איך לבחור בין תוכן ארוך וקצר בקידום אורגני בגוגל

כשהתחלתי ללמוד SEO אמרו לי שהמינימום של מאמר צריך להיות 300 מילים. היו לי הרבה שאלות לגבי זה ולא הבנתי מה ההתעקשות של גוגל לקדם מאמר רק אם הוא מעל 300 מילים?

איפה ההגיון פה? הרי שבסופו של דבר אם אנחנו כותבים לגולש, יכול להיות שאנחנו גם יורים לעצמינו ברגל.

מאז עברו הרבה שנים והסטנדרט עלה ואנשים טועמים שכדי לקדם מאמר צריכים לפחות 1000 מילים ולפתוח כל מיני כלים של SEO כדי להגיע למסקנות מסויימות לגבי אורכו של פוסט בבלוג.

אז לפני שרצים לכתוב מאמרים רק של אלף מילים ומעלה, בואו נעשה קצת סדר. אורך המאמר הוא החלטה שעומדת בפני מקדמי אתרים רבים. תוכן ארוך יותר עשוי להיות מרתק יותר, אך הוא יכול גם לצרוך זמן רב יותר לכתיבה ובימים של היום כשכולם מתמקדים בתוכן קצר כמו בטיקטוק ורילסים, רמת הקשב יורדת וזה יגרום לבריחה של הגולש לפני שהגיע לפאנץ’ של המאמר.

בואו נעמיק קצת… איך לבחור בין תוכן ארוך וקצר בקידום אורגני בגוגל?

איך לבחור בין תוכן ארוך וקצר בקידום אורגני בגוגל

לפוסטים קצרים אולי אין את אותו עומק כמו לפוסטים ארוכים יותר, אבל קל יותר להפיק אותם, ולגולש קל יותר לקרוא אותם.

בחלק זה, נחקור את הגורמים השונים הנלווים לבחירה בין פוסטים ארוכים וקצרים בבלוג. אנו נסתכל על כמה מהיתרונות והחסרונות של כל סוג של פוסט בבלוג כדי שתוכל לקבל החלטה מושכלת לגבי איזה מהם הכי מתאים לך.

היתרונות והחסרונות של תוכן ארוך

יש הרבה יתרונות לכתיבת תוכן ארוך. זוהי הזדמנות לקוראים להכיר אותך ואת החברה שלך טוב יותר, זו הזדמנות עבורך להפגין את המומחיות שלך, והיא יכולה להוביל ליותר תנועה.

לתוכן ארוך יש גם חסרונות. ייתכן שלקוראים אין זמן או סבלנות לקרוא פוסט ארוך. זה יכול להיות קשה לקוראים למצוא את המידע שהם צריכים בקטע טקסט ארוך, וזה יכול להיות קשה ל-SEO של הבלוג שלך אם אתה לא משתמש נכון במילות מפתח.

איזה אורך בלוג הוא הטוב ביותר עבור הבלוג שלך?

אורך הפוסט בבלוג שלך חשוב מכיוון שהוא יכול לקבוע אם הקוראים שלך ימשיכו לקרוא או לא. אתה רוצה להשאיר את הקורא מעורב ולוודא שהם לא רק גוללים למטה לתחתית העמוד.

אורך בלוג טוב הוא כזה שהוא לא ארוך מדי ולא קצר מדי. זה אומר שיש לך איזון בין תוכן וקיצור. זה ישאיר אנשים מתעניינים, אבל זה גם צריך להיות קל מספיק לקריאה בפרק זמן קצר.

בגדול יש 2 כללי אצבע שכדאי להתייחס אליהם בהקשר לאורך הפוסט בשביל לקדם אותו ב SEO:

  1. כוונת הגולש – מהי המטרה של הגולש? האם מילת החיפוש שלו מראה על הרצון שלו לקרוא מדריך ארוך עם הרבה ידע ותוכן חשוב?
  2. בדיקת התוצאות שכבר נמצאות בעמוד הראשון על אותו ביטוי – אם יש מוטיב חוזר בתוצאות החיפוש על אותו ביטוי, אל תנסו להמציא את הגלגל. אל תנסו להתמודד על ביטויי מסויים אם התוצאות שלו מראות על 1000 מילים בתוכן כשבמאמר שלכם יש רק 350 מילים. תנסו להתאים את עצמיכם לתוצאות הראשונות בתוספת של 10 אחוז יותר (פלוס מינוס).

מסקנה: באיזה אורך כדאי לבחור?

אז בניגוד למה שמספרים, האורך לפעמים כן קובע, אבל לא צריך להגזים! תכתבו את התוכן שלכם עם עזרה של כל הכללים של SEO ובהתאם למחקר מילות המפתח שלכם.

ככה תחליטו כמה מילים לכתוב במאמר:

  • מה התכנון של הגולש, האם הוא רוצה לדעת מתי נכנסת שבת ומה מזג האוויר בחול? או שיש איזה משהו שמצריך עכשיו הרבה מאוד תוכן כמו המאמר הזה?

(יכלתי לרשום תשובה קצרה לשאלה הזאת, אבל זה לא באמת היה נותן לכם את הערך המתאים שחיפשתם)

  • תעשו חיפוש על הביטוי שתרצו להתחרות עליו בגוגל
  • קחו את 3 המאמרים שנמצאים בביטוי שרציתם לקדם ותעתיקו אותו ל https://wordcounter.net/, ושם תעשו ממוצע של כמות המילים שיש במאמר ותקחו את המספר הזה ועוד תוספת של 10%.
  • תתאימו את המאמר שלכם ותנו ערך אמיתי לגולש!

שתף את הפוסט:

אהבת? הירשם לניוזלטר כדי לקבל עוד תכנים מפנקים לשיווק וקידום העסק שלך!

בניית אתרים לעסקים
קידום אתרים אורגני
קידום אתרים באינטרנט
משפך שיווקי
קורס חינם לבניית דפי נחיתה בוורדפרס
קורס פרסום ממומן בגוגל
קורס פרסום ממומן בגוגל לבעלי עסקים
תיק עבודות- אתרים שבנינו. אתר עם תמונות
אתרים לדוגמא