איך לקדם אתר בגוגל

ולגרום ללקוחות שלך להגיע אליך

בניתם אתר בוורדפרס או דרך מתכנת?


כל הכבוד! עכשיו נשאר רק להזרים אליו תנועה, כי אתר טוב, יפה ומקצועי ככל שיהיה- לא ייתן לנו כלום אם לא יגיעו אליו גולשים.

 

כאן אנחנו נלמד את כל הדברים שצריך בשביל לדעת איך לקדם אתר בגוגל גם לאתר שלנו, ואפילו גם לאתרים של אחרים!

 

לפני שנתחיל, קודם כל נכיר את הבסיס:

 

מה זה SEO?

“SEO” זה ראשי תיבות של “Search Engine Optimization” או בשפת הקודש “אופטימיזציה למנועי חיפוש”. לפני שתשאל את עצמך מה זה הקללה הזאת שהוא זרק לאוויר, יש לזה פירוש מאוד פשוט וגם מאוד הגיוני.

 

גוגל הוא רובוט. הוא רובוט מאוד חכם, אבל עדיין רובוט, ולכן כשאנחנו בונים או משלמים למפתח שיבנה לנו אתר, אנחנו צריכים לכוון את האתר שלנו שיתאים למנועי החיפוש וגם לגולש שאמור לראות את התכנים שלנו.

 

גוגל סורק את האתר שלנו ומחליט אם לקדם אותו גם בעבודה שאנחנו עושים בתוך האתר- משמע דפים פנימיים בתוך האתר, מאמרים, תוכן מעניין ומתחדש וחוויית משתמש.

 

ופרט חשוב מאוד- הוא גם בודק את הפעילות של האתר שלכם מחוץ לאתר, זאת אומרת האם יש קישורים מאתרים אחרים, שמקשרים לאתר שלכם. כאשר גוגל מוצא אתר זר שהכניס קישור לכיוון האתר שלכם, הוא רואה את זה בתור המלצה.

 

כל שהאתר ש”ממליץ” עליכם קשור לתחום או חזק מאוד, האתר יתקדם!

 

 

קידום אתר בוורדרפרס

כמובן שהתהליך הוא לא שונה משאר האתרים, הצ’קליסט צריך להיות זהה. אבל בגלל שוורדפרס נותנת את האופציה להוריד תוספים שיקלו לנו על החיים, מומלץ מאוד להתקין תוסף שנקרא Yoast SEO.

 

התוסף עוזר להבין מה בדיוק אתה צריך להוסיף באתר שלך בהתאם למילת המפתח שאותה תרצה לקדם.

 

חוץ מזה, הוא מאפשר לך סריקה מהירה של גוגל על האתר ונותן טיפים לשיפור בתוך האתר, כמו לצמצם שורות, להוסיף כותרות והאם ביטוי המפתח נכנס מספיק פעמים או נכנס יותר מדי.

 

לא חובה להקשיב ל100% מהדברים שהוא מציע, אבל כן להסיק מסקנות ורעיונות.

מערכת וורדפרס למי שלא מכיר, היא מערכת שנותנת לך את האופציה לבנות אתר איכותי (כמו 70 מהאתרים בעולם היום) לבד ללא עזרה של מתכנת.

 

אם אתה או את רוצים ללמוד וורדפרס, תוכלו לעבור קורס וורדפרס חינם ללא צורך בידע קודם.

 

מחקר מילות מפתח

בתור בעלי מקצוע, אנחנו יכולים לחשוב שאנחנו יודעים בדיוק מה הלקוח שלנו מחפש. אבל מי אמר שזה נכון? יש הרבה דברים שאנחנו חושבים שלקוחות רוצים, אבל בפועל לא תמיד זה ככה.

 

לפני שאנחנו יוצאים לכתוב תוכן באתר שלנו, אנחנו צריכים לדעת מה הגולש מחפש כדי לדעת במה להתמקד. בשביל זה אנחנו מבקשים מגוגל נתונים על חיפושים. גוגל בעצמו נותן לנו את האופציה לבדוק מה אנשים מחפשים בנישה שלנו, וככה להיות מדוייקים יותר, וללכת על ביטויים רלוונטיים יותר.

 

איך עושים את זה?

נכנסים GOOGLE ADWORDS, נרשמים או מתחברים לפי חשבון הג’ימייל שלנו, הולכים ל”כלים והגדרות” למעלה בצד שמאל, ובתפריט שייפתח נלחץ על ה”כלי לתכנון מילות מפתח” (השני מצד ימין מתחת ל”תכנון”).

גוגל אדס

 

ברגע שאנחנו יודעים מה אנשים מחפשים, אפשר להתחיל ולכתוב תוכן לאתר.

כתיבת תוכן איכותי.

 

גוגל אומר שצריך לפחות 300 מילים כדי שהתוכן ייחשב כאיכותי, אבל כמובן שהוא יודע מתי צריך תוכן ארוך או קצר, מאמר אחד או חמש מאות, תמונה אחת או שלוש ואולי גם סרטונים.

 

תוכן טוב כולל בתוכו כל דבר שיכול להיות מועיל לגולש ולא רק מלל. התוכן שבאתר צריך להיות מאוד ברור ונעים לעין, מסודר בעזרת פיסקאות ורווחים, כותרות ראשיות שיבהירו מהו נושא המאמר- כמו שכאן כותרת המאמר הוא “איך לקדם אתר בגוגל“, כותרות משניות שיחזקו את הכותרת הראשית ופסקאות שיחזקו את הכותרות המשניות והראשיות.

 

כשאנחנו מדברים על כותרות, הדפדפנים והסורקים של גוגל מזהים זאת בתור H1, H2 (קיצור של HEADLINE).

 

גוגל אדוורדס

 

בלוג ומגזין לקידום האתר

אתר טוב הוא אתר שמחדש תכנים לפחות פעם בשבוע. כמובן שאת האתר עצמו ואת העמודים הפנימיים אין צורך לשנות כל הזמן. לכן יש את עניין הבלוג או המגזין שאותו אפשר לעדכן אחת לשבוע בהתאם לחיפושי הגולש.

 

בלוג הוא כלי מצויין לקידום האתר בהתאם למחקר מילות המפתח.

קישורים לSEO וקישורים לתנועה לאתר גם כאן יש כמה סוגי קישורים שתצטרכו להכיר.

 

כמו שהוסבר קודם, אתר טוב לא מספיק, וצריך שאתרים אחרים ימליצו עליו. גוגל תמיד יעדיף אתר עם אוטוריטה בתחום. זאת אומרת שמותג מוכר יקבל עדיפות על פני חברה אנונימית. וחלק מהקיטריונים הם כמות הקישורים שנמגיעים מאתרים אחרים לתוך האתר שלנו, וזה מגביר את הסריקה ואת התנועה לאתר שלנו.

 

קישורים הם לא דבר שקל כל כך להשיג. כי יש הבדל אם אנחנו מקבלים קישור מתוך מאמר בYNET או קישור מתוך אחד התגובות במאמר.

 

יש מקומות כמו טוקבקים, רשתות חברתיות יוטיוב או ויקיפדיה שהקישורים שיצאו לכיוון האתר שלנו לא ייחשבו ע”י גוגל, והם נחשבים קישורי NOFOLLOW.

 

קישורים מסוג זה יביאו תנועה לאתר, אבל לא ייסרקו בגוגל. קישורים אלה אמנם לא מעלים את הדירוג של האתר מבחינת ה SEO, אבל גוגל כן יבין שמדובר באתר שמבין בתחום שלו וכן ייתן בזה חשיבות.

 

אפשר לבדוק כמות של קישורים נכנסים לאתר בעזרת כלי נקרא ahrefs, ubbersuggest או semrush, וגם לבחון שם דברים נוספים כגון מחקר מתחרים ועוד…

 

גוגל אנליטיקס, מדידת נתונים והסקת מסקנות בשיווק דיגיטלי

הדבר הטוב ביותר בתחום השיווק הדיגיטלי הוא שכל דבר היום בתחום הדיגיטל ניתן למדידה. אם בעבר היינו צריכים להרים קמפיין טלויזיוני או מודעה בעיתון, אנחנו לא יודעים לכמה אנשים זה הגיע וכמה מהם התקשרו וסגרו.

 

היום כל פרסום שנוציא בדיגיטל, או נקדם את האתר שלנו ברמה שיגיעו אליו ברמה אורגנית, אנחנו יכולים לדעת מאיזה מקור הגולש הגיע, כמה זמן נשאר באתר, איזה עמודים צפה וכמובן האם רכש או ביצע המרה.

 

ע”י הטמעת קוד, אפשר לנתח את האתר שלנו בעזרת גוגל אנליטיקס ולמדוד כמעט כל דבר על הקהל הפוטנציאלי שמגיע לאתר שלנו.

 

גוגל אנליטיקס

סיכום:

קידום אתרים בגוגל הוא תחום מאוד רחב. אבל העיקרון בו הוא מאוד ברור- תהיה כמה שיותר סמכותי, מעניין ורלוונטי לגולש שלך- אם הוא רוצה לדעת על אוכל בריא לכלבים, שיגיע למומחה לכלבים שמסביר על אוכל בריא לכלבים.

 

אם אתה רוצה להעמיק את הידע שלך בתחום ולקדם את העסק שלך בגוגל, אתה חייב ללמוד לקדם את האתר שלך ואת העסק שלך באינטרנט!

 

יש לך עסק שלך שהגיע הזמן להתחיל לקדם אותו?
 
החלטתי לתת לך מגוון קורסי שיווק במיוחד לבעלי עסקים בדיוק כמוך. אצלנו אפשר למצוא קורס בפרסום ממומן בגוגל, קידום אתרים אורגני ופרסום ברשתות החברתיות. אלה דברים שחייבים לדעת כדי להתחיל להרים את העסק שלך לשחקים. היום רוב הלקוחות שיגיעו, יגיעו אחרי ששמעו אותך באינטרנט ולכן חשוב להגיע אליהם!

קידום אורגני בגוגל היא הדרך הטובה ביותר להביא לקוחות איכותיים ומוכנים למכירה!

פרסום ממומן בגוגל היא הדרך המהירה ביותר להגיע לאנשים שמחפשים את הפיתרון שיש לך להציע!

שיווק ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, יכולים לעזור לך להגיע לקהל רלוונטי שייחשף לתכנים שלך, ויכיר אותך.