כשהתחלתי לעבוד בתחום המכירות, הדבר הראשון ששלחו אותי לעשות, הוא ללכת לכמה מהתחרים הכי גדולים, להתעניין שם במוצר שלהם ולדעת עליהם הכל.
בהתחלה זה הרגיש לי קצת לא בסדר, אבל אז התבגרתי והתחלתי להבין שכשעושים עסקים, צריך לדעת מי נמצא בשטח שלך כדי לדעת מה היתרונות שלך מולם, מה החסרונות ואיפה אתה יכול להשתפר כדי להציג את עצמך טוב יותר בפני הלקוח.
זה נקרא לקוח סמוי, וזה דבר שהוא פשוט חובה לכל עסק פיזי. וכשאנחנו מדברים על המרחב הדיגיטלי, הדבר רלוונטי יותר מתמיד, כי אתה לא נמצא רק בסביבה של מי שגר ועובד לידך, אלא אתה צריך להיות חשוף לכמה איזורים ובגלל זה התחרות היא גבוהה יותר!
http://https://youtu.be/yKWLFtvO-QM
אז כאשר אנחנו רוצים לעשות מחקר מתחרים מתקדם לקידום אתרים (בהמשך למאמר הקודם על בניית אסטרטגיה שיווקית ב SEO ומחקר ענף) חשוב שנעשה את זה עם כלים איכותיים כמו SEMRUSH או AHREFS שייתנו לנו תמונת מצב מדוייקת של ההוא שכבר נמצא במקום הראשון.
אני יותר משתמש ב SEMRUSH, אבל מכיר את 2 האופציות ומשתמש בה יותר בגלל הנוחות, אעשה גם סקירה על AHREFS בעתיד…
כשאנחנו מתחילים לעבוד על המחקר, קודם כל מכניסים את הכתובת של המתחרה הגדול שלנו. ורק אז מתחילים לחפור במעל 25 כלים שבתוך הכלי הזה שנותן לך את כל המידע על האתר.
מחקר מילות מפתח– בנוסף למחקר מילות המפתח הרגיל, אפשר למצוא אוצרות בכלי הזה, מכיוון שהוא גם נותן לך לקבל ביטויים שקודמו על ידי המתחרים שלך- בלי שהם אפילו התכוונו לכך. במצב כזה, תוכלו אתם להתמקד בביטויים אלה ולהתקדם מהר יותר כשזאת מילת המפתח הברורה שלכם, ולא השתחלה שם בטעות.
גוגל אנליטיקס של מתחרים– גוגל אנליטיקס הוא כלי שנועד לתת לנו תמונת מצב על הגולשים באתר שלנו, וככה אפשר לדעת מי נמצא שם, כמה זמן, איזה תוכן מעניין אותו ולהכיר בכללי את התנהגות הגולשים, שזה אחד הפרמטרים הכי חשובים בקידום אתר ב SEO. עכשיו תארו לכם שיש לכם את המידע הזה על המשתמשים של המתחרים…?
אגב, כל המידע מסופק שם על ידי גוגל אנליטיקס וגוגל סרץ קונסול כדי לתת לך את כל הידע הדרוש על המתחרים!
בניית קישורים
אחרי שסיימנו עם עניין מילות המפתח, הגיע הזמן לדעת קצת יותר על מערך הקישורים. יכול להיות שנצטרך חתיכת עבודה לעומת מה שחשבנו, ויכול להיות שיש למתחרה שלנו 4000 קישורים לאתר שלו, אבל כולם באיכות ירודה ולא באמת רלוונטים, וכמה קישורים טובים אצלנו יכולים לעשות את העבודה מהר מאוד אם ניתן קצת כסף לכלכליסט או למישהו נחשב בתחום שקשור אלינו ונחשב סמכותי בעיני גוגל…
הכלי גם יעדכן אותך על תקינות הקישור, האם הוא פעיל, לא פעיל, נשבר (האתר של המקשר נפל או כבר לא פועל) או שהעבירו אותך לקישור NOFOLLOW (קורה פעם בכמה שנים- אין מה להתרגש- רק לדעת ולבקש לתקן).
מעקב מיקומים ודירוגים
בעזרת הכלי הזה תוכל לדעת איזה ביטויים התקדמו אצלך ואיזה הלכו אחורה, לבדוק מה הסיבה ואיך אפשר לשפר את חוויית המשתמש בעמוד העיקרי ובעמודים המישניים וכמובן גם אצל המתחרים בהתאם לטרנדים ולמנוע החיפוש המקומי.
ניתוח טכני של האתר
קצת דומה למה ש screaming frog נותנת. סמראש מאפשרת לך לדעת איפה חסר לך כותרות ראשיות, כותרות משניות, תוכן, בריאות האתר, טגיות מטא, MOBILE FIRST, ותיאורים לעמודי החיפוש בגוגל ועוד…
בנוסף, יש גם אופציה להוציא דו"ח ללקוחות בעזרת הכלי הזה על ידי חיבור הכלי לאנליטיקס וסרץ' קונסול, להוסיף לוגו של החברה, ולשלוח ללקוח דו"ח מקצועי וקל לקריאה בעזרת semrush ללקוח.
האם הכלי של סמראש שווה את הכסף בשביל קידום אורגני בגוגל?
כמו תמיד, התשובה שלי היא תלוי…
זה לא חד משמעי, כי אם יש לך אתר אחד שצריך לקדם, ואין כוונה להיות עכשיו מקדם אתרים, לא הייתי ממליץ ישר לרוץ ולשלם על כלים כמו hrefs או semrush, ואפשר להשתמש בכלים זולים יותר עם פחות פיצ'רים כמו Ubbersuggest של neil petal.
אבל אם אתם רוצים לקדם אתרים באופן מקצועי ויש לכם כמה פרוייקטים- סמראש שווה כל שקל!
הכל הזה עולה מעל 70$ לחודש, ולכן חשוב שזה בסוף יחזיר את ההשקעה. בכל מקרה ברגע שנרשמים ל7 ימי ניסיון בעלות של דולר ליום (סה"כ 7 דולר לכל התקופה למתקשים- אני מהמתקשים…), ואז תוכלו להשתמש אח"כ גם בחלק מהכלים גם בצורה חינמית.
משאיר לך פה קישור לSEMRUSH לתקופת ניסיון, שווה לנסות ואז להחליט אם להמשיך…