יש לך עסק או חנות? ככה תגדיל את ההכנסות שלך באמצעות מעבר לדיגיטל

המאמר יספק תיאור מפורט של היתרונות של שיווק דיגיטלי, וכיצד הוא יכול לעזור לעסק שלך לצמוח.

אבל לפני שמתחילים חשוב שיהיה לך אתר אינטרנט לעסק, לא משנה אם זה דף נחיתה, חנות איקומרס או אתר תדמית – זה הבסיס של הפיכת העסק שלך למותג בתחום שלך!

ישנן סיבות רבות מדוע כדאי לעבור לעולם הדיגיטלי. הראשון הוא שיהיה לך קל יותר להגיע לקהל היעד שלך. הרבה יותר קל להתחבר לאנשים בפלטפורמה דיגיטלית מאשר דרך ערוצי שיווק מסורתיים. ובעזרת המדיה החברתית, אתה יכול להגיע לאנשים בכל רחבי העולם.

הסיבה השנייה היא שזה הרבה יותר זול מערוצי שיווק מסורתיים. החיסכון והריווחיות גדלים בצורה דרסטית.

הסיבה השלישית והיא הכי חשובה- אנחנו כבר ב2022, ומי שלא נמצא באינטרנט כנראה שלא יצליח לשרוד מול המתחרים שלו…

 

הוצאות כוח אדם, שכירות, ציות לתקנות ואספקה בניהול עסק פיזי לעומת עסק בדיגיטל

עסק פיזי דורש הרבה יותר הוצאות כוח אדם, שכר דירה, עמידה בתקנות ואספקה.

עסקים דיגיטליים אינם דורשים הרבה מהעלויות הללו. זו הסיבה שעסקים דיגיטליים זולים יותר לניהול מאשר פיזיים.

הסיבה העיקרית לכך, היא שהם לא צריכים להוציא כסף על שכר דירה, הוצאות כוח אדם, מיסים, ארנונה, מים וחשמל.

רכישות בחנות דיגיטלית עד לשנת 2022

בשנים האחרונות שיעור ההמרה לקניות באינטרנט נמצא בירידה. הסיבה לכך היא שאנשים יודעים שיכולים לקחת מוצר דומה בפחות כסף וברוב המקרים שניה לפני התשלום- ינטשו את עגלת הקניות.

האם זאת סיבה לרדת מהרעיון של חנות דיגיטליות? להפך…

אנשים נוטשים את העגלה מהרבה סיבות, וצריך גם להבין שרוב האנשים לא ירכשו על הפעם הראשונה שיפגשו את המוצר שלך, ולפעמים צריכים לראות אותו פעמיים- שלוש ועדיין לחשוב על זה. לכן גם באתרי איקומרס צריך לחשוב על אסטרטגיות שיווקיות של איך למשוך את הלקוח.

אפשר ללכת על אסטרטגיה של תוכן- להביא ללקוח ערך ואז להציע לו את המוצר כשהוא ברמת רכישה גבוהה מספיק, ואפשר גם הפוך- להציע לו את המוצר, ומי שלא רכש, פשוט לרדוף אחריו עם פרסומות.

בשני המקרים, תהליך זה נקרא רימרקטינג. תחשבו על זה בדוגמא של חנות ברחוב בה לקוח פוטנציאלי נכנס לחנות, מסתכל על מוצר מסויים, שואל שאלות, מודד אותו, מצלם ושולח לחברה שלו- מאוד מתלהב, אבל בסוף מחזיר את המוצר ויוצא מהחנות. במצב כזה איבדנו כנראה את הלקוח.

מה שיפה באינטרנט, זה שברגע שיש לך את קודי המעקב של גוגל ופייסבוק, אפשר למשיך להציע לו את המוצר עד שירכוש, וגם אחרי שרכש אפשר להוסיף אותו לרשימה של אלה שרכשו מוצר X וכנראה יאהבו בעתיד את מוצר Y.

גם כשלקוח עוזב את החנות הדיגיטלית שלנו- אנחנו לא עוזבים אותו!

שיווק מחדש הוא תהליך של מיקוד ללקוח עם פרסומות על סמך האינטראקציות הקודמות שלו עם העסק. לדוגמה, אם ביקרת באתר של תרמוס ולא רכשת דבר, ייתכן שתראה מודעות תרמוס באתרים אחרים שבהם אתה מבקר.

דרך כזאת של שיווק מחדש (Remarketing) מגבירה את ההמרות וגורמת לכל לקוח שבמצב רגיל היה משלם 100 שקלים, יכול להיות שווה גם אלף שקלים.

בחורה משלמת לחנות דיגיטלית באינטרנט בבית קפה

 

חמישה דרכים איך להביא תנועה לחנות הדיגיטלית באינטרנט

כמובן שיש הרבה מאוד דרכים להביא תנועה לאתר שלך, וכל אחד יזרוק אותך תמיד לאיפה שנוח לו, אבל לפני שזורקים כסף על ממומן או משקיעים באין סוף תוכן, כדאי לחשוב קודם מי קהל היעד ואיפה הוא נמצא, ולפי זה לחשוב על אסטרטגיה שתתאים.

1. בצע אופטימיזציה של האתר שלך למנועי חיפוש

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא תהליך של שיפור דירוג האתר שלך בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERPs). זהו תת-קבוצה של שיווק במנועי חיפוש וכולל קידום אתרים אורגני הכולל קישורים טבעיים נכנסים ותוכן טוב באתר.

2. קדם את המוצרים שלך בערוצי מדיה חברתית

קידום מוצרים בערוצי מדיה חברתית הוא חלק מרכזי בכל אסטרטגיית שיווק. על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר, חשוב להבין כיצד כל ערוץ עובד.

בפייסבוק, תוכל להגיע לקהל הרחב ביותר האפשרי על ידי שימוש באפשרויות המיקוד שלהם ועל ידי לוודא שהפוסטים שלך מרתקים. כמו כן, תרצה לוודא שאתה מקדם את המוצרים שלך גם באינסטגרם ובטוויטר.

3. השתמש בשיווק בדואר אלקטרוני ומסרים ישירים

שיווק בדוא"ל הוא דרך מצוינת להגיע ללקוחות שלך ולספק להם מידע שהם מעוניינים בו. זוהי גם אחת הדרכים היעילות ביותר ליצור לידים.

מסרים ישירים הוא כלי המאפשר לשלוח הודעות ישירות ללקוחות שלך באמצעות פלטפורמות מדיה חברתית כמו Facebook Messenger, WhatsApp ועוד.

זה נשמע כמו הרבה עבודה אבל הכל יכול לעבוד היום באופן אוטומטי ללא מגע יד אדם- זה נקרא אוטומציה. אחד ההתנגדויות שעולות בדרך כזאת היא שהיום אנשים לא פותחים מיילים או סמסים- דבר שהוא חצי נכון אבל לא לגמרי. ברגע שיש לך כמות גדולה של לקוחות רשומים ומתוכם יהיו לך אחוזים בודדים שיפתחו אפשר לעשות איתם סכומים מאוד יפים.

4. פתח בלוג ופרסם תכנים באופן קבוע

כתיבת בלוג היא פעולה של יצירה ותחזוקה של אתר אינטרנט אישי, או בלוג, באינטרנט. בלוגים הפכו לדרך פופולרית עבור אנשים להביע את דעותיהם או לחלוק את חוויות חייהם עם אחרים.

כדי להתחיל לכתוב בלוג, אתה צריך רעיון על מה אתה רוצה לכתוב ובאיזו תדירות אתה רוצה לפרסם תוכן חדש. לאחר שהוחלט על כך, הגיע הזמן להתחיל לכתוב!

5. צרו קהילה שקשורה לנישה שלכם וקדמו אותה באמצעות ערוצי השיווק

על מנת ליצור קהילה של אנשים שמתעניינים בנישה שלכם, עליכם לקדם אותה דרך ערוצי שיווק. ניתן לעשות זאת על ידי יצירת חלק באתר או בלוג הקשורים לנישה, קבוצות ווטסאפ, קבוצות פייסבוק, פרסום במדיה חברתית או שימוש במודעות באנר באתרים אחרים.

אם תשימו לב היום יש אלפי קבוצות פייסבוק שברובן הן מאוד אורגניות וכל אחד מעלה תכנים, אבל מדי פעם הבעלים של הקבוצה מעלה סקרים או שאלות כדי לקדם בסוף גם מוצרים שלו שקשורים בתחום וגם מוצרים שיקבל עליהם אחוזים ממכירה.

ברגע שיש לכם קהילה שלכם ואנשים שפעילים שם, אפשר למשוך משם קהל לקוחות גדול מאוד, אבל חשוב מזה- לדעת מי הלקוחות שלך ומה הם בדיוק צריכים ואיך.

בניית הנכסים שלך – 5 טיפים להשקה מוצלחת של החנות המקוונת שלך

1. ערכו את המחקר שלכם וגלו מה אנשים רוצים

2. צור מוצר קטלני שעונה על מה שהלקוח שלך צריך

3. בנה את האתר שלך עם עיצוב ממוקד משתמש

4. בחר את שער התשלום הנכון

5. קדם את החנות שלך

זהו. עברנו כמעט על הכל. עכשיו רק חשוב להתחיל. אם יש לך איזשהו רצון להקים חנות איקומרס כדי להתחיל למכור את המוצרים שלך באינטרנט, ולהתחיל לקדם אותו באינטרנט, ממליץ לך להשאיר לנו פרטים כאן למטה ונתחיל לאפיין את העסק שלך בחינם כדי לדעת מה בדיוק אתה צריך ואיפה נמצא הקהל שלך.

 

שתף את הפוסט:

אהבת? הירשם לניוזלטר כדי לקבל עוד תכנים מפנקים לשיווק וקידום העסק שלך!

בניית אתרים לעסקים
קידום אתרים אורגני
קידום אתרים באינטרנט
משפך שיווקי
קורס חינם לבניית דפי נחיתה בוורדפרס
קורס פרסום ממומן בגוגל
קורס פרסום ממומן בגוגל לבעלי עסקים
תיק עבודות- אתרים שבנינו. אתר עם תמונות
אתרים לדוגמא