר.

האם ערוצי שיווק מסורתיים כמו טלויזיה, עיתון, רדיו ופליירים עדיין רלוונטיים בתור שיווק לעסקים מקומיים?

ערוצי שיווק מסורתיים כמו טלוויזיה, עיתון, רדיו ופליירים עדיין רלוונטיים כשיווק לעסקים מקומיים. יש להם פוטנציאל להגיע לקהל גדול וזו הסיבה שהם עדיין נמצאים בשימוש על ידי חברות רבות.

ישנם כמה חסרונות של שיטות שיווק מסורתיות אלה. לדוגמה, אם אתה רוצה למקד לקהל מסוים, ייתכן ששיטות אלו אינן האפשרות הטובה ביותר עבורך. יכול להיות שאתה פונה לקהל קטן בהרבה. חשוב גם לעקוב כל הזמן אחר הלקוחות שלך ולוודא שאתה מגיע לאנשים הנכונים.

שיווק לעסקים מקומיים. תמונה של עובדת במספרה מקומית

שיווק במדיה חברתית קיים כבר שנים, אבל הוא הפך לערוץ שיווק פופולרי יותר בשנים האחרונות. לחברות רבות יש עוקבים גדולים במדיה החברתית ושימוש בערוצי מדיה חברתית נחשב לרוב כאחת הדרכים הטובות ביותר שלהן לשווק לקהל שלהם.

לפי הלשכה האמריקאית למפקד האוכלוסין, נכון לשנת 2015, היו מעל 6 מיליארד משתמשי מדיה חברתית ברחבי העולם, שהם שליש מכלל האוכלוסייה. מספר זהגדל באופן דרמטי בשנים האחרונות מכמה סיבות:

  • פלטפורמות המדיה החברתית צומחות בקצב גבוה.
  • העולם מתקדם מאוד מהר, ומה שאני כותב עכשיו הוא נכון לסוף שנת 2022, וכנראה יהיה גדול יותר בשנת 2023, ולכן עסק מקומי חייב להשתמש בכלי שיווק שרלוונטיים לעסקים קטנים ומקומיים שרלוונטיים לקהל שלו. כמובן שלא כל עסק יצטרך עכשיו לינקדין ואימייל מרקטינג (למרות שאת זה דווקא אני ממליץ לכולם).
  • חשוב מאוד שיהיה לך אתר שיסביר לגולשים הכל עליך ועל העסק שלך, ושיהיה הנכס שלך בדיגיטל. ברגע שיהיו לך הרבה מאוד גולשים ביום, מספיק אחוז או שניים שירכשו את המוצר כדי לעשות הכנסה יפה (הכל כמובן בהתאם לתחזית העסקית ולכמה צריך להשקיע בשיווק כדי להגיע לתוצאה X)

מי שלא משקיע מספיק בשיווק לעסקים שלו- לא יוכל להתקדם ואפילו יישאר מאחור!

עוד דברים שיעניינו אותך לחקור בנושא:

בניית דף נחיתה לעסק

יצא לך בעבר להיכנס לאתר מסויים, ראית יותר מדי אפשרויות ופשוט עשית אחורה פנה מכל הבלאגן וחיפשת מענה באתר מתחרה? זה קורה הרבה באתרים עם

קרא עוד »

קידום אתרים בגוגל בחינם

האתר שלך תקוע בעמודים האחרונים בגוגל? איך האתר המעפן הזה במקום ראשון ואני בעמוד השמיני!? מכיר את המחשבה הזאת? אם יש לך אתר כנראה שכן…

קרא עוד »

רימרקטינג בשיווק באינטרנט

מה זה רימרקטינג שני מושגים שאי אפשר לעבור לסדר היום בלעדיהם בתחום השיווק היום, הם רימרקטינג וריטרגטינג. שזה אומר שיווק מחדש וטרגוט מחדש. למה זה

קרא עוד »
דילוג לתוכן