מה ההבדלים בין שיווק לפרסום?

שיווק ופרסום הם שני תחומים שונים. שיווק עוסק במוצר ופרסומת עוסקת בקידום מוצר זה. פרסום הוא בסך הכל מכירת מוצר, בעוד השיווק מתמקד יותר במודעות הלקוחות.

פרסום מנסה למכור מוצר, בעוד שיווק עוזר ליצור מודעות ללקוחות למוצרים או לשירותים של החברה. שיווק יכול להיעשות בדרכים רבות כמו פוסטים ברשתות חברתיות, פרסומות, קמפיינים בדוא"ל וכו', אבל הפרסום לובש רק צורה אחת – מודעות מסורתיות או דיגיטליות (פרסומות בטלוויזיה, פרסומות ברדיו, מודעות דפוס).

פרסום קיים מאז שנות ה-1800 בעוד ששיווק קיים מאז המאה ה-17.

שיווק הוא האסטרטגיה של יצירה, אספקה ותקשורת של הערך של מוצר. הוא כולל פעילויות כגון קביעת צרכי הלקוחות ושוקי היעד, פיתוח מוצרים/שירותים חדשים כדי לענות על צרכים אלה, מיתוג המוצר או השירות ליצירת תדמית ייחודית בתודעת הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים, הבנת מיצוב תחרותי על מנת להגדיר משלך. נישה בשוק שלך, הוא פלח שוק קטן יותר מסך השוק. שיווק נישה הוא תת-קבוצה של תהליך זה. מחקר שוק (פילוח שוק) – תהליך פירוק ולימוד שיטתי של קבוצות בניסיון לחשוף דפוסים, צרכים, תחומי עניין ודפוסי התנהגות בקרב אנשים או ארגונים על מנת ליצור שווקים חדשים או לשפר שווקים קיימים.

סוגי פרסומים הקיימים היום בעולם

ישנם סוגים רבים ושונים של פרסומים בעולם כיום. מגזינים הם סוג של הוצאה לאור העוסקת במידע, פרשנות ודעות מקשת רחבה של תורמים. עיתונים הם סוג נוסף של פרסום המדווח על אירועים אקטואליים בסדר כרונולוגי עבור קהל.

ניוזלטרים הם גם סוג של פרסום המספק לקוראים מאמרים קשורים בלוח זמנים קבוע, לעתים קרובות באמצעות דואר אלקטרוני או דיוור ישיר. הוצאה לאור היא עסק של יצירה והפצה של חומר, כגון ספרים, מגזינים, עיתונים, כתבי עת ויצירות ספרות או מידע אחרות. הוצאה לאור שונה מדפוס מכיוון שההוצאה כוללת יותר מגורם אחד שמשלם עבור הפקה והפצה של חומר.

שיווק ופרסום במאות הקודמים ואיך אפשר להשתמש בהם:

כמו שאמרנו קודם- שיווק נוצר עוד לפני המאה ה-17, בזמן שהשיווק היה מאוד יצירתי עקב ”מגבלות התקופה” שהיו באותה תקופה. כמה דוגמאות לשיווק בתקופה הן: מסע הפרסום "לאפות למלכה" הוחל על ידי הדוכס מבדפורד בשנת 1673 כדי לגייס כספים לשיקום קתדרלת סנט פול. עד שנת 1720, חברת סבון האגס הפכה את עצמה למעצמה שיווקית, כשהיא הרחיבה את טווח ההגעה שלה לשווקים חדשים והציגה מוצרים כמו "סבון שנהב".

בזה ing היה שיטת שיווק פופולרית מאוד במאה ה-18, כפי שניתן לראות ב"רשימת הפיראטים" שפורסם ב-1724. בשיווק ישנם שני היבטים עיקריים – שיווק מוצר ושיווק לקוחות.

שיווק מוצר- הוא אסוציאציות חיוביות של מותגים שצרכנים מפתחים עם מותג לאורך זמן. לדוגמה, לקוחות יקשרו מותגים עם רעיונות או מאפיינים מסוימים.

שיווק לקוחות- עוסק בהסברה ושכנוע של צרכנים לרכוש את המוצר או השירות הרצויים על מנת לספק צורך או רצון שיש לצרכן.

דרכי השימוש בהם השתנו באופן משמעותי. אחד השימושים המעניינים ביותר בשיווק ופרסום הוא באמצעות שימוש במדיה חברתית. בעזרת שימוש במדיה חברתית, משווקים יכולים להגיע לקהלים שאחרת לא היו זמינים להם.

זהו היבט שניתן לראות בו כחיובי ושלילי כאחד. מצד אחד, זה יאפשר חברות קטנות יותר להגיע לקהל רחב ומצד שני, היא מאפשרת לתאגידים גדולים לרגל אחרי צרכנים ולמקד אותם בפרסומות. -המונח "שיווק" מתייחס רק לשיווק עסקי. זה לא מתייחס לפרסום מסחרי או אישי.

-שיווק הוא תהליך של זיהוי, הבנה, פיתוח, יצירה, תקשורת ואספקת הצעות שיש להם ערך לשוק יעד.

-שיווק הוא תהליך של תכנון וביצוע הפעילויות השונות הכרוכות בהבאת מוצר או שירות לשוק.

"שיווק קונספטואלי"

שיווק קונספטואלי הוא היבט שניתן לראות בו כחיובי ושלילי כאחד. מצד אחד היא תאפשר לחברות קטנות יותר להגיע לקהל רחב ומצד שני היא מאפשרת חברות לשווק את המוצר שלהן בצורה רחבה יותר. התוצאה של סחירות של חברה היא מה שנתפס כטוב או רע. לדוגמה, אם חברה תיצור משרד עורכי דין מדהים ותהפוך את שם החברה למזוהית עם משהו, הדבר יגדיל את הפופולריות שלה ולכן ייראה כתוצאה טובה. לעומת זאת, אם חברה יוצרת מוצר מדהים אבל לא תתן שם שיווקי למוצר, זה יגרום לחברה להיות פחות פופולרית ולהיראות רע.

שיווק הוא כלי שניתן להשתמש בו כדי לשנות את האופן שבו הצרכנים תופסים מוצרים. שיווק הוא מעין פעילות יחסי ציבור שנועדה לשכנע אנשים לגבי רעיון, חברה או מוצר. המטרה הבסיסית של השיווק היא להגדיל את המכירות על ידי עידוד החלטות רכישה שלא התקבלו . ההבדל בין שיווק רעיוני לשיווק מסורתי הוא שהאחרון מתמקד במוצר מסוים אחד, בעוד שהראשון מתמקד בקונספט. בשיווק מסורתי, מוקד פעולות החברה הוא למכור או לשכנע צרכנים לגבי מוצר.

בשיווק רעיוני, זה הרבה יותר על פרסום רעיון או חיבור עם אדם.

זה הכל על מסר ושכנוע. כמה יתרונות אפשריים של שיווק קונספטואלי הם היכולת להגיע לקהל רחב הרבה יותר, מה שהופך אותו לנגיש יותר לחברות קטנות שאולי לא היו מסוגלות לעשות זאת אחרת, ולתת לאנשים יותר בחירה בהתאמה אישית של הרכישה שלהם.

כמה חסרונות של שיווק קונספטואלי כוללים שהחברה מתמקדת פחות במוצר מסוים, מה שעלול להוביל לאובדן חלק דולרי פרסום, וייתכן שהמסר לא ייזכר או מובן באותה קלות. שיווק הוא כלי שניתן להשתמש בו כדי לשנות את הדרך שבה צרכנים תופסים מוצרים. שיווק הוא סוג של פעילות יחסי ציבור שנועדה לשכנע אנשים לגבי רעיון, חברה או מוצר.

המטרה הבסיסית של השיווק היא להגדיל את המכירות על ידי עידוד החלטות רכישה ללא מענה.

ההבדל בין שיווק רעיוני למסורתי הוא ששיווק מסורתי מתמקד במוצר הישיר של החברה, בעוד ששיווק קונספטואלי מתמקד ברעיון.

שיווק קונספטואלי הוא סוג של פעילות יחסי ציבור שנועדה לשכנע אנשים לגבי רעיון, חברה או מוצר. המטרה הבסיסית של שיווק רעיוני היא להגדיל את המכירות על ידי עידוד החלטות רכישה ללא מענה.

שיווק מסורתי הוא סוג של פעילות יחסי ציבור שנועדה לשכנע אנשים לגבי מוצר . המטרה הבסיסית של השיווק המסורתי היא להגדיל את המכירות על ידי עידוד החלטות רכישה שהתקבלו. ההבדל בין שיווק רעיוני למסורתי הוא ששיווק קונספטואלי מתמקד ברעיון, בעוד ששיווק מסורתי מתמקד במוצר. כמה חסרונות של שיווק קונספטואלי כוללים שהחברה מתמקדת פחות במוצר מסוים, מה שעלול להוביל לאובדן הכנסות, וייתכן שהמסר אינו מוכר או מקובל.

איך תהליך של מיתוג החברה ירים לך את השיווק והפרסום?

מיתוג הוא תהליך של יצירת שם וסמל לזיהוי מוצר או שירות. מותג יכול לייצג אדם, ארגון או מוצר. מותגים משמשים לעתים קרובות בשיווק ופרסום כדי לשייך מוצרים לאיכויות מסוימות.

על מנת לבנות מותג חזק, עליך להתמקד בצרכים ובערכים של הלקוח שלך. אסטרטגיית מיתוג מוצלחת תעזור לך להגיע לקהל היעד שלך, להגדיל מכירות ולשפר את נאמנות הלקוחות.

תהליך המיתוג של חברה חשוב משתי סיבות:

– הסיבה הראשונה היא שזו זהות החברה וכיצד רואים אותה בשוק.

– שנית, זה ירים את השיווק והפרסום שלך אם נעשה בצורה נכונה על ידי התמקדות בצרכי הלקוח ובערכים.

משפך שיווקי

משפך שיווקי באמצעות אתר אינטרנט ושיווק נכון

משפך שיווקי הוא תהליך הממיר לקוחות פוטנציאליים ללקוחות. הוא מורכב מסדרה של שלבים, או שלבים, שיוצרים חוויה אישית יותר ללקוח ומביאים לכך שהלקוח הופך להיות מושקע יותר במוצר או בשירות של החברה. הצעד הראשון במשפך השיווקי הוא למשוך מבקרים לאתר שלך. אתה יכול לעשות זאת על ידי שימוש באופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) כדי להביא את האתר שלך לדירוג גבוה בדפי תוצאות מנועי החיפוש או פרסום בתשלום לקליק כדי לקבל תנועה מפלטפורמות מדיה חברתית כמו טוויטר ופייסבוק.

אתה יכול גם להשתמש בקמפיינים שיווקיים בדוא"ל כדי לגרום לאנשים לחזור לאתר שלך על ידי מתן תוכן יקר ערך או הנחות. לאחר שמשכת מבקרים (RE-MARKETING). באסטרטגיה מסוג זה, עליך להמיר אותם ללידים על ידי לכידת פרטי הקשר שלהם באתר האינטרנט שלך באמצעות טפסים או תיבות לידים.

השלב הבא הוא להמיר את הלידים האלה ללקוחות על ידי מעקב איתם באמצעות דואר אלקטרוני, שיחות טלפון או פגישות אישיות. במונחים שיווקיים, משפך הוא תהליך הממיר לקוחות פוטנציאליים ללקוחות. הוא מורכב מסדרה של שלבים, או שלבים, שיוצרים חוויה אישית יותר ללקוח ומביאים לכך שהלקוח הופך יותר מושקע במוצר או בשירות של החברה.

משפך שיווקי טוב יגרום גם למיתוג טוב גם אם לא עיצוב עכשיו לוגו בכמה אלפי שקלים, כי זה יגרום ללקוחות הרלוונטיים שלך להכיר אותך ןלהתרגל אליך בתור מי שמבין בתחום.

אז קח דף ועט, תרשום את האסטרטגיה שלך, תביא את האנשים שלך לאתר ותתחיל לעקוב אחריהם בכל פינה אפשרית. (אגב, אם אין לך עדיין אתר, זה הזמן ליצור איתי קשר ולבנות אתר מושקע ומקצועי לעסק שלך!)

שתף את הפוסט:

אהבת? הירשם לניוזלטר כדי לקבל עוד תכנים מפנקים לשיווק וקידום העסק שלך!

בניית אתרים לעסקים
קידום אתרים אורגני
קידום אתרים באינטרנט
משפך שיווקי
קורס חינם לבניית דפי נחיתה בוורדפרס
קורס פרסום ממומן בגוגל
קורס פרסום ממומן בגוגל לבעלי עסקים
תיק עבודות- אתרים שבנינו. אתר עם תמונות
אתרים לדוגמא