אימייל מרקטינג- האם עדיין רלוונטי בשנת 2022?

שתפ/י את המאמר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

אם היה לי שקל על כל בן אדם שאמר לי “עזוב אותי מאיסוף כתובות מיילים, אימייל מרקטינג כבר לא עובד יותר…” או “אף אחד כבר לא פותח מיילים”. אז היו לי לפחות מאה שקל היום 🙂

אז קודם כל, המשפט הזה הוא נכון ולא נכון… אני לא אומר שבאמת כמו לפני כמה שנים, תיבת המייל שלנו נשארה טהורה ולכן כולם פותחים את התכנים שם ואפשר להשיג את כולם רק דרך המייל.

אז לא…

זה לא המצב, ומן הסתם לא יהיה לכם 90 אחוזי פתיחה. אבל אני יכול לבוודאות להגיד שמי שאין שלא עושה אימייל מרקטינג- אפילו פעם בשבוע, באמת מפסיד הרבה מאוד מכירות.

אימייל מרקטינג בשיווק תוכן

מדוע אסטרטגיית התוכן שלך צריכה להשתמש בשיווק בדוא"ל מלכתחילה?

שיווק בדוא"ל הוא כלי נהדר לשימוש משווקים מכיוון שיש לו קצב פתיחה גבוה ועלות נמוכה.

הסיבה לכך היא שלשיווק בדואר אלקטרוני יש שיעור פתיחה גבוה, בעיקר בגלל שמדובר בלקוחות שכבר היו איתכם במגע ועשו פעולה מסויימת כדי להיכנס לרשימה שלכם- ותמיד קל יותר למכור ללקוחות קיימים שכבר מכירים אותך!

לקמפיין דוא"ל ממוצע יש שיעור פתיחה של 18%.

המשמעות היא ש-18 מתוך 100 אנשים יפתחו את המייל ויקראו אותו מבלי ללחוץ על הקישור או לבטל את המנוי לניוזלטר.

גם העלות של שליחת מסע פרסום בדוא"ל נמוכה, מכיוון שאינך צריך לרכוש סחורה או שירות פיזיים כדי לשלוח אותם וכמובן שלא לעשות עם זה פרסום ממומן- כי דרכי ההגעה שלהם הם על ידי שליחה אוטומטית.

ברגע שיש כמויות גדולות, אפשר לעשות רימרקטינג חזק במיילים ולהשאיר את הלקוח אצלך בתודעה. גם אם הוא לא ירכוש מיד, אלא להעביר אותו לתהליך נוסף שיגרום לו לקנות עוד בעתיד.

מה לדעתך גורם לאנשים לפתוח הודעות אימייל?

שורת הנושא, שם השולח, טקסט תצוגה מקדימה ותוכן האימייל הם חלק מהגורמים שגורמים לאנשים לפתוח מיילים. שורת הנושא באימייל מרקטינג היא הדבר הראשון שמושך את תשומת ליבו של הנמען עוד לפני שהוא פותח מייל. זה צריך להיות קצר, קליט וקולע.

שם השולח: כאשר אדם מקבל אימייל ממישהו שהוא מכיר או מכיר היטב, יש סיכוי גבוה יותר שיפתח אותו, ולכן חשוב שאם הכנסנו את הלקוח לרשימת התפוצה על ידי הצעה מסויימת או אפילו באמצעות מדריך ראשוני, חשוב למסור לו תוכן טוב בתחום שלו- רק בשביל שהשם שלך יהיה לו בתודעה ולא יראה את השם שלך אחרי חודש ויגיד לעצמו “מי זה נדב אונגר לעזעזל? לא זוכר שנרשמתי לניוזלטר של שיווק דיגיטלי, אני מסיר את עצמי מהרשימה”.

לכן חשוב להיות עקבי- גם אם זה פעם בשבוע עם ערך טוב לגולש. טקסט תצוגה מקדימה: טקסט תצוגה מקדימה הוא משפט או שניים ממה שעוסק האימייל שמופיע בתיבת הדואר הנכנס לפני פתיחתו. זה צריך להיות קצר ורלוונטי למה שאתה רוצה לומר בדוא"ל שלך. תוכן: התוכן של האימייל שלך צריך להיות מעניין ורלוונטי למה שאתה רוצה לומר בו.

גוף המייל והתוכן

בחלק זה, אדבר על האסטרטגיות בהן יש להשתמש בעת שליחת מיילים.

האסטרטגיה הראשונה היא לוודא שהמייל הוא מסר ברור ותמציתי. כשהמייל ברור ותמציתי, לאדם הקורא אותו קל יותר להבין מה אתה מנסה לומר.

האסטרטגיה השנייה היא לוודא שאתה משתמש במילים ובמשפטים מתאימים בדוא"ל שלך. זה יעזור לקורא שלך להבין מה אתה מנסה לומר מבלי שתצטרך לקרוא שוב או להבין מה אתה מנסה לומר. האסטרטגיה השלישית היא לא להשתמש ביותר מדי אמוטיקונים או אימוג'ים באימייל שלך מכיוון שהם יכולים להסיח את הדעת ולא מקצועיים.

שיווק באמצעות תוכן שיווקי במייל הוא אחד הדברים החזקים בשיווק ואסור לוותר עליו בגלל אמונות מגבילות או רק בגלל שאתם לא פותחים מיילים.

אני למשל 90 אחוז מהמיילים לא קורא, אבל יש מיילים מאנשים ספציפיים שאני כן פותח כי כן הרשימו אותי וגם רכשתי מהם מוצרים דיגיטליים. לכן אל תוותרו על זה, לכו על רשימה גדולה ותכוונו לפחות ל20% שכן יפתחו את המיילים שלכם.

שתפ/י את המאמר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

עוד תכנים שיעניינו אותך:

דילוג לתוכן