מה זה אסטרטגיות שיווק Push לעומת Pull ואיך לבחור מה שמתאים לעסק שלך

האם אתה מחפש את הדרך הטובה ביותר לשווק את העסק שלך? אם כן, עליך להבין את ההבדלים בין אסטרטגיות שיווק דחיפה ומשיכה. שיווק בדחיפה כרוך בדחיפה אקטיבית של מוצר או שירות ללקוחות, בעוד ששיווק משיכה מתמקד במשיכה של לקוחות באמצעות טקטיקות שונות.

בפוסט זה בבלוג, נדון באסטרטגיות שיווק דחיפה לעומת משיכה, כמו גם כיצד לבחור איזו מהן מתאימה לעסק שלך. אנו גם נספק דוגמאות לשני סוגי אסטרטגיות שיווק כדי שתוכל לקבל מושג כיצד הן פועלות בפועל.

בסוף הפוסט הזה, תהיה לך הבנה טובה יותר של שני סוגי האסטרטגיות הללו וכיצד לקבוע איזו מהן מתאימה לעסק שלך.

היתרונות והחסרונות של אסטרטגיות שיווק Push אסטרטגיות שיווק בדחיפה הופכות פופולריות יותר ויותר בעידן הדיגיטלי. שיווק בדחיפה כולל שימוש במסרים פרסומיים ופרסומות כדי "לדחוף" מוצרים ושירותים ללקוחות פוטנציאליים.

אמנם אסטרטגיה זו יכולה להיות יעילה, אך היא גם מגיעה עם יתרונות וחסרונות שיש לקחת בחשבון לפני מימושה.

שיווק בדחיפה VS שיווק במשיכה

ישנם יתרונות רבים לשימוש באסטרטגיות שיווק בדחיפה, שחלקן כוללות:

– הגדלת מכירות ורווחים

– שיפור בשיעורי שימור לקוחות

– יכולת להגיע למספר רב של לקוחות בבת אחת

– שירות לקוחות משופר

שיווק בדחיפה הוא גם אסטרטגיה חסכונית, מה שהופך אותה לאופציה אטרקטיבית עבור סטארטאפים ועסקים שמתקשים כלכלית.

עם זאת, החיסרון בשימוש באסטרטגיות שיווק פוש הוא העובדה שהוא בדרך כלל מתייחס ללקוחות בצורה פחות מותאמת אישית משיטות שיווק אחרות.

סוג זה של אסטרטגיה יכול לגרום ללקוחות להרגיש דחופים לבצע רכישה מבלי להתחשב בצרכים או ברצונות שלהם. החסרונות של Push Marketing הוא הקושי להבין מדוע הפרסומת או הקידום נוצרו מלכתחילה. בניגוד לצורות פרסום אחרות, כמו פרסום מפה לאוזן או מוצר , שיווק פוש יכול להתקשות להעביר את ערכי החברה ללקוחות פוטנציאליים ולגרום ללקוח לא להתלהב ממה שיש לך להציע ואפילו להרגיש “אנטי” למוצר או לשירות שלך.

היתרונות והחסרונות של אסטרטגיות שיווק Pull

אסטרטגיות שיווק PULL הופכות יותר ויותר פופולריות בקרב עסקים מכיוון שהן מאפשרות לחברות למשוך לקוחות למוצרים ולשירותים שלהן. אסטרטגיות שיווק למשוך מתמקדות ביצירת תוכן מרתק ועוזר ללקוחות למצוא את המידע שהם צריכים. היתרונות של אסטרטגיות שיווק משיכה הם הבאים:

– משיכת לקוחות למוצר או לשירות שלך

– ניצול מדיה חברתית ושיווק דיגיטלי להגברת המעורבות

– פיתוח זהות מותג ייחודית המבדילה אותך מהמתחרים שלך.

עם זאת, החסרונות של שיווק משיכה הם הבאים:

– זמן מוגבל לאינטראקציה עם לקוחות חדשים.

– פוטנציאל מוגבל לשימור לטווח ארוך

– הזדמנות מוגבלת לצמיחה.

דוגמא למסע פרסום מוצלח שמשלב אסטרטגיית שיווק Push & Pull ביחד

כמו שאמרנו, מסעות פרסום Push and pull הם דרך מצוינת להגיע ללקוחות פוטנציאליים ולהגדיל את המכירות. מסעות פרסום בדחיפה כוללים דחיפה ישירה של מודעות ללקוחות דרך ערוצים שונים כגון דואר אלקטרוני, SMS ומדיה חברתית.

קמפיינים של משיכה מתמקדים ביצירת מודעות למותג ויצירת תנועה אורגנית על ידי מינוף אסטרטגיות שיווק תוכן כגון SEO, שיווק משפיענים ויצירת תוכן.

עכשיו נדבר על דוגמא לקמפיינים מוצלחים של דחיפה ומשיכה ע’’י חברה מסויימת. דוגמאות אלו יראו כיצד חברות יכולות להשתמש בשני סוגי הקמפיינים כדי למקסם את טווח ההגעה שלהן וליצור אסטרטגיות פרסום יעילות. נבחן את הטקטיקות בהן נעשה שימוש בכל קמפיין, את התוצאות שהושגו ואת הלקחים שנלמדו מכל אחד.

חֶברָת Jet.com היא חברה המתמחה בקנייה מקוונת של ביגוד, קוסמטיקה ומוצרים לבית במחירים מוזלים. Jet, שהושקה בשנת 2016, מציעה הטבות רבות כגון משלוח רגיל בחינם בהזמנות מעל $35 ומכירות בזק שבועיות שבהן לקוחות יכולים לקנות סחורה ממותגת עד 90% הנחה מהמחיר המקורי ללא כל דרישת רכישה מינימלית.

קמפיין דחיפה יהיה הצגת מודעות ברשתות החברתיות הדוחפות את מכירת הבזק השבועית למשתמשים, בעוד שקמפיין המשיכה הוא שיווק תוכן שבו Jet משחררת מאמרים בבלוג ושולחת מיילים עם הנחות או מבצעים חדשים הזמינים ללקוחות.

הקמפיין עבד היטב, עם עלייה בתנועת הגולשים באתר בימי שישי ושבת. הקמפיין לווה גם ב"ניוזלטר שבועי" שנשלח ללקוחות, שהראה להם מוצרים שהם עשויים להתעניין בהם עם קוד קופון. Jet.com – קמפיין דחיפה יציג מודעות ברשתות החברתיות שדוחפים את מכירת הבזק השבועית למשתמשים, בעוד שקמפיין משיכה הוא שיווק תוכן שבו Jet משחררת מאמרים בבלוג ושולחת מיילים עם הנחות או עסקאות חדשות הזמינות ללקוחות.

מסקנה: אין טוב או לא טוב, יש אסטרטגיית שצריכה להיות עם חשיבה מוקדמת כבר לפני שלב ההוצאה לפועל!

לפעמים צריכים להידחף לחיים של הלקוחות שלכם על מנת לקבל את תשומת ליבם, ובגלל זה צריכים להיות הרבה יותר מעניינים ומהירים, כי ללקוח אין סבלנות והכל עובד היום מהר, אבל!

אם הלקוח הוא זה שחיפש אותכם בגוגל, כבר היחס שלו אליכם רגוע ומכיל יותר את מה שיש לכם להציע ולכן גם הגישה צריכה להיות בהתאם.

ולפעמים, בעזרת רימרקטינג טוב, זה גם יכול לבוא ביחד בצורה הטובה ביותר!

למשל לקוחות שנכנסו לאתר של העסק שלך ולא רכשו או השאירו פרטים, אבל משם אנחנו מטרגטים אותם לחזור אלינו לאתר או לדף נחיתה ייעודי ללקוחות שביקרו כדי להמיר אותם לקונים.

שתף את הפוסט:

אהבת? הירשם לניוזלטר כדי לקבל עוד תכנים מפנקים לשיווק וקידום העסק שלך!

בניית אתרים לעסקים
קידום אתרים אורגני
קידום אתרים באינטרנט
משפך שיווקי
קורס חינם לבניית דפי נחיתה בוורדפרס
קורס פרסום ממומן בגוגל
קורס פרסום ממומן בגוגל לבעלי עסקים
תיק עבודות- אתרים שבנינו. אתר עם תמונות
אתרים לדוגמא